Pompa oleju przy swapie 1.1spi na 1.2mpi |
Autor |
Wiadomość |
ezopp
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:16 Pompa oleju przy swapie 1.1spi na 1.2mpi
Bolid: sej 1.2mpi 75km |
|
|
Witam.
Potrzebuje porady wachowca.
Troche historii....
Moj sej mial 1.1spi, ale po tym jak miesięczna świeca(NGK) mi sie rozpadła i zrobiła spustoszenie na jednym garku, postanowiłem wymienić silnik na 1.2mpi z punto.
Silnik juz takowy mam i teraz pytanko.
Ponieważ silnik 1.2 jest z opcją wspomagania i koło pasowe jest inne czy mogę założyć w 1.2mpi pompe oleju z 1.1spi i zastosować koło z 1.1. Wiem że jest info na forum jak dorobić wspornik żeby pasował alternator, ale raz że nie znam takiej osoby która mi to dobrze zrobi, dwa sam w taką rzeźbe nie chce się bawić.
Próbowałem sprawdzać w Eperku oznaczenia ale żadne z moich tam nie widnieje:)
Oznaczenia na pompie od silnika 1.2 to 7771389 1B A598
Oznaczenia na pompie od silnika 1.1 to 7727983 B1 A598.
Będę wdziędzny za pomoc. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:30
Bolid: Audi |
|
|
fiat ma to do siebie, ze czasami identyczne rzeczy maja różne numery
zanim dorobili mi wspornik to miałem podobny dylemat
jeśli chodzi o koło pasowe to 1.1 SPI ma zęby w formie trapezu, a 1.2 prostokąta, co moze powodować błędny sygnał czujnika obrotów, dowiadywałem się od ludzi sprzedających części od fiata że sa one zamienne, ale wolałem nie ryzykowac
co do pompy oleju to nie mam pewności jak jest z zamiennością, z tego co się dowiadywałem są w pełni zamienne od 1.1 SPI do 1.2 MPI
jeśli zdecydujesz się na przełożenie pompy, to dostęp do alternatora, jego demontażu, zmiany paska jest bardziej utrudniony, w porównaniu do wersji ze wspornikiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
ezopp
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:32
Bolid: sej 1.2mpi 75km |
|
|
A z jakiego materiału taki wspornik zrobiłeś?
Widziałem twoje fotki tego wspornika, ale nie mogę otworzyć zdjęcia tego z kartą żeby zczytać wymiaru.
Jaki koszt jest tego wspornika? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:39
Bolid: Audi |
|
|
z płaskownika stalowego, kupisz taki kawałek na szrocie, a potem albo do tokarza/ślusarza albo samemu
fotki wyślę ci mailem |
_________________
 |
|
|
|
 |
ezopp
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:42
Bolid: sej 1.2mpi 75km |
|
|
U mnie w pracz mam tokarki i frezarki ale problem bo goscie bez rysunku technicznego nawet sie do roboty nie zabieraja.
Czekam na maila. Moze uda mi sie cos wzkombinowac.
Wolalbym pompu nie ruszac. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-05-2008, 09:46
Bolid: Audi |
|
|
u mnie zrobili tak:
wzieli sklejkę drewnianą (może byc plastik albo coś) zrobili wzór przymierzyli alternator i potem dorobili metalowy wspornik
jak dasz tokarzowi gotowy produkt z plastyku to myśle ze zrobi metalowa kopię |
_________________
 |
|
|
|
 |
ezopp
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 18-05-2008, 12:57
Bolid: sej 1.2mpi 75km |
|
|
Wielki dzieki jerzyk za pomoc. Wspornik juz zrobiony, ale nie przetestowany. Jeszcze troche innych rzeczy jest do poskładania. Pomału ale do przodu. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-05-2008, 12:58
Bolid: Audi |
|
|
rób dużo fotek na każdym etapie prac(ja nie miałem czasu) i dorzuci się do działu manuale |
_________________
 |
|
|
|
 |
ezopp
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:00
Bolid: sej 1.2mpi 75km |
|
|
Nie pomyslalem o tym. W sumie do juz silnik z osprzetem wisi. Jedynie zostały podlaczenia wezy i przewodów. Próbuje cos wymysleć jak wężę paliwowe pospinac.
Fotki porobie. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:10
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
jerzyk napisał/a: | rób dużo fotek na każdym etapie prac(ja nie miałem czasu) i dorzuci się do działu manuale |
jerzyk tu by sie przydaly chyba tylko foty przerobki wiazki, bo temat jest tak prosty ze chyba juz kazdy wie jak zamontowac 1,2 po przeczytaniu manuala na seicento.pl |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|