FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podkładki dystansowe - mocowanie na kołach
Autor Wiadomość
herne 
nówka sztuka ;)


Wiek: 43
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 17
Skąd: Tczew
Wysłany: 28-04-2008, 01:13   Podkładki dystansowe - mocowanie na kołach
   Bolid: Seicento S '99 1.1


Mechanik, wymieniając klocki hamulcowe zdjął też koła (alufelgi abarthowe), a po przykręceniu okazało się, ze kierownica bije na boki - czyli krzywo założone koła. Za drugim razem dokręcił jeszcze mocniej i było trochę lepiej, ale też bije... W końcu zrobił, ale:

Są tam 10mm podkładki dystansowe, które opierały się na dwóch małych śrubkach wkręconych w tarczę hamulcową (nie wiem dokładnie jak się nazywa ta część do której przykręcane są koła, więc niech zostanie tarcza), przez które podkładka nie stykała się bezpośrednio z tarczą, lecz była pusta przestrzeń ok 2mm. Do tego dochodziły jeszcze kolejne dwie małe sruby mocujące podkładkę do tarczy (plus 4 śruby na których mocuje się felgę). Otóż mechanik nie mógł przez te dwie śrubki (nazwijmy je dystansowe) dokręcić podkładki - bo ta mając tylko dwa punkty podparcia chodziła na boki, wraz z nią całe koło i kierownica - wykręcił je więc, a tarczę zamocował na dwie dłuższe, pasujące srubki ale tak, ze nie ma żadnej przestrzeni pomiędzy podkładką a tarczą. Koła chodzą teraz dobrze - są równo założone, ale ja mam pytanie: czy brak tego odstępu stanowi jakiś problem? Czy był on wymuszony celowo (np kwestia nagrzewania się metalu od hamulców) lub zachowania odległości koła od nadkola, czy też może tak być, że podkładka ściśle przylega do samej tarczy?

Sorki za mętny opis, starałem się jak mogłem - poniżej rysunek poglądowy - prawy schemat to ten obecny, lewy - tak jak było wcześniej. Nie uwzględniłem nakrętek trzymających alufelgę na śrubach, ale są w przykładzie zbędne...
http://img209.imageshack....odkladkapt0.gif
_________________
Gość, życzę Ci szerokiej drogi!
Niebieskie maleństwo
 
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 28-04-2008, 12:34   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Wg. mnie było źle a mechanik zmontował to dobrze. Dystanse myszą równo i na całej powierzchni przylegać do tarczy hamulcowej a tarcza tak samo do piasty. Gdy to się opierało na tych 2 małych śrubkach to małe skrzywienie i już powstawało bisie co jest niepożądane, szkodliwe i niebezpieczne. O chłodzenie się nie martw, choć tarcza nie jest wentylowana to się sama chłodzi ;]
 
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-04-2008, 13:31   
   Bolid: SC


dokladnie pierwszy rysynek to zamontowanie do d..y czyli zle a na 2 prawidlowe mocowanie dystansu.
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2008, 14:37   
   Bolid: Był 1.1 SPI


Yool napisał/a:
Wg. mnie było źle a mechanik zmontował to dobrze.

snoopi_lubin napisał/a:
dokladnie pierwszy rysynek to zamontowanie do d..y czyli zle a na 2 prawidlowe mocowanie dystansu.

Zgadzam się w 200%.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 28-04-2008, 14:45   
   Bolid: seicento


jak w takim razie jeździłeś do tej pory bo nie kumam, skoro tylko zdjął kolo i nie mógł go założyć ???
 
 
herne 
nówka sztuka ;)


Wiek: 43
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 17
Skąd: Tczew
Wysłany: 28-04-2008, 22:17   
   Bolid: Seicento S '99 1.1


Też mnie to zastanawia - poprzedniego dnia byłem zmienić koła z zimowych na stalówkach na letnie na alu, a więc koła troszkę większe to i podkładki ze śrubami odpowiednie, oczywiście w serwisie z lekka zdziwieni, bo pierwszy raz widzą takie koła w seju, ale zamontowali i bicia żadnego nie było... następnego dnia mechanik je zdjął, założył ponownie i już biło... Nie wiem co jest nie tak, skoro niby wszystko tak samo... No nic, teraz jest dobrze, na nowych oponkach jeździ się świetnie (choć troszkę wolniej się buja - większa średnica + większa szerokość), ale alu to duży plus dla wyglądu samochodu.

Dzięki za wyjaśnienie!
_________________
Gość, życzę Ci szerokiej drogi!
Niebieskie maleństwo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum