 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Przesunięty przez: Linduś 05-10-2019, 15:49 |
Podgrzewane lusterka, prośba o opis montażu. |
Autor |
Wiadomość |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 04-10-2019, 18:48 Podgrzewane lusterka, prośba o opis montażu.
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Witam,
Chciałbym poprosić osoby zaznajomione z tematem o pomoc w montażu podgrzewanych lusterek. Niestety jestem kompletnie zielony i nie wiem jak je zamontować (bo wątpię by nasze kochane autka miały to udogodnienie) a także co nam będzie potrzebne. |
|
|
|
 |
Blaviken
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2018 Posty: 63 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 05-10-2019, 16:29
Bolid: Focus ST mk2, Bravo 1.6 GT, Seicento 900 |
|
|
maty grzewcze, trochę kabla, przełącznik i od biedy przekaźnik. wpinasz wszystko do obwodu ogrzewania tylnej szyby i hula. |
|
|
|
 |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-10-2019, 22:06
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Na pewno musisz rozebrać lusterka, tak byś mógł przykleić matę grzewczą (kupisz bez problemu na alledrogo za grosze) do tylnej części szkła. Następnie wprowadzasz kabel do wnętrza drzwi, później gumową przelotką do kabiny (tak jak idą kable od centralnego zamka i elektrycznych szyb - nawet jeśli nie masz powyższych, to przelotka i tak powinna być).
Podłączenie mat do ogrzewania tylnej szyby jest pewną opcją, wykorzystasz dzięki temu oryginalny przycisk. Jednak radziłbym założyć osobny, niezależny włącznik, choćby dlatego że ogrzewanie szyby bierze bardzo dużo prądu i zwyczajnie szkoda męczyć instalacji, niezbyt mocnego alternatora i zabierać prądu akumulatorowi. Zwłaszcza, że nie zawsze masz potrzebę grzania szyby, gdy trzeba podgrzać lusterka.
Mając alternator 65A (były jeszcze wersje 70A), gdy włączę sobie światła mijania (2x55W), halogeny przeciwmgielne (2x55W) i ogrzewanie tylnej szyby (chyba z 200W), to o ile podczas jazdy jest w porządku, to na wolnych obrotach napięcie spada poniżej 13V. Ja mam MPI, gdzie jest nowszy komp, który monitoruje napięcie i gdy stwierdzi że jest poniżej 13V, to automatycznie podnosi wolne obroty. W SPI i 900 chyba ten ficzer nie występował, bo tam są starsze kompy, więc tym bardziej trzeba dbać o prąd. |
|
|
|
 |
Stanislaw1988
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 20 Wrz 2019 Posty: 17 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 06-10-2019, 08:04
Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI |
|
|
Z tego, co widzę to czeka mnie trochę pracy, bo trzeba to zrobić i z jednej i drugiej strony. A w szczególności że kompletnie się na tym nie znam. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|