FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury płynu chłodzącego zapala się.
Autor Wiadomość
lukaszeczek7 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2013, 20:43   Czujnik temperatury płynu chłodzącego zapala się.
   Bolid: Seicento 900


Jak w temacie. Zaświeca mi się kontrolka od temperatury płynu chłodącego.

Czujnik w głowicy ( wyczepiłem kabelek i wczepiłem spowrotem)
Czujnik w chłodnicy ( rowniez to samo)
Płynu chłodzącego nie ubywa.
Co to może być ? aa i przewód od chłodnicy cieepły wiec najprawdopodobniej termostat tez si. pozdrawiam.i czekam za info.
Ostatnio zmieniony przez lukaszeczek7 06-04-2013, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 06-04-2013, 20:46   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Wystarczy poszukać.
Najpierw odpowietrzasz układ, tak dla pewności, a następnie szukasz zwarcia, bądź przetarcia przewodu odpowiadającego za włączenie kontrolki.
Dodaj jeszcze informacje, kiedy zapala się kontrolka, czy jest to losowe, czy nie.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
lukaszeczek7 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2013, 20:54   
   Bolid: Seicento 900


Po przejechaniu jakiejś odległości powiedzmy kilku kilkometrów. czyli wygląda na to, że mógłby być to też ten termostat. A odpowietrzyć w sposób? wiem, że jest u góry w najwyższym położeniu ten korek. i jak to zrobic?
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 06-04-2013, 20:57   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Po rozgrzaniu silnika odkręcasz górny odpowietrznik, aby wyleciało powietrze, a następnie dolny, za prawą lampą, również do usunięcia powietrza.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
lukaszeczek7 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2013, 20:58   
   Bolid: Seicento 900


no ten za lampą muszę poszukać, ale wielkie dzięki! :)

aa i jeszcze jedno nie wyleci mi tamtędy płyn ? po chwili ?


edytujemy posty!
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 06-04-2013, 21:02   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Kiedy zaczyna lecieć płyn, to musisz zakręcić. Nie wykręcasz ich do końca, a jedynie o obrót, może dwa :wink: .
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
DeVILBISS
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2013, 21:04   

Poleci Ci płyn i powietrze na raz, nie panikuj niech leci do tego momentu az banki znikna, uzuepłnisz stan na MAX i z pały. Przy odpowietrzaniu trzymaj wez odpowietrzajace do góry.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 06-04-2013, 21:05   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


zapala Ci się od razu pełnym światłem? czy tylko tli?
Coś z czujnikiem robiłeś czy nie robiłeś ostatnimi czasy?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
lukaszeczek7 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-04-2013, 21:06   
   Bolid: Seicento 900


pełnym światłem. ok zaraz idę. a co do odpowietrzania to tak jak z hamulcami :P
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 06-04-2013, 21:08   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


to jak pełnym to szukamy tego zwarcia ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 18-03-2019, 01:20   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


A mi właśnie zaczyna powolutku się tlić. Po kilku minutach świeci pełnym blaskiem. Wymieniłem czujnik temperatury (ten wykręcany pod rurą doprowadzającą powietrze) od innych 900-tek, ale cały czas jest to samo. Co może być powodem? :help:
_________________
Polexit just now!
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 18-03-2019, 13:32   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


Z FAQ tego działu:
"4. Żarzy się lampka przegrzania silnika, w miarę jazdy coraz jaśniej.
W takim przypadku oznacza, to, że masz w głowice wkręcony czujnik temperatury przeznaczony na wskazówkę, a nie kontrolkę. Musisz kupić czujnik temperatury z czarną kostką, nie różową. (lub założyć wskaźnik temperatury wody ;) "

Otóż jest problem, bo ten mój czujnik jest z niebieską kostką. Na szrocie oglądałem różne 900-tki (przeważnie golasy bez wskaźnika temp.) - wykręciłem czujniki (też niebieskie) i sytuacja ze stopniowo rozjaśniającą się lampką kontroli temperatury wody się powtarza. WTF?
;/ :mur:
_________________
Polexit just now!
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 18-03-2019, 13:36   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


gabkasr napisał/a:
A mi właśnie zaczyna powolutku się tlić. Po kilku minutach świeci pełnym blaskiem. Wymieniłem czujnik temperatury (ten wykręcany pod rurą doprowadzającą powietrze) od innych 900-tek, ale cały czas jest to samo. Co może być powodem? :help:

Nie wiem jaki jest ten twój sej (900?, 1100?), ale jeżeli 900, to ten czujnik "pod rurą doprowadzającą powietrze" (niebieski, dwu-pinowy)



Nie jest od kontrolki na desce rozdzielczej.

Kontrolkę zapala czujnik wkręcony w głowicę, kolor czarny z jednym pinem, do jednego kabelka. Coś takiego.



Bywają też czerwone/brązowe, ale te się nie nadają bo właśnie przy nich kontrolka świeci coraz bardzie jak się nagrzewa płyn. Czujniki z czerwoną "główką" są przystosowane do wskaźnika/zegara.
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 18-03-2019, 13:44   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


:prosze: :dzieki:
_________________
Polexit just now!
 
 
gabkasr 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 33
Skąd: SJZ
Wysłany: 20-03-2019, 19:40   
   Bolid: Bravo II, Sej 900


Ok, wymontowałem ten czujnik z czarną końcówką. Problem jest taki: przy wykręcaniu wylało się z bloku silnika trochę płynu chłodniczego. Jest jakiś patent (np. podjechać pod stromą górkę?) aby tak sie nia działo?
Czy po wkręceniu trzeba po prostu uzupełnić braki :?:
_________________
Polexit just now!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum