swap na 1,2 75 |
Autor |
Wiadomość |
sportingkbc
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: okolice
|
Wysłany: 07-10-2006, 18:49 swap na 1,2 75
Bolid: seicento 1,2 8v |
|
|
Witam mam pytanie do Was. Padł mi silnik w seju i teraz stoi mi autko przed domem. Nie chce już wsadzać 1,1 tylko 1,2 75 bo mam LPG w seju a LPG do silnika 1,2 16v jest ciężko przerobić z 1,1 SPI dlatego tak chcę zrobic.
Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???
|
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2006, 18:56 Re: swap na 1,2 75
Bolid: seicento |
|
|
sportingkbc napisał/a: | Witam mam pytanie do Was. Padł mi silnik w seju i teraz stoi mi autko przed domem. Nie chce już wsadzać 1,1 tylko 1,2 75 bo mam LPG w seju a LPG do silnika 1,2 16v jest ciężko przerobić z 1,1 SPI dlatego tak chcę zrobic.
Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???
|
a co padlo w ci w 1.1?
wiazke mozna przerobic pod mpi wiec nie ma problemu to juz jedno ci odpada |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
diter [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:18 Re: swap na 1,2 75
|
|
|
Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???
pompe paliwa |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:41
Bolid: seicento |
|
|
kto szuka wielbladzi wystarczy chciec szukac
Co bedzie potrzebne :
- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )
-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe
-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany
-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
- komputer od 1.2 MPI
- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika
Co pasuje od 1.1 :
- rozrusznik
- alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)
- sprzeglo kompletne
- skrzynia biegow (C514) , polosie
- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1 |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
sportingkbc
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: okolice
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:46
Bolid: seicento 1,2 8v |
|
|
wielki dzięki
czyli jak ja mam kolektor 4-2-1 i dolot powietrza kompletny Węglarski to moge to wsadzić do tego 1,2 tak? a z pompą paliwa to nie wiem co zrobić przynajmniej tymczasowo bo ja mam "podtlenek LPG " i na tym mam zamiar jeździc bo na paliwie raczej nie przynajmniej w pracy. |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:49
Bolid: seicento |
|
|
sportingkbc napisał/a: | wielki dzięki
czyli jak ja mam kolektor 4-2-1 i dolot powietrza kompletny Węglarski to moge to wsadzić do tego 1,2 tak? a z pompą paliwa to nie wiem co zrobić przynajmniej tymczasowo bo ja mam "podtlenek LPG " i na tym mam zamiar jeździc bo na paliwie raczej nie przynajmniej w pracy. |
tak dolot i kolektor spokojnie podejda co do pompy to musisz sie zastanowic ale ja bym zmienil wkoncu nie zawsze bedziesz na lpg jezdzil |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
sportingkbc
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: okolice
|
Wysłany: 07-10-2006, 19:52
Bolid: seicento 1,2 8v |
|
|
Pompe zmienie ale puki co to przynajmniej z miesiąc tak musi zostac bo z $$$ nie wiem jak wyjde. A ile moge dać za takiego 1,2 z kompem chodzi mi o taką realną cene nie za mało nie za dużo. |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:01
Bolid: seicento |
|
|
sportingkbc napisał/a: | Pompe zmienie ale puki co to przynajmniej z miesiąc tak musi zostac bo z $$$ nie wiem jak wyjde. A ile moge dać za takiego 1,2 z kompem chodzi mi o taką realną cene nie za mało nie za dużo. |
chodzi ci o caly silnik? bo sam komp to 200-350zl a caly silnik to roznie ale za 1000-1500 juz w dobrym stanie z papierem |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
sportingkbc
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2006 Posty: 8 Skąd: okolice
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:11
Bolid: seicento 1,2 8v |
|
|
chodzi mi o silnik z kmpem tylko ze bez sprzegła, altka, rozrusznika bo po co ma mi to leżeć w garażu jak mam od mojego te rzeczy (sprzęgło mam mowiutkie bo wymieniałem 2 miesiące temu komplet) |
Ostatnio zmieniony przez sportingkbc 07-10-2006, 20:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 07-10-2006, 20:20
Bolid: 1E 187 |
|
|
Dragon napisał/a: | Witam
Mam taki problem i nie wiem kompletnie o co chodzi
Gdy jade seiem w nocy to światła mi sie smieniają na słabsze co jakiś czas
Nie wiem czym to może być spowodowane
_________________ |
Ostrzeżenie!!!!!!!!! Zasmiecasz w ten sposób forum bo piszesz we wszystkihc tematach! Załóż jeden w odpowiednim dziale i na pewno dostaniesz odpowiedz! |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
Karol [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2006, 14:46
|
|
|
Taka rzecz mnie interesi (od razu ostrzegam, że jestem zielony w tych sprawach ): kolega YellowDevil napisał: "....silnik 1100 - tu mamy większe pole do popisu. Dobry efekt daje wymiana głowicy na tą z 1,2 mpi ..." No i pytanie: Jak można wymienić samą głowice to po co robić swapa całego silnika ? Przecież po takiej wyminie pojemność już masz 1.2 więc efekt jest jak przy swapie na 1.2. Na pewno trzeba będzie jeszcze dodać parę gratów z 1.2 (tłoki? korby?, kompa? pompę paliwa, wtryskiwacze? etc.), żeby wszystko trybiło jak należy ale to wyjdzie chyba i tak taniej niż swap(???)
Tak sobie myślę tylko gdzie się pomyliłem w tym wywodzie bo raczej jakby było tak łatwo to każdy by tak robił zamiast swapa
No to jak możecie to mnie teraz oświećcie gdzie się mylę
P.S. Pisze tu bo YellowDevila już dawno na forum nie było... |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-10-2006, 18:27
Bolid: seicento |
|
|
Mcken bo onim mowa jest maniakiem 1.1 tak jak ja
Sama glowica nie wystarczy blok 1.2 jest wyzszy co za tym idzie jest wiekszy skok tloka i komora spalania bla bla bla jest wieksza
swap jest o tyle lepszy bo odrazu dostajesz 75km ktore mozesz dalej dlubac tak samo jak 1.1 tyle ze z racji wiekszej pojemnosc itd mozesz nieco wiecej. |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
Karol [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 09:12
|
|
|
jataman napisał/a: |
Sama głowica nie wystarczy blok 1.2 jest wyższy co za tym idzie jest większy skok tloka i komora spalania bla bla bla jest większa
|
Czyli ten dodatkowy 0,1 w porównaniu do 1.1 bierze się z skoku tłoka (no i co za tym idzie większej wysokości bloku w 1,2) a głowice z 1,1 i 1,2 mają tą samą wysokość i średnice cylindrów - tak? :
Więc jak jest dokładnie korzyść z założenia głowicy z 1.2 ? (zgaduje - więsze średnice zaworów i wyloty??? )
P.S.
Cytat: | Mcken bo o nim mowa... | Sorry ale jeszcze za bardzo nie kumam kto jest kto na tym forum.... Swoją drogą to kolega Mcken już nie korzysta z tego forum??? |
Ostatnio zmieniony przez Karol 15-10-2006, 09:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|