czujnik temp 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2008, 15:17 czujnik temp 1.2
Bolid: Audi |
|
|
czy ma ktos schemat podłączenia tego czujnika
link
czyli która nózka jest do czego |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 25-06-2008, 18:21
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Witam:)
Jest to pewnie zwykły czujnik rezystancyjny, jedna z nóżek to pewnie masa, można multimetrem sprawdzić....
Pozdro |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2008, 19:31
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
jerzyk nie wiem jak u ciebie ale u mnie przy swapie z 900 na 1,2 musialem zastosowac czujnik temp z 900 bo dedykowany do 1,2 wariowal i po 3 min pracy silnika pokazywal ze jest przegrzany, czujnik x2 nowka sztuka + stary z silnika bo myslalem ze padl |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2008, 09:28
Bolid: Audi |
|
|
luki55 napisał/a: | Witam:)
Jest to pewnie zwykły czujnik rezystancyjny, jedna z nóżek to pewnie masa, można multimetrem sprawdzić....
Pozdro |
ja wiem więcej, te nózki to:
- masa
- sygnał temp do silnika
- sygnał temp do licznika
chciałem tylko wiedzieć który jest który (ew. czy mozna pomylić sygnały) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Skrzydło77
Smerfetka
Pomogła: 1 raz Wiek: 47 Dołączyła: 09 Maj 2008 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2008, 12:49
Bolid: Seicento 1,1 MPI |
|
|
A-to masa
Pozostałe dwie nóżki możesz sprawdzić w ten sposób:
Weź kawałek przewodu, zaciśnij na jednym końcu odpowiedni konektor, wepnij w kostkę od czujnika, wszystko jedno czy najpier w B1 czy B2, drugi koniec przedowu dotknij do masy, jeżeli zapali się kontrolka temperatury na zegarze tzn., że to będzie nóżka odpowiadająca sygnałowi temperatury do licznika |
_________________ Na gaz, to tylko kuchenki |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2008, 13:15
Bolid: Audi |
|
|
Skrzydło77 napisał/a: | A-to masa
jeżeli zapali się kontrolka temperatury na zegarze tzn., że to będzie nóżka odpowiadająca sygnałowi temperatury do licznika |
nie zapali się, to jest sygnał do wskaźnika czyli liniowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
rebel
Bywalec

Pomógł: 2 razy Wiek: 53 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2008, 21:56
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Jerzyk, czujnik oporowy nie ma charakterystyki liniiowej. Wraz ze wzrostem temp. wzrasta oporność (nie liniowo). Dla czujnika oporowego PT-100 jest 100ohmów przy 0st C. Przy 100st. C jest 138.5ohma. Sprawdź multimetrem podgrzewając czujnik. Zapalenie kontrolki odbywa się własnie w ten sposób. Oporność układu (czujnik+kabelki) osiągną odpowiednia wartość i "blink" zapala się lampka |
_________________ Prędkość poszerza uśmiech, czysta fizyka
 |
|
|
|
 |
|