Czujnik spalania stukowego |
Autor |
Wiadomość |
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2021, 22:20 Czujnik spalania stukowego
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Wydaje mi się, że czasami mam spalanie stukowe. Pojeździłem z podpiętym laptopem monitorując wartości podawane przez czujnik oraz czy sterownik zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu dla któregokolwiek cylindra.
Sam czujnik jakieś wartości pokazuje, na wolnych obrotach między 0,6 a 0,8 V na każdy cylinder. Pod obciążeniem potrafi dojść w okolice 2,0 - 3,0 V. Niemniej przez cały czas testu parametry zmniejszenia wyprzedzenia zapłonu wskazywały zero. Raz jedyny pojawiło się -0,7 stopni dla jednego z cylindrów.
Czy powyższe może wskazywać na uszkodzenie czujnika? |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-03-2021, 05:01
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Prosiłbym jeszcze o informację gdzie tego czujnika szukać w przypadku 1.1 MPI. Obejrzałem cały silnik i nie potrafię tego dziadostwa zlokalizować.
Ponoć moment dokręcania czujnika to 20-25Nm, ale nie wiem czy jest to wartość aż tak krytyczna. Czy jak dokręcę ręką z mniej więcej taką samą siłą jak był przykręcony stary, to jest szansa że będzie działać? |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 20-03-2021, 10:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zobacz na bloku silnika pod kolektorem ssącym (od strony przegrody silnika) pomiędzy drugim a trzecim cylindrem
Dokręć odpowiednim momentem. Jak za słabo dokręcisz będzie wcześniej drgania (spalanie stukowe ) wykrywał , jak za mocno dokręcisz może nie wykrywać spalania stukowego |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-05-2021, 01:27
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Dzięki wielkie kolego macher udało mi się zlokalizować czujnik. Czy da się go wymienić bez wykręcania rozrusznika i alternatora razem z tym stelażem? Dojście kluczem jest bardzo słabe, może z przegubem jakoś da radę, ale do wtyczki nie jestem w stanie dostać ręką żeby odpiąć to dziadostwo. Wrzuciłem zdjęcie poniżej jak to wygląda. Jest jakiś patent żeby to zrobić i się nie narobić tj. nie rozbierać połowy samochodu?
Swoją drogą, czy tak mocno zgnita śruba mocująca i zapewne też reszta czujnika pod tym czarnym plastikiem (jeśli nie jest z jakiegoś amelinium czy nierdzewnej), może mieć wpływ na gorsze wykrywanie spalania stukowego? |
|
|
|
|
mario91
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 550 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-05-2021, 22:09
Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD |
|
|
Jak odpina się wtyczkę od czujnika? Próbowałem dziś ze 30 minut i ani drgnie. Wciskałem ten zielony element, wyciągałem, podważałem wtyczkę śrubokrętem dość mocno i nie ruszyła się ani o milimetr. |
|
|
|
|
|