FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Gruby-Wujo 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: White Snow WaWa
Wysłany: 18-10-2008, 10:49   Regulacja zaworów
   Bolid: Cinquecento 1.2 :P


No więc stałem sie posiadaczem płytek do regulacji zaworów w seju 1.1 mpi. No i pytanie krótkie czy da się to samemu wymienić????
_________________
Jak na razie 120 km/h. Na więcej nie pozwoliła książka gwarancyjna...
Różowy Zając Rlzz :P :P :P !
Gaz...Tylko do zapalniczek!!!

 
 
jo_jacek 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-10-2008, 11:28   
   Bolid: pikaczento 1.1mpi


Hm.. musisz mieć jeszcze szczelinomierz.

Hm.. trzeba by ustawić tłoki na środku, zdjąć pasek rozrządu, i obracać wałkiem rozrządu i sprawdzać luzy. A później go odpowiednio ustawić..
Teoretycznie można by obracać całym wałem korbowym razem z wałkiem wtedy ominął bys element utawiania wałka rozrządu wzgledem wału korbowego.

Tak czy siak przy zauważeniu nieodpowiedniego luzu i chęci wymiany płytki musialbys chociaż troche odkręcić wałek rozrządu bo inaczej nie wyjmiesz starej płytki i nie wlozysz nowej.

Nie wiem jak to tam w sejku ale mysle ze da rade tak to zrobić, bez zdejmowania głowicy

Edit: W sumie 1.1mpi to silnik bezkolizyjny wiec nie musialbys na początku ustawiać tłoków ale później i tak musisz odpowiednio ustawić wałek rozrządu względem wału :P
 
 
Daro27 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1
Skąd: Polkowice
Wysłany: 18-10-2008, 12:45   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI


Ostatnio właśnie sprawdzałem luzy u siebie na 46 tyś km. Wystarczy obracać wałem na kole pasowym kluczem oczkowym tak żeby krzywki zaworowe były w górnej pozycji, sprawdzasz luz szczeliniomierzem i lecisz dalej. Jeżeli będziesz miał złe luzy to wtedy najlepiej posiadać specjalny klucz do naciskania zaworu by wyjąć płytke lub bez klucza zdejmowanie wałka co jest bardziej kłopotliwe i czasochłonne. U mnie akurat były tak jak przykazała serwisówka:).
P.S
Przy ewentualnych wymianach płytek najpierw spróbuj je przypasować do inncyh zaworów moze bedą pasować i zaoszczędzisz na płytkach.

Pozdrawiam
 
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2008, 21:06   

sorry panowie ale piszecie tu troche bredni i nabijacie kolege w butelke !! szczególnie jo_jacek (nie żebym obrażał, zaraz wytłumacze dlaczego)

Po kolei, Gruby-Wujo jeśli się nie znasz na tym to oddaj autko do serwisu tam zrobią ci to osoby które się na tym znają i nie raz to robiły.

Teraz sprostowanie wypowiedzi jo_jacek :
Kolego nei wiem gdzie lub skąd masz takie informacje że do regulacji luzów zaworowych trzeba ściągać rozrząd (głupota nr1) ustawiać tłoki na środku (głupota nr2) skoro jeden z tłoków będzie miał suw ssania inny wydechu więc siłą rzeczy płytka zaworu zostanei naciśnięta przez krzywkę więc to ci nic nie da ! po co obracać samym wałkiem skoro jak będziesz przetaczać samochód podłożu (wrzucasz 5 i obserwujesz klawiaturę zaworową, tak rozpoznajesz położenie tłoka bo przypominam tłoki pracuja parami, 2 w GMP 2 w DMP) masz o wiele mniej pracy bo ściągniesz wtedy pokrywe zaworów i masz wszystko na dłoni ! nie teoretycznie tylko praktycznie tak jest ;P nie ściągasz rozrządu !! nie trzeba wykręcać wałka rozrządu do wyjęcia płytki !! tzreba miec do tego klucz i mały srubokręt plaski, zdejmowanie głowicy?? może Tobie sie z remontem silnika pomyliło ?? :wesoly: jeszcze chwila i doszło by do tego że skrzynie trzeba by ściągnąć albo lampy z tyłu ;D

jesli ktoś się na tym zna to zrobi to w 40 minut ! Ja polece oddać autko do serwisu, tam zrobią ci to jak należy możesz dac im swoje płytki, nie rozbiora ci połowy auta do zaworów, wymienią od razu uszczelke pokrywy i będzie po kłopocie !! a za chwile pewnie powstanie temat o luzach zaworowych a potem następny że sej ma lpg ;D pozdrawiam sorki za długą wypowiedź ale takie głupoty musiałem sprostowac bo aż w oczach boli !
 
 
Gruby-Wujo 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: White Snow WaWa
Wysłany: 18-10-2008, 21:31   
   Bolid: Cinquecento 1.2 :P


No właśnie teraz tak czytam i zdębiałem. Dzieki za informację. Problem u mechaników był zawsze taki ze nie chcieli się podejmować tej roboty z powodu braku płytek. Ale udało się zdobyć wiec po co będę się męczyć. DZieki.
_________________
Jak na razie 120 km/h. Na więcej nie pozwoliła książka gwarancyjna...
Różowy Zając Rlzz :P :P :P !
Gaz...Tylko do zapalniczek!!!

 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2008, 21:44   

ja tez troszkę zaniemówiłem i nei mogłem tego przemilczeć ;) no jak masz swoje płytki to nei powinno być problemu wiem ze aso na bank mają płytki bo muszą ;p
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 18-10-2008, 21:48   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Jedź do mechanika motocyklowego :D Zawsze ma płytki i dokładnie wie jak to robić bo 3/4 motocykli ma zawory regulowane płytkami. :D :D
Co do dobory płytek to często wystarczy pozamieniać je miejscami, wtedy zamiast 8 płytek bedziesz potrzebował na przykład tylko 4.
Są jeszcze 2 szkoły:
I. Płytek się nie szlifuje (bo są utwardzane powierzchniowo) , tylko wymienia na nowe.
II. Płytkie można szlifować ale szlifowaną strona zakładamy w stronę zaworu a nie wałka. (szlifowanie oczywiście na magnesówce)
 
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-10-2008, 21:53   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


http://www.autocentrum.pl...IRE__1__54.html


PozDDRo :))
 
 
jo_jacek 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Wysłany: 19-10-2008, 10:03   
   Bolid: pikaczento 1.1mpi


Kolego gumisiu. Tak sie skłąda że ustawialem rozrząd w kilku silnikach wiec wiem co mowie :P Z ustawieniem tłoków chodziło mi o to że gdybysmy obracali samym wałkiem i przypadkiem gdyby tłok był w górnym martwym punkcie doszłoby do spotkania zaworu z tłokiem :P chyba tego nie chcemy ? ;> później mi się dopiero przypomnialo ze silnik jest bezkolizyjny.

Druga kwestia jeśli nie mamy tego czegoś do naciskania szklanki to ciekawe w jaki sposób chciałbys wyjąć płytkę bez odkrecania wałka ? ;>

A że akurat 3/4 silnikow które robiłem było zdemontowanych całkowicie wiec bawilem sie luzami na zdjętej glowicy - stad ten pomysł :P

Gdybym chociaż raz tego nie robił bym się nie odzywał i siedział cicho ;) nie lubie teoretyków ;P
 
 
Gumiś666
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2008, 14:27   

No ok ale co ma ściąganie paska rozrzadu do regulacji zaworów to naprawdę nadal nie wiem może teraz jakiś nowych technologii ucza ? przy regulacji zaworów nawet nie ruszasz rozrzadu bo w tym momencie cię guzik obchodzi ;P kręcisz sobei całym silnikiem tak jak ma pracowac ;p no u nas mechanicy na fiacie mieli "samoróbki" do naciskania szklaneczki a płytke wyciągali płaskim śrubokrętem- wiem bo widziałem jak to robiliśmy na warsztacie. no to troche szalony był ten pomysł ze zdjęciem głowicy ;p pozdrawiam ;D
 
 
largo777 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 15
Skąd: ghfhf
Wysłany: 28-02-2009, 09:53   
   Bolid: hjkjk


Witam

Mam pytanie: ile kosztuje regulacja zaworów w SC 1.1 MPI? Jest ktoś może z Łodzi i może polecić jakiś zakład który to wykona dobrze i za rozsądną cenę?
 
 
marioo 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 4
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-02-2009, 18:51   
   Bolid: seicento 1.1MPI+LPG


Witam
mi kilku mechaników powiedziało ze regulacji sie nie przeprowadza tylko przy okazji np. podczas wymiany uszczelki lub naprawy głowicy mam wrażenie że większość warsztatów ma alergie na zawory seja:-)) A jak mają to robić dla idei to wole jeździć dalej i poczekać zeczwiscie jak głowica będzie do roboty lub dokonać regulacji samodzielnie z lina zapodanego przez kolegę Bandziora:-))
_________________

 
 
 
snajper 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-03-2009, 13:47   
   Bolid: SEICENTO 1.1ccm 99r. bordowy


Ja mam 1.1 spi i jak byłem na wymianie klocków i paska alternatora to przy okazji kazałem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów..z okazji już odkręconej pokrywy powiedziałem żeby sprawdzili luzy bo czasami postuka na zimnym, koleś mi powiedział że w nim regulacja jest hydrauliczna.. no "witki opadają"
 
 
bakol 
Nałogowiec


Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 02-03-2009, 14:18   
   Bolid: stilo 3D 1.8


largo777 napisał/a:
Witam

Mam pytanie: ile kosztuje regulacja zaworów w SC 1.1 MPI? Jest ktoś może z Łodzi i może polecić jakiś zakład który to wykona dobrze i za rozsądną cenę?


ja zapłaciłem w ASO (ganinex gliwice) 193 zł:

-usługa serwisowa
-wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
-wymiana 2 płytek

całość zajęła im ok 1,5h (z tego 1h - chłodzenie silnika :P )
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 02-03-2009, 15:05   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


to ja zapodam wam jak ja to robię :

po pierwsze regulacja luzów zaworowych to u mnie robota na 2 podejścia:
- za pierwszym razem zdejmujemy pokrywę zaworów mierzymy luzy, jak już wiemy że mamy zły luz zaworowy spisujemy sobie na karteczkę ile wynosi potem wyjmujemy płytkę (wystarczy plaski śrubokręt i sprawny ruch) mierzymy ile ona ma i liczymy sobie jaka płytkę potrzebujemy na ten zaworek

po pomierzeniu wszystkiego skręcamy do kupy i jedziemy na poszukiwanie odpowiednich płytek

- drugie podejście to już "prosta" wymiana płytek i ponowne sprawdzenie luzu

Mając odpowiednio dużo płytek w zapasie można zrobić wszystko w jakaś godzinkę.

Ja robię to zawsze na 2 razy bo lubię mieć wszystkie luzy takie jak trzeba a nie mniej więcej dobrze.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum