FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: jerzyk
12-09-2008, 12:36
reduktor lpg
Autor Wiadomość
sebapolrts 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: pabianice
Wysłany: 08-04-2008, 18:40   reduktor lpg
   Bolid: fiat seicento


witajcie mam do wymiany reduktor w seicento 900 rok 1999.jak bym zdecydował sie na wymiane w firmie Na Gaz to koszt wymiany razem z filterkiem i wężami wody wynosił by 550zł. :mad: ,mam drugi wariant aby zakupić na allegro i zagadać z gazownikiem zeby mi wymienił(zarobi sobie na lewo :cool: ).Czy wiecie jaki reduktor(model) pasuje do mojego seicenta?pozdrawiam
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-04-2008, 19:12   
   Bolid: Audi


jeżeli masz parownik pod lewym reflektorem, zrób fotkę, obejrz i kup na allegro taki sam (koszt 180-250 zł)
zdejmij przedni zderzak, zakręć gaz w butli, podmień parownik: 1-2 śruby mocujące parownik, 2 węże od wody, jeden metalowy gazu i jeden gumowy gazu), załóż zderzak i jeź na regulację gazu
Zaoszczędzisz 200 zł
_________________

 
 
sebapolrts 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: pabianice
Wysłany: 08-04-2008, 19:58   
   Bolid: fiat seicento


dzięki za rade ale chyba nie będe ryzykował samemu to wymieniać :)) myslałem ze jest jeden rodzaj parowników do 900-tek.jutro bede próbował zrobic zdjęcie
 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2008, 20:16   
   Bolid: Był 1.1 SPI


sebapolrts napisał/a:
dzięki za rade ale chyba nie będe ryzykował samemu to wymieniać myslałem ze jest jeden rodzaj parowników do 900-tek.jutro bede próbował zrobic zdjęcie

Na parowniku na bank masz jego numer i wtedy wpisz sobie taki chociażby na alledrogo.pl ew w sklepie z częściami do instalacji gazowej. Jeśli masz parownik jakiejś lipnej, mało znanej firmy to może lepiej kup jakiś markowy a jeśli ten dotychczasowy jest porządnej firmy i wytrzymał kilkadziesiąt tys km to bym kupił identyczny i zamienił samemu. Wystarczy zdjąć dwa "węże" układu chłodzenia, jedną rurę miedzianą wprowadzająca gaz, jedną gumową którą wylatuje gaz z parownika i jeden (ew. 2) kabelki, które dochodzą do elektrozaworu no i odkręcić parownik od nadwozia/uchwytu. Montaż nowego w kolejności odwrotnej. Wg mnie warto powalczyć samemu.
A jeśli byś próbował robić to sam to moge Ci podpowiedzieć jak ustawić śrubkę w parowniku bez wizyty u gazownika-regulację byś sobie zrobił przy wymianie filtra:)

A jeszcze jedno pytanie:dlaczego nie chcesz zregenerować parownika :?: To rozwiązanie zdecydowanie tańsze a po takiej czynności parownik jest w 100% sprawny jak nowy :wink:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
sebapolrts 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 3
Skąd: pabianice
Wysłany: 08-04-2008, 20:36   
   Bolid: fiat seicento


A jeszcze jedno pytanie:dlaczego nie chcesz zregenerować parownika :?:

z tego co mi powiedzieli śpece w firmie NA GAZ to mam zabogatą mieszanke czy cós takiego byłem tydzień temu i mi wyregulował ale mówił za dwa trzy... dni i moze problem powrócić,jak stane na skrzyzowaniu to tak jakby sie dusił ale nie gaśnie.dziwny smród wydobywa sie róry i nadodatek biały?chyba jednak należy wymienić ten parownik?
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 08-04-2008, 20:38   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


sebapolrts napisał/a:
dziwny smród wydobywa sie róry i nadodatek biały?

to być może uszczelka pod głowicą walnięta - tak dymi na biało przez cały czas? jak tak, to UPG :-?
_________________

 
 
Znakomity 
Nałogowiec

Pomógł: 54 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2008, 20:55   
   Bolid: Był 1.1 SPI


sebapolrts napisał/a:
jak stane na skrzyzowaniu to tak jakby sie dusił ale nie gaśnie.dziwny smród wydobywa sie róry

Typowe objawy zbyt bogatej mieszanki-autko się dławi i śmierdzi nie spalony gaz :-P
A biała to może być zwykła para-szczególnie autka z lpg sobie lubią puścić białą chmurkę jak ktoś nie śmiga codzień w trasy to nie wypala się wilgoć z wydechu.
Dziwnych masz tych "speców" od gazu... Ja bym podjechał do innych, na bank powiedzą że parownik do wymiany (dla nich mniej roboty a kasa taka sama co przy regeneracji) a Ty się podpytaj ile by własnie regeneracja kosztowała. Parę dni temu na tym forum ktos napisał że zregenerował parownik za 60 albo 80zł-już nie pamiętam więc w porównaniu z kwotą 550zł to lekka różnica jest... Wg mnie ktos tu Cię chce naciągnąc :-?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Znakomity 08-04-2008, 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 09-04-2008, 14:48   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


Regeneracja zawsze jest tańsza niż wymiana, ale warsztaty nie chcą tego robić. Słyszałem, że jest to niedozwolone (nie wiem ile w tym prawdy) ale na pweno nie chce sie mechaniorom tego robić.
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-04-2008, 07:55   
   Bolid: Audi


sebapolrts napisał/a:
dzięki za rade ale chyba nie będe ryzykował samemu to wymieniać :)) myslałem ze jest jeden rodzaj parowników do 900-tek.jutro bede próbował zrobic zdjęcie


parowników nie robi się pod konkretne auta tylko pod moc i pojemność
a jeśli kupisz taki sam to masz plug&play, w innym przypadku może się okazać że króćce mają inną średnicę lub są inaczej rozmieszczone i braknie ci przewodu

niemiec napisał/a:
Regeneracja zawsze jest tańsza niż wymiana, ale warsztaty nie chcą tego robić. Słyszałem, że jest to niedozwolone (nie wiem ile w tym prawdy) ale na pweno nie chce sie mechaniorom tego robić.


nie słyszałem żeby to było zabronione, zwłaszcza że występują zestawy naprawcze
_________________

 
 
eddi1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 1
Skąd: mazowsze
Wysłany: 12-09-2008, 12:26   
   Bolid: seicento 1.1 spi i mitsubishi galant 2.5


Ja będę wymieniał na lovato bo są dobre podobno,pewnie nie tylko te ale mają skrętne kolanka więc nie zabraknie węży gumowych.Znajomy,dobry znachor powiedział mi że regeneracja jak się jej solidnie nie zrobi może dać mizerny efekt a zawsze to nie to co wymiana.Na allegro nowy reduktor można kupić poniżej 200 zł więc dla mnie wybór jest prosty.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum