FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
planowanie głowicy a turbo
Autor Wiadomość
saska 
nówka sztuka ;)


Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: zielona góra
  Wysłany: 21-05-2008, 20:19   planowanie głowicy a turbo
   Bolid: seicento 1.2 8V


dobra pytanie nr 2
czy znawcy tematu wiedzą, czy planowanie glowicy w silniku 1.2 8V (przejechane ok 4000), który w przyłości bedzie posiadać turbinę ma sens. Gdzieś, ktoś próbował mi wytłumaczyć, że to nie ma żadnego sensu. Bo planujac głowiczkę zwiekszam stopień spręzania, zaś wstawiając turbo odpreżam. No troche mnie zamurowało powiem szczerze. Dalibyście jakąś rade Wójki. Albo wytlumaczylibyscie czy coś hm?
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 22-05-2008, 11:19   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


tak przy turbo trzeba odprezyc glowice o ile chcesz dmuchac dosc duzo :P jak chcesz zachowac umiar przy 1,2 podobno do 0.5/0.7 mozna dmuchnac bez odprezania :P ale napewno jak chcesz turbo to nie planuj glowicy
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
saska 
nówka sztuka ;)


Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Wysłany: 22-05-2008, 16:32   
   Bolid: seicento 1.2 8V


dzięki wuju :grin:
 
 
saska 
nówka sztuka ;)


Wiek: 44
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 29
Skąd: zielona góra
Wysłany: 30-05-2008, 07:00   
   Bolid: seicento 1.2 8V


znalazłem
Poniższy tekst ukazał się w numerze 09/2007 Magazynu Rajdowego WRC

Silniki turbodoładowane mają mniejszy stopień sprężania niż atmosferyczne. W tych ostatnich powietrze musi być sprężone w komorze spalania, zaś w tych pierwszych robi to turbosprężarka, a więc stopień sprężania samej jednostki musi być niższy, żeby nie doszło do awarii. Oznacza to jednak, że w przypadku awarii turbiny silnik traci bardzo dużo ze swojej mocy. Straty czasowe spowodowane jazdą z całkowicie zepsutą albo nie ładującą jak należy sprężarką są ogromne. Dlatego kierowcy i firmy tuningowe muszą się dobrze zastanowić czy warto ryzykować zyskanie kilku kolejnych koni mechanicznych, czy lepiej postawić na niezawodność.
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-05-2008, 12:50   
   Bolid: seicento


TVC napisał/a:
tak przy turbo trzeba odprezyc glowice o ile chcesz dmuchac dosc duzo :P jak chcesz zachowac umiar przy 1,2 podobno do 0.5/0.7 mozna dmuchnac bez odprezania :P ale napewno jak chcesz turbo to nie planuj glowicy


a ty madralo robisz turbo czy nie? bo graty mnie gnija :lol: :lol: :lol:
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 30-05-2008, 14:31   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


no powiem ze turbo znalesc ciezko ale bedzie cos wiadomo konkretengo we wtorek :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum