wydech przelotowy :) |
Autor |
Wiadomość |
irman23
nówka sztuka ;)

Wiek: 42 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 7 Skąd: wielkopolska - ?rem
|
Wysłany: 27-01-2007, 19:52
Bolid: sc sporting |
|
|
hmm, głośniej? a mógłbyś opisać to głośniej w skali od 1 do 5 (1-cicho ... 5-ryczy) bo nie chcę przesadzać. pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 28-01-2007, 01:38
Bolid: seicento |
|
|
irman23 napisał/a: | hmm, głośniej? a mógłbyś opisać to głośniej w skali od 1 do 5 (1-cicho ... 5-ryczy) bo nie chcę przesadzać. pozdrawiam. |
wszystko zalezy co masz na koncu choc tez nie zawsze, bedzie troche glosniej niz masz teraz na serii a moze byc tak ze masz przepalony koncowy i bedzie nieznosnie glosniej
tak mial kumpel w 900tce zalozyl cichego ultera ale zachcialo mu sie kata wycinac i dac rure i ma bardzo glosno |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 04-02-2007, 18:58
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
Witam, pierwszy raz coś piszę ale sledze posty. ja właśnie do MPI zamówiłem wydech od P. Lecha W - tam gdzie w większosci jest tłumik środkowy ja mam rurę (od nowości) - teraz będzie puszka z taka ala struminicą honda venturi a na koniec pójdzie tłumik przelotowy z nierdzewki made in Lech W i to wszystko nakręcane na fabryczne rurki wydechowe. Katalizator kazał mi zostawić bo podobno ma tolerancje +20% to w sam raz. Mam już Jego dolot ze strumienicą do fabrycznej puszki tyle że wkładka z protona robiona na zamówienie .Jak to założę to podziele się wrażeniami. Tłumiki będa z neirdzewki. Tłumik środkowy - VENTURI ma zwiększyc pojemność układu - wyciszyć i zwiększyć jeszce moment. katalizatora lepiej nie ruszać chociaż podobno da sie drugą sonde oszukać. P. Lech mówił ze w centomani maja jakis patent właśnie z odległościąjednej sondy od drugiej i że ECU nie sygnalizuje błedu.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-02-2007, 21:48
Bolid: seicento |
|
|
olosc11mpi, sonde dajesz 10cm za pierwsza ale i tak bedzie ci sie czek palil ale nie wplywa to na silnik wogle
kumpel 50kkm zrobil na palacym sie czeku od sondy zero ubytku mocy itd ja sam pare miechow tak smigalem wiec jak sie druga sonda przejmujesz to bez powodu
inna szkola wspawuje w rurke ktora nie jest centralnie w glownym obiegu wtedy nie ma takich odczytow spalin a temp nadal jest dobra
nie stosowalem ale mysle ze moze dawac dobre efekty |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 05-02-2007, 21:37
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
Spoko i tak jak dam na każdym biegu do wyjca to mi się chek zapala np: II/60, III/90, IV 120,
i V 145 i odziwo gaśnie przy 160. Takie cuda. Już miprzewody WN wymieniali, świece, a P. Lech stweirdził ze z boku przepustnicy może być kanalik zwrotnuy od odmy zafajdany lekko i na obrotach się dławi albo jeszce kilka opcji - kat lekko zaklajstrowany albo jedna sonda coś się oblepiła i tak sobie zgadujemy a ja dalej śmigam i palę swoje 6,5-7 l/100. A jutro wydech przyjdzie założę i zobaczymy jak tam elektronika zareaguje.
Kiedyś chciałem wyspawać kata i wpsawać LINDO ale szkoda kasy. Pozyjemy, uzbieramy i pomodzimy.
Pozdrawiam zwolenników niesamowitych SC
Nie ma to jak zimny podmuch powietrza a bryka ozywa. |
|
|
|
 |
marcpo [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2007, 18:36
|
|
|
Na wydech działa kilka ciśnień;] Jazda bez wydechu czy tez na pustym wydechu moze sie skończyć tragedią dla zaworu wylotowego;]
Dlaczego w tłumiku nie ma oporów podczas jazdy? A no bardzo prostta odpowiedź jadac z okreslana predkoscia na spaliny działa duza siła bezwładnosci która potrafi obnizyc wartosc cisnienia w kolektorze do nawet mniejszego niz atmosferyczne! silnik wtedy źle pracuje na wysokich obrotach poniewaz podczas "współotwarcia zaworów" do wydechu dostaje sie mieszanka. Oto cały trik;] Końcówki przelotowe to czasem tez tylko reklama, wiekszosc z nich to bredniespisane na papierze i ładny wyglad, w praktyce potrafia rozwalic charakterystyke momentu obrotowego i jest tzw. kupa! oczywiscie wszystko ma swoje 2 strony dzięki "wolnym wydechom" moment jest dostepny z nieco mniejszych obrotów, dlatego tez człowiek odczówa większa moc chociaz zarówno wartosc maxymalna momentu jak i mocy spadła!
Najnowsze badania na temat wydechów 4t wykazuja ze stosujac zmienne przekroje i długosci kolektora dolotowego mozna by zwiekszyć moc o 15% a charekterystykle moment znacznie uspokoic. Narazie nie ma skutecznego pomysłu na sterowanie ale poczekajmy jeszcze ze 2lata;) Pozdrawam |
|
|
|
 |
olosc11mpi
Nałogowiec
Pomógł: 20 razy Wiek: 52 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 189 Skąd: Legionowo/W-wa
|
Wysłany: 18-02-2007, 18:36
Bolid: sc 1.1 MPI 2002 |
|
|
Czyli co - tłumiąc wydech jest lepiej niz delikatnie go odblokowując - uwolniony zapas = tolerancja a to nie to samo co przesada. A to o czym mówisz juz toyota dawno wymyśliła. Nikt nie poleca do seryjnego seja dawać zaraz 100 mm na końcu. Wszystko z umiarem i zgodnie z logiką |
Ostatnio zmieniony przez olosc11mpi 18-02-2007, 18:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2008, 18:57
Bolid: Audi |
|
|
żeby nie zakladać nowego tematu
po dłuuugim weekendzie powinienem już mieć taki kolektor link
i moje pytanko
co do tego pozakładać (jaki tłumik, średnica rurek itd itd) żeby wycisnąć z silnika co się da, a jednocześnie sprawić żeby było jak najciszej, powiedzmy że koszty są mniej istotne |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:41
Bolid: 1E 187 |
|
|
przelot: fi około 46-48 + na końcu np. asmet 0S.0005 (tlumik_srodkowy_ibiza_polo_cordoba). Ładnie się zbiera toto, nie jest za głośno i jest tanio |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:42
Bolid: Audi |
|
|
a jest możliwość uzyskania takiej ciszy jak w serii, przy maks. wydajności |
_________________
 |
|
|
|
 |
szymonek
ĄĄĘĘĘ

Pomógł: 80 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:45
Bolid: 1E 187 |
|
|
na niskich obrotach tak ale wyzej będzie głośno |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
 |
Kroopek
za dużo się czepia do forum SILESIA TEAM

Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 1296 Skąd: Mierzecice
|
Wysłany: 29-04-2008, 20:45
Bolid: SC 900 ;> toczy siem |
|
|
powiem Ci jerzyku ze srednica 45 zewnetrzna i wiecej Ci nie potrzeba
daj sobie srodkowy jakis przelotowy moze byc od VW
a koncowy Asmet i powinno byc w miare
jak nie to pozostaje Ci robic koncowy na zamowienie tak jak robil roberto i ma naprawde bardzo cicho |
_________________
Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku
 |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-04-2008, 20:56
Bolid: Audi |
|
|
ale tak konkretnie który na środek (ten co szymonek proponował) a który na koniec, jakies konkretne namiary na tłumiki |
_________________
 |
|
|
|
 |
redSEJO [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 12:15
|
|
|
Bardzo głośno mam tak samo w 900 w kacie wspawana rurke a na końcu Ultera dedykowanego i jest strasznie głośno:) |
|
|
|
 |
Walus
Nałogowiec

Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 164 Skąd: W-Wa / Piaseczno
|
|
|
|
 |
|