planowanie głowicy a turbo |
Autor |
Wiadomość |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 21-05-2008, 20:19 planowanie głowicy a turbo
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
dobra pytanie nr 2
czy znawcy tematu wiedzą, czy planowanie glowicy w silniku 1.2 8V (przejechane ok 4000), który w przyłości bedzie posiadać turbinę ma sens. Gdzieś, ktoś próbował mi wytłumaczyć, że to nie ma żadnego sensu. Bo planujac głowiczkę zwiekszam stopień spręzania, zaś wstawiając turbo odpreżam. No troche mnie zamurowało powiem szczerze. Dalibyście jakąś rade Wójki. Albo wytlumaczylibyscie czy coś hm? |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 22-05-2008, 11:19
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
tak przy turbo trzeba odprezyc glowice o ile chcesz dmuchac dosc duzo jak chcesz zachowac umiar przy 1,2 podobno do 0.5/0.7 mozna dmuchnac bez odprezania ale napewno jak chcesz turbo to nie planuj glowicy |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 22-05-2008, 16:32
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
dzięki wuju |
|
|
|
 |
saska
nówka sztuka ;)

Wiek: 45 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 29 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 30-05-2008, 07:00
Bolid: seicento 1.2 8V |
|
|
znalazłem
Poniższy tekst ukazał się w numerze 09/2007 Magazynu Rajdowego WRC
Silniki turbodoładowane mają mniejszy stopień sprężania niż atmosferyczne. W tych ostatnich powietrze musi być sprężone w komorze spalania, zaś w tych pierwszych robi to turbosprężarka, a więc stopień sprężania samej jednostki musi być niższy, żeby nie doszło do awarii. Oznacza to jednak, że w przypadku awarii turbiny silnik traci bardzo dużo ze swojej mocy. Straty czasowe spowodowane jazdą z całkowicie zepsutą albo nie ładującą jak należy sprężarką są ogromne. Dlatego kierowcy i firmy tuningowe muszą się dobrze zastanowić czy warto ryzykować zyskanie kilku kolejnych koni mechanicznych, czy lepiej postawić na niezawodność. |
|
|
|
 |
jataman
Turbomasta

Pomógł: 21 razy Wiek: 43 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2008, 12:50
Bolid: seicento |
|
|
TVC napisał/a: | tak przy turbo trzeba odprezyc glowice o ile chcesz dmuchac dosc duzo jak chcesz zachowac umiar przy 1,2 podobno do 0.5/0.7 mozna dmuchnac bez odprezania ale napewno jak chcesz turbo to nie planuj glowicy |
a ty madralo robisz turbo czy nie? bo graty mnie gnija |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2008, 14:31
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
no powiem ze turbo znalesc ciezko ale bedzie cos wiadomo konkretengo we wtorek |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|