FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wydech przelotowy :)
Autor Wiadomość
irman23 
nówka sztuka ;)


Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: wielkopolska - ?rem
Wysłany: 27-01-2007, 19:52   
   Bolid: sc sporting


hmm, głośniej? a mógłbyś opisać to głośniej w skali od 1 do 5 (1-cicho ... 5-ryczy) bo nie chcę przesadzać. pozdrawiam.
_________________

 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-01-2007, 01:38   
   Bolid: seicento


irman23 napisał/a:
hmm, głośniej? a mógłbyś opisać to głośniej w skali od 1 do 5 (1-cicho ... 5-ryczy) bo nie chcę przesadzać. pozdrawiam.


wszystko zalezy co masz na koncu choc tez nie zawsze, bedzie troche glosniej niz masz teraz na serii a moze byc tak ze masz przepalony koncowy i bedzie nieznosnie glosniej

tak mial kumpel w 900tce zalozyl cichego ultera ale zachcialo mu sie kata wycinac i dac rure i ma bardzo glosno
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 04-02-2007, 18:58   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


Witam, pierwszy raz coś piszę ale sledze posty. ja właśnie do MPI zamówiłem wydech od P. Lecha W - tam gdzie w większosci jest tłumik środkowy ja mam rurę (od nowości) - teraz będzie puszka z taka ala struminicą honda venturi a na koniec pójdzie tłumik przelotowy z nierdzewki made in Lech W i to wszystko nakręcane na fabryczne rurki wydechowe. Katalizator kazał mi zostawić bo podobno ma tolerancje +20% to w sam raz. Mam już Jego dolot ze strumienicą do fabrycznej puszki tyle że wkładka z protona robiona na zamówienie .Jak to założę to podziele się wrażeniami. Tłumiki będa z neirdzewki. Tłumik środkowy - VENTURI ma zwiększyc pojemność układu - wyciszyć i zwiększyć jeszce moment. katalizatora lepiej nie ruszać chociaż podobno da sie drugą sonde oszukać. P. Lech mówił ze w centomani maja jakis patent właśnie z odległościąjednej sondy od drugiej i że ECU nie sygnalizuje błedu.


Pozdrawiam
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-02-2007, 21:48   
   Bolid: seicento


olosc11mpi, sonde dajesz 10cm za pierwsza ale i tak bedzie ci sie czek palil ale nie wplywa to na silnik wogle

kumpel 50kkm zrobil na palacym sie czeku od sondy zero ubytku mocy itd ja sam pare miechow tak smigalem wiec jak sie druga sonda przejmujesz to bez powodu

inna szkola wspawuje w rurke ktora nie jest centralnie w glownym obiegu wtedy nie ma takich odczytow spalin a temp nadal jest dobra

nie stosowalem ale mysle ze moze dawac dobre efekty
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 05-02-2007, 21:37   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


Spoko i tak jak dam na każdym biegu do wyjca to mi się chek zapala np: II/60, III/90, IV 120,

i V 145 i odziwo gaśnie przy 160. Takie cuda. Już miprzewody WN wymieniali, świece, a P. Lech stweirdził ze z boku przepustnicy może być kanalik zwrotnuy od odmy zafajdany lekko i na obrotach się dławi albo jeszce kilka opcji - kat lekko zaklajstrowany albo jedna sonda coś się oblepiła i tak sobie zgadujemy a ja dalej śmigam i palę swoje 6,5-7 l/100. A jutro wydech przyjdzie założę i zobaczymy jak tam elektronika zareaguje.

Kiedyś chciałem wyspawać kata i wpsawać LINDO ale szkoda kasy. Pozyjemy, uzbieramy i pomodzimy.

Pozdrawiam zwolenników niesamowitych SC

Nie ma to jak zimny podmuch powietrza a bryka ozywa.
 
 
 
marcpo
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2007, 18:36   

Na wydech działa kilka ciśnień;] Jazda bez wydechu czy tez na pustym wydechu moze sie skończyć tragedią dla zaworu wylotowego;]

Dlaczego w tłumiku nie ma oporów podczas jazdy? A no bardzo prostta odpowiedź jadac z okreslana predkoscia na spaliny działa duza siła bezwładnosci która potrafi obnizyc wartosc cisnienia w kolektorze do nawet mniejszego niz atmosferyczne! silnik wtedy źle pracuje na wysokich obrotach poniewaz podczas "współotwarcia zaworów" do wydechu dostaje sie mieszanka. Oto cały trik;] Końcówki przelotowe to czasem tez tylko reklama, wiekszosc z nich to bredniespisane na papierze i ładny wyglad, w praktyce potrafia rozwalic charakterystyke momentu obrotowego i jest tzw. kupa! oczywiscie wszystko ma swoje 2 strony dzięki "wolnym wydechom" moment jest dostepny z nieco mniejszych obrotów, dlatego tez człowiek odczówa większa moc chociaz zarówno wartosc maxymalna momentu jak i mocy spadła!
Najnowsze badania na temat wydechów 4t wykazuja ze stosujac zmienne przekroje i długosci kolektora dolotowego mozna by zwiekszyć moc o 15% a charekterystykle moment znacznie uspokoic. Narazie nie ma skutecznego pomysłu na sterowanie ale poczekajmy jeszcze ze 2lata;) Pozdrawam
 
 
olosc11mpi 
Nałogowiec

Pomógł: 20 razy
Wiek: 52
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 189
Skąd: Legionowo/W-wa
Wysłany: 18-02-2007, 18:36   
   Bolid: sc 1.1 MPI 2002


Czyli co - tłumiąc wydech jest lepiej niz delikatnie go odblokowując - uwolniony zapas = tolerancja a to nie to samo co przesada. A to o czym mówisz juz toyota dawno wymyśliła. Nikt nie poleca do seryjnego seja dawać zaraz 100 mm na końcu. Wszystko z umiarem i zgodnie z logiką
Ostatnio zmieniony przez olosc11mpi 18-02-2007, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-04-2008, 18:57   
   Bolid: Audi


żeby nie zakladać nowego tematu ;)

po dłuuugim weekendzie powinienem już mieć taki kolektor link

i moje pytanko
co do tego pozakładać (jaki tłumik, średnica rurek itd itd) żeby wycisnąć z silnika co się da, a jednocześnie sprawić żeby było jak najciszej, powiedzmy że koszty są mniej istotne :p
_________________

 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 29-04-2008, 19:41   
   Bolid: 1E 187


przelot: fi około 46-48 + na końcu np. asmet 0S.0005 (tlumik_srodkowy_ibiza_polo_cordoba). Ładnie się zbiera toto, nie jest za głośno i jest tanio :)
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-04-2008, 19:42   
   Bolid: Audi


a jest możliwość uzyskania takiej ciszy jak w serii, przy maks. wydajności
_________________

 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 29-04-2008, 19:45   
   Bolid: 1E 187


na niskich obrotach tak ale wyzej będzie głośno :P
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
Kroopek 
za dużo się czepia do forum
SILESIA TEAM


Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 1296
Skąd: Mierzecice
Wysłany: 29-04-2008, 20:45   
   Bolid: SC 900 ;> toczy siem


powiem Ci jerzyku ze srednica 45 zewnetrzna i wiecej Ci nie potrzeba
daj sobie srodkowy jakis przelotowy moze byc od VW
a koncowy Asmet i powinno byc w miare
jak nie to pozostaje Ci robic koncowy na zamowienie tak jak robil roberto i ma naprawde bardzo cicho
_________________

Szydzisz ze mnie ?? No to chodź tu, weź ze sobą swoich chłopców! - chyba że pękasz jak kondomy z kiosku :P

 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-04-2008, 20:56   
   Bolid: Audi


ale tak konkretnie który na środek (ten co szymonek proponował) a który na koniec, jakies konkretne namiary na tłumiki
_________________

 
 
redSEJO
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 12:15   

Bardzo głośno mam tak samo w 900 w kacie wspawana rurke a na końcu Ultera dedykowanego i jest strasznie głośno:) :grin:
 
 
Walus 
Nałogowiec


Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 164
Skąd: W-Wa / Piaseczno
Wysłany: 13-05-2008, 16:24   
   Bolid: GrandeCento


ja jezdzilem w 1.1 na pelnym przelocie bez kata z kocowym dedykiem ultera i po byl cichy jak kot, potem koncowy zamienilem na katalizator sportowy i wtedy samochod mi jechal.
_________________
Cinquecento 1.4 16v: http://www.seicento.pl/vi...p=149554#149554
Sejo 1.1: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=10240
Cinque 0.9: http://www.sporting.friko.pl/galeriacc25.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum