Przesunięty przez: szymonek 07-04-2007, 19:32		 | 
	
			Naprawa drążka zmiany biegów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Viater  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-11-2006, 22:10   Naprawa drąźka zmiany biegów
                                 
               Bolid: Seicento SX 1,1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kupiłem zestaw naprawczy drążka zmiany biegów na stronie: zestaw naprawczy i zastanawiam się jak się do tego zabrać   
 
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i napisać jak się najlepiej zabrać do wymiany, żeby nic nie spaprać? Czy są jakieś sztuczki? Na co zwrócić szczególną uwagę?
 
dzięki za wszystkie uwagi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mick [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 00:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam    
 
 
hmm.
 
sprawa nie jest taka prosta    
 
nie wiem jak wyglada ten Twoj ''zestaw naprawczy'' ale to co ja bym zrobil, to przerzucil caly kompletny mechanizm z innego seja. kiedys silowalem sie z tym ustrojstewem    
 
sprawa nie jest taka prosta. to naprawe oporny gad. chodzi mi o ciegna sterujace wybierakiem w skrzyni biegow. bardzo latwo je urwac.
 
 
moze to wstyd, ale dla skorzanej  galki (!) ja, przelozylem kompletny mechanizm
 
 
pzdr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tytus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 03:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ?     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Viater  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 08:41   
                                 
               Bolid: Seicento SX 1,1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tytus napisał/a: | 	 		  Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ?     | 	  
 
 
W zestawie jest to wszystko co na tej stronie (poprawiłem już linka     ): zestaw naprawczy drąźka zmiany biegów 
 
Myślałem, żeby odkręcić cały mechanizm od spodu auta, odłączyć linki od strony skrzyni, wybebeszyć wszystko na zewnątrz i dopiero z tym się bawić. Co Wy na to? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tytus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 11:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał. 
 
 
Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?
 
 
Najlepiej bedzie wykrecic wszystko i zrobic poza samochodem bedzie wygodnie zwlaszcza ze zdjeciem głowki lewarka.
 
 
Reszta to pryszcz     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Viater  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 11:39   
                                 
               Bolid: Seicento SX 1,1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tytus napisał/a: | 	 		  A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał. 
 
 
Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?
 
 
 | 	  
 
Mam kanał i nie mam podnoszonego wstecznego     
 
Mam zwrócić na coś szczególną uwagę przy odkręcaniu i zakładaniu mechanizmu? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tytus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 17:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
 
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
 
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
 
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
 
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
 
6. Zamieniasz elementy.
 
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
 
9 nakładasz linke biegów na wcisk
 
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie 
 
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
 
 
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
 
 
PS: Możecie to dodać do manuali    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Tytus 16-11-2006, 17:37, w całości zmieniany 4 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szymonek  		  
		 
         ĄĄĘĘĘ
  
  
                  Pomógł: 80 razy Wiek: 37  Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 19:43   
                                 
               Bolid: 1E 187                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tytus napisał/a: | 	 		  1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
 
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
 
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
 
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
 
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
 
6. Zamieniasz elementy.
 
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
 
9 nakładasz linke biegów na wcisk
 
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie 
 
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
 
 
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
 
 
PS: Możecie to dodać do manuali    | 	  
 
Wszystko dokładnie wyjaśnione!    Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a     wyciągana do góry    | 
             
						
				_________________
  
 
 
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mick [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 20:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szymonek napisał/a: | 	 		   	  | Tytus napisał/a: | 	 		  1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
 
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
 
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
 
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
 
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
 
6. Zamieniasz elementy.
 
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
 
9 nakładasz linke biegów na wcisk
 
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie 
 
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
 
 
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
 
 
PS: Możecie to dodać do manuali    | 	  
 
Wszystko dokładnie wyjaśnione!    Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a     wyciągana do góry    | 	  
 
 
we wszytkich fiatach tak siedza    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Viater  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-11-2006, 22:03   
                                 
               Bolid: Seicento SX 1,1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tytus napisał/a: | 	 		  1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
 
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
 
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
 
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
 
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
 
6. Zamieniasz elementy.
 
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
 
9 nakładasz linke biegów na wcisk
 
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie 
 
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
 
 
Ale sie opisałem POMÓGł się należy | 	  
 
 
Pewnie, że pomógł! Odpowiedni punkt poleciał już do Ciebie   
 
Dzięki wszystkim:) Jak tylko uporam się ze sprzęgłem (dzisiaj właśnie wysiadło     ) to biorę się za wymianę tego ustrojstwa    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |