FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana dowodu po SWAPie
Autor Wiadomość
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 19:08   Zmiana dowodu po SWAPie
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Znalazłem gdzieś na forum fajne stwierdzenie że niedługo będzie więcej sejów z 1.2 16V niż serii. Więc mam pytanko: jak to wszystko sensownie zalegalizować?

Od kilku dni chodzę w kółko po stacjach i ZONK :evil: Nikt nie zrobi badania bo to niezgodne z prawem, brak homologacji, jak już to musi być dokumentacja z warsztatu w którym zrobiono swap, rzeczoznawca by się zdał itd. ;(
Papier z rozszerzonego badania [koszt takowego: 180pln] musi być przedstawiony w urzędzie razem z wnioskiem o nowy dowód [koszt: 60pln]. Nie mam znajomego rzeczoznawcy [koszt: xxxx] żeby mieć opinię dla diagnosty a i tak nie jestem pewny czy to by pomogło, to jest chore!
Albo ja mam takiego pecha, albo w Bielsku-B są takie stacje diagnostyczne super.

Duże HELP do wszystkich, którzy przeszli swap, mają nowy dowód z badaniem tech. i całość jest legalna. Nie mam już siły, a moje sejko na dniach będzie skończone [900 na 1.2 8V] :wink:
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2008, 20:37   
   Bolid: Był 1.1 SPI


Jak masz nowy dowód to czym się przejmujesz :?: :!:
Przecież silnik jest teraz częścią wymienną i nie masz numeru silnika w dowodzie, a jak policjant albo diagnosta Ci udowodni że to co masz pod maską ma wiekszą pojemność niż ta zapisana w dowodzie :?: :!:
Wiadomo że wielu by chciało zrobić legalny wpis w dowodzie o zmianie silnika i spać spokojnie ale skoro państwo wypina na Ciebie cztery litery to Ty wypnij na nich. Chore przepisy i tyle :sad:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 24-04-2008, 21:08   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


po czesci przedmowca ma racje ale nie do konca
otoz nie potrzebujesz zadnego rzeczoznawcy smigasz na przeglad rejestracyjny ze zmiana pojemnosci - silnik czesc zamienna
pozniej gonisz z papierkiem do UK i tam dostajesz nowy dowod
i na tym sprawa sie konczy


sprawa jest banalna i w 100% legalna pozdro
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 21:13   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Wszystko pięknie ładnie, ale problem w tym, że nawet ślepy zauważy różnicę między 900 a 1.1 lub 1.2 nie wspominając o 16V czy innym cudzie :))
Licząc na to że się nikt nie zorientuje trochę ryzykuję :cool: W różnych stacjach robiłem badania coroczne i zawsze patrzyli na silnik, pod mache i od spodu. Nie wierzę żeby się nie połapali.
A co w przypadku jakiegoś dzwonka, OC/AC + dowód na 900 w autku MIX. To byłaby porażka :cry:
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 24-04-2008, 21:15   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


dlaczego nie chcesz przeczytac tego co do Ciebie pisze ??
silnik jest czescia zamienna i jezeli nie ingerujesz w konstrukcje auta to nie maja prawa Cie nie przepuscic


pozdrawiam posiadacz 1.2 :P

co do OC rowniesz zmianiasz ubezpiczenie pod nowy silnik i to tyle zmienia sie tylko pojemnosc a co za tym idzie wielkosc skladki :P
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 21:17   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


ALE jak na stacji powiem że mam zmianę pojemności to logicznie rzecz biorąc też mi wyskoczą z rzeczowcem bo inne parametry silnika, moc itd :cry:

To jest dla mnie trudny temat, proszę o wyrozumiałość :placze:
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 24-04-2008, 21:20   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


jak masz takie cyrki w bielsku to zapraszam 100km na polnoc do mnie na stacje i uwierz mi ze rzeczoznawce mozesz wcisnac miedzy bajki a przeglad przjedize calkowicie legalnie



masz tam bardzo niedoinformowanych diagnostow uwierz mi
niech Ci pokaza przepis ktory zabrania zmiany pojemnosci ??
lub zatwierdzenia takowej zmiany przez rzeczoznawce
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2008, 21:22   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


OK, koniec marudzenia. Spróbuje to załatwić bez ofiar, ale jestem już zdesperowany i może być ciężko :twisted:
DZIĘKI, na razie znikam.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
michaś 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2008, 21:25   
   Bolid: Seicento 0,9


Jeśli dany silnik nie występował fabrycznie w Sejku, to mają prawo cię nie przepuścić - bo nie ma homologacji do takiego modelu. I że jest to część zamienna, to nie ma nic do rzeczy - ma mieć homologację i już.
Pewnie że są tacy diagności, którym wystarczy opinia rzeczoznawcy i podpiszą, są pewnie też tacy, którzy po prostu podpiszą bez żadnych ale - ale nie muszą.

Dla dociekliwych polecam poczytać forum diagnostów (szczególnie dział "zmiany konstrukcyjne") - gdzieś tam była dyskusja na taki temat.

www.norcom.com.pl/nowe_forum
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 24-04-2008, 21:28   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


powiem inaczej z praktyki
prosze mi pokazac 1.2 badz nawet 1.4 w SC badz CC ktore w efekcie koncowym nie zostalo zarejstrowane ??



a tak BTW mozna jezdzic z 1.2 na papierze z 900 i moga ci skoczyc bo wlasnie przerzuciles i nie masz obowiazku odarzu przerejstrowac




pozdro
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
michaś 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2008, 21:32   
   Bolid: Seicento 0,9


Nie pokażę palcem, bo takiego nie znam - ale autorowi chodzi chyba o to żeby się obeszło bez żadnych cyrków.

Znalazłem na ww. forum
http://www.norcom.com.pl/...?t=3488&start=0

pzdr.
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 24-04-2008, 21:37   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


w dalszym ciągu nie widze zwmianek prawnych
tylko czyste dywagacje IMO przejdzie
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 25-04-2008, 15:26   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


Kroopek napisał/a:
powiem inaczej z praktyki
prosze mi pokazac 1.2 badz nawet 1.4 w SC badz CC ktore w efekcie koncowym nie zostalo zarejstrowane ??



a tak BTW mozna jezdzic z 1.2 na papierze z 900 i moga ci skoczyc bo wlasnie przerzuciles i nie masz obowiazku odarzu przerejstrowac




pozdro


kroopek masz 30 dni na zmiane dowodu, czesc zamienna w przypadku seicento to silnik 900 i 1,1 i tylko miedzy tymi pojemnosciami mozesz sobie zaglowac,ale kto ci rozrozni 1,1 a 1,2 tak naprawde :P generalnie przeglad rozszerzony robisz i do urzedu, u mnie np chcieli fakture za silnik (faktura musiala byc na wlasciciela pojazdu) i bez problemu przeszlo 2 tygodnie i dowod byl, najgorsze bylo wytlumacznie kolesiowi w okienku o co biega, silnik 1,2 nie ma homologacji w sc wiec generalnie potrzeba jest ocena rzeczoznawcy gdyz np uklad hamulcowy jest nie przystosowany do tej mocy jakby nie patrzec okolo 20 km wiecej!
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-04-2008, 16:05   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Widzę że temat trochę nabrał dynamiki 8)

Kolego TVC, jak wyglądało twoje spotkanie z rzeczoznawcą?
Załatwiłeś opinie za I-podejściem, czy jakieś halo było?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 25-04-2008, 16:54   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


TVC napisał/a:
kroopek masz 30 dni na zmiane dowodu

4 miesiace minelo jak jeden dzień :lol2:
a tak BTW nikt mi nie udowodni kiedy zmieniłem silnik :P
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum