FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa oleju przy swapie 1.1spi na 1.2mpi
Autor Wiadomość
ezopp 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Oleśnica
  Wysłany: 15-05-2008, 09:16   Pompa oleju przy swapie 1.1spi na 1.2mpi
   Bolid: sej 1.2mpi 75km


Witam.

Potrzebuje porady wachowca.
Troche historii....
Moj sej mial 1.1spi, ale po tym jak miesięczna świeca(NGK) mi sie rozpadła i zrobiła spustoszenie na jednym garku, postanowiłem wymienić silnik na 1.2mpi z punto.

Silnik juz takowy mam i teraz pytanko.
Ponieważ silnik 1.2 jest z opcją wspomagania i koło pasowe jest inne czy mogę założyć w 1.2mpi pompe oleju z 1.1spi i zastosować koło z 1.1. Wiem że jest info na forum jak dorobić wspornik żeby pasował alternator, ale raz że nie znam takiej osoby która mi to dobrze zrobi, dwa sam w taką rzeźbe nie chce się bawić.
Próbowałem sprawdzać w Eperku oznaczenia ale żadne z moich tam nie widnieje:)

Oznaczenia na pompie od silnika 1.2 to 7771389 1B A598
Oznaczenia na pompie od silnika 1.1 to 7727983 B1 A598.

Będę wdziędzny za pomoc.
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-05-2008, 09:30   
   Bolid: Audi


fiat ma to do siebie, ze czasami identyczne rzeczy maja różne numery

zanim dorobili mi wspornik to miałem podobny dylemat :znudzony:
jeśli chodzi o koło pasowe to 1.1 SPI ma zęby w formie trapezu, a 1.2 prostokąta, co moze powodować błędny sygnał czujnika obrotów, dowiadywałem się od ludzi sprzedających części od fiata że sa one zamienne, ale wolałem nie ryzykowac
co do pompy oleju to nie mam pewności jak jest z zamiennością, z tego co się dowiadywałem są w pełni zamienne od 1.1 SPI do 1.2 MPI

jeśli zdecydujesz się na przełożenie pompy, to dostęp do alternatora, jego demontażu, zmiany paska jest bardziej utrudniony, w porównaniu do wersji ze wspornikiem
_________________

 
 
ezopp 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 15-05-2008, 09:32   
   Bolid: sej 1.2mpi 75km


A z jakiego materiału taki wspornik zrobiłeś?
Widziałem twoje fotki tego wspornika, ale nie mogę otworzyć zdjęcia tego z kartą żeby zczytać wymiaru.
Jaki koszt jest tego wspornika?
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-05-2008, 09:39   
   Bolid: Audi


z płaskownika stalowego, kupisz taki kawałek na szrocie, a potem albo do tokarza/ślusarza albo samemu
fotki wyślę ci mailem
_________________

 
 
ezopp 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 15-05-2008, 09:42   
   Bolid: sej 1.2mpi 75km


U mnie w pracz mam tokarki i frezarki ale problem bo goscie bez rysunku technicznego nawet sie do roboty nie zabieraja.
Czekam na maila. Moze uda mi sie cos wzkombinowac.
Wolalbym pompu nie ruszac.
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-05-2008, 09:46   
   Bolid: Audi


u mnie zrobili tak:
wzieli sklejkę drewnianą (może byc plastik albo coś) zrobili wzór przymierzyli alternator i potem dorobili metalowy wspornik

jak dasz tokarzowi gotowy produkt z plastyku to myśle ze zrobi metalowa kopię :]
_________________

 
 
ezopp 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 18-05-2008, 12:57   
   Bolid: sej 1.2mpi 75km


Wielki dzieki jerzyk za pomoc. Wspornik juz zrobiony, ale nie przetestowany. Jeszcze troche innych rzeczy jest do poskładania. Pomału ale do przodu.
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-05-2008, 12:58   
   Bolid: Audi


rób dużo fotek na każdym etapie prac(ja nie miałem czasu) i dorzuci się do działu manuale
_________________

 
 
ezopp 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 18-05-2008, 13:00   
   Bolid: sej 1.2mpi 75km


Nie pomyslalem o tym. W sumie do juz silnik z osprzetem wisi. Jedynie zostały podlaczenia wezy i przewodów. Próbuje cos wymysleć jak wężę paliwowe pospinac.
Fotki porobie.
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 18-05-2008, 13:10   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


jerzyk napisał/a:
rób dużo fotek na każdym etapie prac(ja nie miałem czasu) i dorzuci się do działu manuale


jerzyk tu by sie przydaly chyba tylko foty przerobki wiazki, bo temat jest tak prosty ze chyba juz kazdy wie jak zamontowac 1,2 po przeczytaniu manuala na seicento.pl :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum