Regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
Gruby-Wujo
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 192 Skąd: White Snow WaWa
|
Wysłany: 18-10-2008, 10:49 Regulacja zaworów
Bolid: Cinquecento 1.2 :P |
|
|
No więc stałem sie posiadaczem płytek do regulacji zaworów w seju 1.1 mpi. No i pytanie krótkie czy da się to samemu wymienić???? |
_________________ Jak na razie 120 km/h. Na więcej nie pozwoliła książka gwarancyjna...
Różowy Zając Rlzz !
Gaz...Tylko do zapalniczek!!!
 |
|
|
|
 |
jo_jacek
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18-10-2008, 11:28
Bolid: pikaczento 1.1mpi |
|
|
Hm.. musisz mieć jeszcze szczelinomierz.
Hm.. trzeba by ustawić tłoki na środku, zdjąć pasek rozrządu, i obracać wałkiem rozrządu i sprawdzać luzy. A później go odpowiednio ustawić..
Teoretycznie można by obracać całym wałem korbowym razem z wałkiem wtedy ominął bys element utawiania wałka rozrządu wzgledem wału korbowego.
Tak czy siak przy zauważeniu nieodpowiedniego luzu i chęci wymiany płytki musialbys chociaż troche odkręcić wałek rozrządu bo inaczej nie wyjmiesz starej płytki i nie wlozysz nowej.
Nie wiem jak to tam w sejku ale mysle ze da rade tak to zrobić, bez zdejmowania głowicy
Edit: W sumie 1.1mpi to silnik bezkolizyjny wiec nie musialbys na początku ustawiać tłoków ale później i tak musisz odpowiednio ustawić wałek rozrządu względem wału |
|
|
|
 |
Daro27
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 1 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 18-10-2008, 12:45
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
Ostatnio właśnie sprawdzałem luzy u siebie na 46 tyś km. Wystarczy obracać wałem na kole pasowym kluczem oczkowym tak żeby krzywki zaworowe były w górnej pozycji, sprawdzasz luz szczeliniomierzem i lecisz dalej. Jeżeli będziesz miał złe luzy to wtedy najlepiej posiadać specjalny klucz do naciskania zaworu by wyjąć płytke lub bez klucza zdejmowanie wałka co jest bardziej kłopotliwe i czasochłonne. U mnie akurat były tak jak przykazała serwisówka:).
P.S
Przy ewentualnych wymianach płytek najpierw spróbuj je przypasować do inncyh zaworów moze bedą pasować i zaoszczędzisz na płytkach.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 21:06
|
|
|
sorry panowie ale piszecie tu troche bredni i nabijacie kolege w butelke !! szczególnie jo_jacek (nie żebym obrażał, zaraz wytłumacze dlaczego)
Po kolei, Gruby-Wujo jeśli się nie znasz na tym to oddaj autko do serwisu tam zrobią ci to osoby które się na tym znają i nie raz to robiły.
Teraz sprostowanie wypowiedzi jo_jacek :
Kolego nei wiem gdzie lub skąd masz takie informacje że do regulacji luzów zaworowych trzeba ściągać rozrząd (głupota nr1) ustawiać tłoki na środku (głupota nr2) skoro jeden z tłoków będzie miał suw ssania inny wydechu więc siłą rzeczy płytka zaworu zostanei naciśnięta przez krzywkę więc to ci nic nie da ! po co obracać samym wałkiem skoro jak będziesz przetaczać samochód podłożu (wrzucasz 5 i obserwujesz klawiaturę zaworową, tak rozpoznajesz położenie tłoka bo przypominam tłoki pracuja parami, 2 w GMP 2 w DMP) masz o wiele mniej pracy bo ściągniesz wtedy pokrywe zaworów i masz wszystko na dłoni ! nie teoretycznie tylko praktycznie tak jest nie ściągasz rozrządu !! nie trzeba wykręcać wałka rozrządu do wyjęcia płytki !! tzreba miec do tego klucz i mały srubokręt plaski, zdejmowanie głowicy?? może Tobie sie z remontem silnika pomyliło ?? jeszcze chwila i doszło by do tego że skrzynie trzeba by ściągnąć albo lampy z tyłu ;D
jesli ktoś się na tym zna to zrobi to w 40 minut ! Ja polece oddać autko do serwisu, tam zrobią ci to jak należy możesz dac im swoje płytki, nie rozbiora ci połowy auta do zaworów, wymienią od razu uszczelke pokrywy i będzie po kłopocie !! a za chwile pewnie powstanie temat o luzach zaworowych a potem następny że sej ma lpg ;D pozdrawiam sorki za długą wypowiedź ale takie głupoty musiałem sprostowac bo aż w oczach boli ! |
|
|
|
 |
Gruby-Wujo
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 192 Skąd: White Snow WaWa
|
Wysłany: 18-10-2008, 21:31
Bolid: Cinquecento 1.2 :P |
|
|
No właśnie teraz tak czytam i zdębiałem. Dzieki za informację. Problem u mechaników był zawsze taki ze nie chcieli się podejmować tej roboty z powodu braku płytek. Ale udało się zdobyć wiec po co będę się męczyć. DZieki. |
_________________ Jak na razie 120 km/h. Na więcej nie pozwoliła książka gwarancyjna...
Różowy Zając Rlzz !
Gaz...Tylko do zapalniczek!!!
 |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2008, 21:44
|
|
|
ja tez troszkę zaniemówiłem i nei mogłem tego przemilczeć no jak masz swoje płytki to nei powinno być problemu wiem ze aso na bank mają płytki bo muszą |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18-10-2008, 21:48
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Jedź do mechanika motocyklowego Zawsze ma płytki i dokładnie wie jak to robić bo 3/4 motocykli ma zawory regulowane płytkami. :D
Co do dobory płytek to często wystarczy pozamieniać je miejscami, wtedy zamiast 8 płytek bedziesz potrzebował na przykład tylko 4.
Są jeszcze 2 szkoły:
I. Płytek się nie szlifuje (bo są utwardzane powierzchniowo) , tylko wymienia na nowe.
II. Płytkie można szlifować ale szlifowaną strona zakładamy w stronę zaworu a nie wałka. (szlifowanie oczywiście na magnesówce) |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
jo_jacek
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 15 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 19-10-2008, 10:03
Bolid: pikaczento 1.1mpi |
|
|
Kolego gumisiu. Tak sie skłąda że ustawialem rozrząd w kilku silnikach wiec wiem co mowie Z ustawieniem tłoków chodziło mi o to że gdybysmy obracali samym wałkiem i przypadkiem gdyby tłok był w górnym martwym punkcie doszłoby do spotkania zaworu z tłokiem chyba tego nie chcemy ? ;> później mi się dopiero przypomnialo ze silnik jest bezkolizyjny.
Druga kwestia jeśli nie mamy tego czegoś do naciskania szklanki to ciekawe w jaki sposób chciałbys wyjąć płytkę bez odkrecania wałka ? ;>
A że akurat 3/4 silnikow które robiłem było zdemontowanych całkowicie wiec bawilem sie luzami na zdjętej glowicy - stad ten pomysł
Gdybym chociaż raz tego nie robił bym się nie odzywał i siedział cicho nie lubie teoretyków |
|
|
|
 |
Gumiś666 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2008, 14:27
|
|
|
No ok ale co ma ściąganie paska rozrzadu do regulacji zaworów to naprawdę nadal nie wiem może teraz jakiś nowych technologii ucza ? przy regulacji zaworów nawet nie ruszasz rozrzadu bo w tym momencie cię guzik obchodzi kręcisz sobei całym silnikiem tak jak ma pracowac no u nas mechanicy na fiacie mieli "samoróbki" do naciskania szklaneczki a płytke wyciągali płaskim śrubokrętem- wiem bo widziałem jak to robiliśmy na warsztacie. no to troche szalony był ten pomysł ze zdjęciem głowicy pozdrawiam ;D |
|
|
|
 |
largo777
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 15 Skąd: ghfhf
|
Wysłany: 28-02-2009, 09:53
Bolid: hjkjk |
|
|
Witam
Mam pytanie: ile kosztuje regulacja zaworów w SC 1.1 MPI? Jest ktoś może z Łodzi i może polecić jakiś zakład który to wykona dobrze i za rozsądną cenę? |
|
|
|
 |
marioo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-02-2009, 18:51
Bolid: seicento 1.1MPI+LPG |
|
|
Witam
mi kilku mechaników powiedziało ze regulacji sie nie przeprowadza tylko przy okazji np. podczas wymiany uszczelki lub naprawy głowicy mam wrażenie że większość warsztatów ma alergie na zawory seja:-)) A jak mają to robić dla idei to wole jeździć dalej i poczekać zeczwiscie jak głowica będzie do roboty lub dokonać regulacji samodzielnie z lina zapodanego przez kolegę Bandziora:-)) |
_________________
 |
|
|
|
 |
snajper
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 02-03-2009, 13:47
Bolid: SEICENTO 1.1ccm 99r. bordowy |
|
|
Ja mam 1.1 spi i jak byłem na wymianie klocków i paska alternatora to przy okazji kazałem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów..z okazji już odkręconej pokrywy powiedziałem żeby sprawdzili luzy bo czasami postuka na zimnym, koleś mi powiedział że w nim regulacja jest hydrauliczna.. no "witki opadają" |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 02-03-2009, 14:18
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
largo777 napisał/a: | Witam
Mam pytanie: ile kosztuje regulacja zaworów w SC 1.1 MPI? Jest ktoś może z Łodzi i może polecić jakiś zakład który to wykona dobrze i za rozsądną cenę? |
ja zapłaciłem w ASO (ganinex gliwice) 193 zł:
-usługa serwisowa
-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
-wymiana 2 płytek
całość zajęła im ok 1,5h (z tego 1h - chłodzenie silnika ) |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 02-03-2009, 15:05
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
to ja zapodam wam jak ja to robię :
po pierwsze regulacja luzów zaworowych to u mnie robota na 2 podejścia:
- za pierwszym razem zdejmujemy pokrywę zaworów mierzymy luzy, jak już wiemy że mamy zły luz zaworowy spisujemy sobie na karteczkę ile wynosi potem wyjmujemy płytkę (wystarczy plaski śrubokręt i sprawny ruch) mierzymy ile ona ma i liczymy sobie jaka płytkę potrzebujemy na ten zaworek
po pomierzeniu wszystkiego skręcamy do kupy i jedziemy na poszukiwanie odpowiednich płytek
- drugie podejście to już "prosta" wymiana płytek i ponowne sprawdzenie luzu
Mając odpowiednio dużo płytek w zapasie można zrobić wszystko w jakaś godzinkę.
Ja robię to zawsze na 2 razy bo lubię mieć wszystkie luzy takie jak trzeba a nie mniej więcej dobrze. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
|