FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Linduś
05-10-2019, 14:49
Podgrzewane lusterka, prośba o opis montażu.
Autor Wiadomość
Stanislaw1988 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 20 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 04-10-2019, 17:48   Podgrzewane lusterka, prośba o opis montażu.
   Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI


Witam,

Chciałbym poprosić osoby zaznajomione z tematem o pomoc w montażu podgrzewanych lusterek. Niestety jestem kompletnie zielony i nie wiem jak je zamontować (bo wątpię by nasze kochane autka miały to udogodnienie) a także co nam będzie potrzebne.
 
 
Blaviken 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2018
Posty: 49
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 05-10-2019, 15:29   
   Bolid: Stilo 2.4 GT, Bravo 1.6 GT, Seicento 900


maty grzewcze, trochę kabla, przełącznik i od biedy przekaźnik. wpinasz wszystko do obwodu ogrzewania tylnej szyby i hula.
 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 11 razy
Wiek: 28
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 325
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-10-2019, 21:06   
   Bolid: Seicento BE (Bieda Edyszyn) 1.1 MPI 2004r.


Na pewno musisz rozebrać lusterka, tak byś mógł przykleić matę grzewczą (kupisz bez problemu na alledrogo za grosze) do tylnej części szkła. Następnie wprowadzasz kabel do wnętrza drzwi, później gumową przelotką do kabiny (tak jak idą kable od centralnego zamka i elektrycznych szyb - nawet jeśli nie masz powyższych, to przelotka i tak powinna być).

Podłączenie mat do ogrzewania tylnej szyby jest pewną opcją, wykorzystasz dzięki temu oryginalny przycisk. Jednak radziłbym założyć osobny, niezależny włącznik, choćby dlatego że ogrzewanie szyby bierze bardzo dużo prądu i zwyczajnie szkoda męczyć instalacji, niezbyt mocnego alternatora i zabierać prądu akumulatorowi. Zwłaszcza, że nie zawsze masz potrzebę grzania szyby, gdy trzeba podgrzać lusterka.

Mając alternator 65A (były jeszcze wersje 70A), gdy włączę sobie światła mijania (2x55W), halogeny przeciwmgielne (2x55W) i ogrzewanie tylnej szyby (chyba z 200W), to o ile podczas jazdy jest w porządku, to na wolnych obrotach napięcie spada poniżej 13V. Ja mam MPI, gdzie jest nowszy komp, który monitoruje napięcie i gdy stwierdzi że jest poniżej 13V, to automatycznie podnosi wolne obroty. W SPI i 900 chyba ten ficzer nie występował, bo tam są starsze kompy, więc tym bardziej trzeba dbać o prąd.
 
 
Stanislaw1988 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 20 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 06-10-2019, 07:04   
   Bolid: Seicento Sporting `98 1.1 SPI


Z tego, co widzę to czeka mnie trochę pracy, bo trzeba to zrobić i z jednej i drugiej strony. A w szczególności że kompletnie się na tym nie znam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum