FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
swap na 1,2 75
Autor Wiadomość
sportingkbc 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: okolice
Wysłany: 07-10-2006, 19:49   swap na 1,2 75
   Bolid: seicento 1,2 8v


Witam mam pytanie do Was. Padł mi silnik w seju i teraz stoi mi autko przed domem. Nie chce już wsadzać 1,1 tylko 1,2 75 bo mam LPG w seju a LPG do silnika 1,2 16v jest ciężko przerobić z 1,1 SPI dlatego tak chcę zrobic.

Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???

:smile:
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-10-2006, 19:56   Re: swap na 1,2 75
   Bolid: seicento


sportingkbc napisał/a:
Witam mam pytanie do Was. Padł mi silnik w seju i teraz stoi mi autko przed domem. Nie chce już wsadzać 1,1 tylko 1,2 75 bo mam LPG w seju a LPG do silnika 1,2 16v jest ciężko przerobić z 1,1 SPI dlatego tak chcę zrobic.

Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???

:smile:


a co padlo w ci w 1.1?

wiazke mozna przerobic pod mpi wiec nie ma problemu to juz jedno ci odpada ;)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
diter
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2006, 20:18   Re: swap na 1,2 75

Interesuje mnie co może mi się przydac z 1,1 do swapu na 1,2 8v i co muszę kupić jeszcze oprócz silnika 1,2 czyli wiązkę, komputer i....???

pompe paliwa
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-10-2006, 20:41   
   Bolid: seicento


kto szuka wielbladzi ;) wystarczy chciec szukac ;)

Co bedzie potrzebne :
- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )

-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe
-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany
-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
- komputer od 1.2 MPI
- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika

Co pasuje od 1.1 :

- rozrusznik
- alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)
- sprzeglo kompletne
- skrzynia biegow (C514) , polosie
- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
sportingkbc 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: okolice
Wysłany: 07-10-2006, 20:46   
   Bolid: seicento 1,2 8v


wielki dzięki :smile:

czyli jak ja mam kolektor 4-2-1 i dolot powietrza kompletny Węglarski to moge to wsadzić do tego 1,2 tak? a z pompą paliwa to nie wiem co zrobić przynajmniej tymczasowo bo ja mam "podtlenek LPG :wesoly: " i na tym mam zamiar jeździc bo na paliwie raczej nie przynajmniej w pracy.
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-10-2006, 20:49   
   Bolid: seicento


sportingkbc napisał/a:
wielki dzięki :smile:

czyli jak ja mam kolektor 4-2-1 i dolot powietrza kompletny Węglarski to moge to wsadzić do tego 1,2 tak? a z pompą paliwa to nie wiem co zrobić przynajmniej tymczasowo bo ja mam "podtlenek LPG :wesoly: " i na tym mam zamiar jeździc bo na paliwie raczej nie przynajmniej w pracy.


tak dolot i kolektor spokojnie podejda co do pompy to musisz sie zastanowic ale ja bym zmienil wkoncu nie zawsze bedziesz na lpg jezdzil ;)
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
sportingkbc 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: okolice
Wysłany: 07-10-2006, 20:52   
   Bolid: seicento 1,2 8v


Pompe zmienie ale puki co to przynajmniej z miesiąc tak musi zostac bo z $$$ nie wiem jak wyjde. A ile moge dać za takiego 1,2 z kompem chodzi mi o taką realną cene nie za mało nie za dużo.
 
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-10-2006, 21:01   
   Bolid: seicento


sportingkbc napisał/a:
Pompe zmienie ale puki co to przynajmniej z miesiąc tak musi zostac bo z $$$ nie wiem jak wyjde. A ile moge dać za takiego 1,2 z kompem chodzi mi o taką realną cene nie za mało nie za dużo.


chodzi ci o caly silnik? bo sam komp to 200-350zl a caly silnik to roznie ale za 1000-1500 juz w dobrym stanie z papierem
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
sportingkbc 
nówka sztuka ;)


Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 8
Skąd: okolice
Wysłany: 07-10-2006, 21:11   
   Bolid: seicento 1,2 8v


chodzi mi o silnik z kmpem tylko ze bez sprzegła, altka, rozrusznika bo po co ma mi to leżeć w garażu jak mam od mojego te rzeczy (sprzęgło mam mowiutkie bo wymieniałem 2 miesiące temu komplet)
Ostatnio zmieniony przez sportingkbc 07-10-2006, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 07-10-2006, 21:20   
   Bolid: 1E 187


Dragon napisał/a:
Witam
Mam taki problem i nie wiem kompletnie o co chodzi
Gdy jade seiem w nocy to światła mi sie smieniają na słabsze co jakiś czas
Nie wiem czym to może być spowodowane
_________________ ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Ostrzeżenie!!!!!!!!! Zasmiecasz w ten sposób forum bo piszesz we wszystkihc tematach! Załóż jeden w odpowiednim dziale i na pewno dostaniesz odpowiedz! :twisted:
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
Karol
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 15:46   

Taka rzecz mnie interesi (od razu ostrzegam, że jestem zielony w tych sprawach :smile: ): kolega YellowDevil napisał: "....silnik 1100 - tu mamy większe pole do popisu. Dobry efekt daje wymiana głowicy na tą z 1,2 mpi ..." No i pytanie: Jak można wymienić samą głowice to po co robić swapa całego silnika ? Przecież po takiej wyminie pojemność już masz 1.2 więc efekt jest jak przy swapie na 1.2. Na pewno trzeba będzie jeszcze dodać parę gratów z 1.2 (tłoki? korby?, kompa? pompę paliwa, wtryskiwacze? etc.), żeby wszystko trybiło jak należy ale to wyjdzie chyba i tak taniej niż swap(???) :roll:

Tak sobie myślę tylko gdzie się pomyliłem w tym wywodzie bo raczej jakby było tak łatwo to każdy by tak robił zamiast swapa :roll:

No to jak możecie to mnie teraz oświećcie gdzie się mylę :-P

P.S. Pisze tu bo YellowDevila już dawno na forum nie było...
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-10-2006, 19:27   
   Bolid: seicento


Mcken bo onim mowa jest maniakiem 1.1 tak jak ja ;)

Sama glowica nie wystarczy blok 1.2 jest wyzszy co za tym idzie jest wiekszy skok tloka i komora spalania bla bla bla jest wieksza ;)

swap jest o tyle lepszy bo odrazu dostajesz 75km ktore mozesz dalej dlubac tak samo jak 1.1 tyle ze z racji wiekszej pojemnosc itd mozesz nieco wiecej.
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
Karol
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2006, 10:12   

jataman napisał/a:

Sama głowica nie wystarczy blok 1.2 jest wyższy co za tym idzie jest większy skok tloka i komora spalania bla bla bla jest większa ;)


Czyli ten dodatkowy 0,1 w porównaniu do 1.1 bierze się z skoku tłoka (no i co za tym idzie większej wysokości bloku w 1,2) a głowice z 1,1 i 1,2 mają tą samą wysokość i średnice cylindrów - tak? : :roll:

Więc jak jest dokładnie korzyść z założenia głowicy z 1.2 ? (zgaduje - więsze średnice zaworów i wyloty??? )

P.S.
Cytat:
Mcken bo o nim mowa...
Sorry ale jeszcze za bardzo nie kumam kto jest kto na tym forum.... :smile: Swoją drogą to kolega Mcken już nie korzysta z tego forum???
Ostatnio zmieniony przez Karol 15-10-2006, 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum