Zmiana dowodu po SWAPie |
Autor |
Wiadomość |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 19:08 Zmiana dowodu po SWAPie
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Znalazłem gdzieś na forum fajne stwierdzenie że niedługo będzie więcej sejów z 1.2 16V niż serii. Więc mam pytanko: jak to wszystko sensownie zalegalizować?
Od kilku dni chodzę w kółko po stacjach i ZONK Nikt nie zrobi badania bo to niezgodne z prawem, brak homologacji, jak już to musi być dokumentacja z warsztatu w którym zrobiono swap, rzeczoznawca by się zdał itd.
Papier z rozszerzonego badania [koszt takowego: 180pln] musi być przedstawiony w urzędzie razem z wnioskiem o nowy dowód [koszt: 60pln]. Nie mam znajomego rzeczoznawcy [koszt: xxxx] żeby mieć opinię dla diagnosty a i tak nie jestem pewny czy to by pomogło, to jest chore!
Albo ja mam takiego pecha, albo w Bielsku-B są takie stacje diagnostyczne super.
Duże HELP do wszystkich, którzy przeszli swap, mają nowy dowód z badaniem tech. i całość jest legalna. Nie mam już siły, a moje sejko na dniach będzie skończone [900 na 1.2 8V] |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2008, 20:37
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Jak masz nowy dowód to czym się przejmujesz
Przecież silnik jest teraz częścią wymienną i nie masz numeru silnika w dowodzie, a jak policjant albo diagnosta Ci udowodni że to co masz pod maską ma wiekszą pojemność niż ta zapisana w dowodzie
Wiadomo że wielu by chciało zrobić legalny wpis w dowodzie o zmianie silnika i spać spokojnie ale skoro państwo wypina na Ciebie cztery litery to Ty wypnij na nich. Chore przepisy i tyle |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:08
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
po czesci przedmowca ma racje ale nie do konca
otoz nie potrzebujesz zadnego rzeczoznawcy smigasz na przeglad rejestracyjny ze zmiana pojemnosci - silnik czesc zamienna
pozniej gonisz z papierkiem do UK i tam dostajesz nowy dowod
i na tym sprawa sie konczy
sprawa jest banalna i w 100% legalna pozdro |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:13
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wszystko pięknie ładnie, ale problem w tym, że nawet ślepy zauważy różnicę między 900 a 1.1 lub 1.2 nie wspominając o 16V czy innym cudzie
Licząc na to że się nikt nie zorientuje trochę ryzykuję W różnych stacjach robiłem badania coroczne i zawsze patrzyli na silnik, pod mache i od spodu. Nie wierzę żeby się nie połapali.
A co w przypadku jakiegoś dzwonka, OC/AC + dowód na 900 w autku MIX. To byłaby porażka |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:15
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
dlaczego nie chcesz przeczytac tego co do Ciebie pisze ??
silnik jest czescia zamienna i jezeli nie ingerujesz w konstrukcje auta to nie maja prawa Cie nie przepuscic
pozdrawiam posiadacz 1.2
co do OC rowniesz zmianiasz ubezpiczenie pod nowy silnik i to tyle zmienia sie tylko pojemnosc a co za tym idzie wielkosc skladki |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:17
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
ALE jak na stacji powiem że mam zmianę pojemności to logicznie rzecz biorąc też mi wyskoczą z rzeczowcem bo inne parametry silnika, moc itd
To jest dla mnie trudny temat, proszę o wyrozumiałość |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:20
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
jak masz takie cyrki w bielsku to zapraszam 100km na polnoc do mnie na stacje i uwierz mi ze rzeczoznawce mozesz wcisnac miedzy bajki a przeglad przjedize calkowicie legalnie
masz tam bardzo niedoinformowanych diagnostow uwierz mi
niech Ci pokaza przepis ktory zabrania zmiany pojemnosci ??
lub zatwierdzenia takowej zmiany przez rzeczoznawce |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:22
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
OK, koniec marudzenia. Spróbuje to załatwić bez ofiar, ale jestem już zdesperowany i może być ciężko
DZIĘKI, na razie znikam. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
michaś
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:25
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Jeśli dany silnik nie występował fabrycznie w Sejku, to mają prawo cię nie przepuścić - bo nie ma homologacji do takiego modelu. I że jest to część zamienna, to nie ma nic do rzeczy - ma mieć homologację i już.
Pewnie że są tacy diagności, którym wystarczy opinia rzeczoznawcy i podpiszą, są pewnie też tacy, którzy po prostu podpiszą bez żadnych ale - ale nie muszą.
Dla dociekliwych polecam poczytać forum diagnostów (szczególnie dział "zmiany konstrukcyjne") - gdzieś tam była dyskusja na taki temat.
www.norcom.com.pl/nowe_forum |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:28
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
powiem inaczej z praktyki
prosze mi pokazac 1.2 badz nawet 1.4 w SC badz CC ktore w efekcie koncowym nie zostalo zarejstrowane ??
a tak BTW mozna jezdzic z 1.2 na papierze z 900 i moga ci skoczyc bo wlasnie przerzuciles i nie masz obowiazku odarzu przerejstrowac
pozdro |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
michaś
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:32
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Nie pokażę palcem, bo takiego nie znam - ale autorowi chodzi chyba o to żeby się obeszło bez żadnych cyrków.
Znalazłem na ww. forum
http://www.norcom.com.pl/...?t=3488&start=0
pzdr. |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 24-04-2008, 21:37
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
w dalszym ciągu nie widze zwmianek prawnych
tylko czyste dywagacje IMO przejdzie |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 25-04-2008, 15:26
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
Kroopek napisał/a: | powiem inaczej z praktyki
prosze mi pokazac 1.2 badz nawet 1.4 w SC badz CC ktore w efekcie koncowym nie zostalo zarejstrowane ??
a tak BTW mozna jezdzic z 1.2 na papierze z 900 i moga ci skoczyc bo wlasnie przerzuciles i nie masz obowiazku odarzu przerejstrowac
pozdro |
kroopek masz 30 dni na zmiane dowodu, czesc zamienna w przypadku seicento to silnik 900 i 1,1 i tylko miedzy tymi pojemnosciami mozesz sobie zaglowac,ale kto ci rozrozni 1,1 a 1,2 tak naprawde generalnie przeglad rozszerzony robisz i do urzedu, u mnie np chcieli fakture za silnik (faktura musiala byc na wlasciciela pojazdu) i bez problemu przeszlo 2 tygodnie i dowod byl, najgorsze bylo wytlumacznie kolesiowi w okienku o co biega, silnik 1,2 nie ma homologacji w sc wiec generalnie potrzeba jest ocena rzeczoznawcy gdyz np uklad hamulcowy jest nie przystosowany do tej mocy jakby nie patrzec okolo 20 km wiecej! |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-04-2008, 16:05
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Widzę że temat trochę nabrał dynamiki
Kolego TVC, jak wyglądało twoje spotkanie z rzeczoznawcą?
Załatwiłeś opinie za I-podejściem, czy jakieś halo było? |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 25-04-2008, 16:54
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
TVC napisał/a: | kroopek masz 30 dni na zmiane dowodu |
4 miesiace minelo jak jeden dzień
a tak BTW nikt mi nie udowodni kiedy zmieniłem silnik |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
|