FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik temp 1.2
Autor Wiadomość
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2008, 15:17   czujnik temp 1.2
   Bolid: Audi


czy ma ktos schemat podłączenia tego czujnika

link


czyli która nózka jest do czego :idea:
_________________

 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 25-06-2008, 18:21   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Witam:)
Jest to pewnie zwykły czujnik rezystancyjny, jedna z nóżek to pewnie masa, można multimetrem sprawdzić....

Pozdro
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 25-06-2008, 19:31   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


jerzyk nie wiem jak u ciebie ale u mnie przy swapie z 900 na 1,2 musialem zastosowac czujnik temp z 900 bo dedykowany do 1,2 wariowal i po 3 min pracy silnika pokazywal ze jest przegrzany, czujnik x2 nowka sztuka + stary z silnika bo myslalem ze padl :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2008, 09:28   
   Bolid: Audi


luki55 napisał/a:
Witam:)
Jest to pewnie zwykły czujnik rezystancyjny, jedna z nóżek to pewnie masa, można multimetrem sprawdzić....

Pozdro


ja wiem więcej, te nózki to:
- masa
- sygnał temp do silnika
- sygnał temp do licznika

chciałem tylko wiedzieć który jest który (ew. czy mozna pomylić sygnały)
_________________

 
 
Skrzydło77 
Smerfetka

Pomogła: 1 raz
Wiek: 47
Dołączyła: 09 Maj 2008
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-06-2008, 12:49   
   Bolid: Seicento 1,1 MPI


A-to masa
Pozostałe dwie nóżki możesz sprawdzić w ten sposób:
Weź kawałek przewodu, zaciśnij na jednym końcu odpowiedni konektor, wepnij w kostkę od czujnika, wszystko jedno czy najpier w B1 czy B2, drugi koniec przedowu dotknij do masy, jeżeli zapali się kontrolka temperatury na zegarze tzn., że to będzie nóżka odpowiadająca sygnałowi temperatury do licznika
_________________
Na gaz, to tylko kuchenki
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-06-2008, 13:15   
   Bolid: Audi


Skrzydło77 napisał/a:
A-to masa
jeżeli zapali się kontrolka temperatury na zegarze tzn., że to będzie nóżka odpowiadająca sygnałowi temperatury do licznika


nie zapali się, to jest sygnał do wskaźnika czyli liniowy
_________________

 
 
rebel 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-06-2008, 21:56   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Jerzyk, czujnik oporowy nie ma charakterystyki liniiowej. Wraz ze wzrostem temp. wzrasta oporność (nie liniowo). Dla czujnika oporowego PT-100 jest 100ohmów przy 0st C. Przy 100st. C jest 138.5ohma. Sprawdź multimetrem podgrzewając czujnik. Zapalenie kontrolki odbywa się własnie w ten sposób. Oporność układu (czujnik+kabelki) osiągną odpowiednia wartość i "blink" zapala się lampka :))
_________________
Prędkość poszerza uśmiech, czysta fizyka :-D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum