Przesunięty przez: szymonek 07-04-2007, 19:32 |
Naprawa drążka zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2006, 22:10 Naprawa drąźka zmiany biegów
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
Kupiłem zestaw naprawczy drążka zmiany biegów na stronie: zestaw naprawczy i zastanawiam się jak się do tego zabrać
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i napisać jak się najlepiej zabrać do wymiany, żeby nic nie spaprać? Czy są jakieś sztuczki? Na co zwrócić szczególną uwagę?
dzięki za wszystkie uwagi |
|
|
|
|
mick [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2006, 00:29
|
|
|
witam
hmm.
sprawa nie jest taka prosta
nie wiem jak wyglada ten Twoj ''zestaw naprawczy'' ale to co ja bym zrobil, to przerzucil caly kompletny mechanizm z innego seja. kiedys silowalem sie z tym ustrojstewem
sprawa nie jest taka prosta. to naprawe oporny gad. chodzi mi o ciegna sterujace wybierakiem w skrzyni biegow. bardzo latwo je urwac.
moze to wstyd, ale dla skorzanej galki (!) ja, przelozylem kompletny mechanizm
pzdr. |
|
|
|
|
Tytus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2006, 03:38
|
|
|
Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ? |
|
|
|
|
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-11-2006, 08:41
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
Tytus napisał/a: | Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ? |
W zestawie jest to wszystko co na tej stronie (poprawiłem już linka ): zestaw naprawczy drąźka zmiany biegów
Myślałem, żeby odkręcić cały mechanizm od spodu auta, odłączyć linki od strony skrzyni, wybebeszyć wszystko na zewnątrz i dopiero z tym się bawić. Co Wy na to? |
|
|
|
|
Tytus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2006, 11:27
|
|
|
A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał.
Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?
Najlepiej bedzie wykrecic wszystko i zrobic poza samochodem bedzie wygodnie zwlaszcza ze zdjeciem głowki lewarka.
Reszta to pryszcz |
|
|
|
|
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-11-2006, 11:39
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
Tytus napisał/a: | A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał.
Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?
|
Mam kanał i nie mam podnoszonego wstecznego
Mam zwrócić na coś szczególną uwagę przy odkręcaniu i zakładaniu mechanizmu? |
|
|
|
|
Tytus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2006, 17:33
|
|
|
1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
PS: Możecie to dodać do manuali |
Ostatnio zmieniony przez Tytus 16-11-2006, 17:37, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 16-11-2006, 19:43
Bolid: 1E 187 |
|
|
Tytus napisał/a: | 1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
PS: Możecie to dodać do manuali |
Wszystko dokładnie wyjaśnione! Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a wyciągana do góry |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
mick [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2006, 20:02
|
|
|
szymonek napisał/a: | Tytus napisał/a: | 1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
Ale sie opisałem POMÓGł się należy
PS: Możecie to dodać do manuali |
Wszystko dokładnie wyjaśnione! Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a wyciągana do góry |
we wszytkich fiatach tak siedza |
|
|
|
|
Viater
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 6 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 16-11-2006, 22:03
Bolid: Seicento SX 1,1 MPI |
|
|
Tytus napisał/a: | 1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC
Ale sie opisałem POMÓGł się należy |
Pewnie, że pomógł! Odpowiedni punkt poleciał już do Ciebie
Dzięki wszystkim:) Jak tylko uporam się ze sprzęgłem (dzisiaj właśnie wysiadło ) to biorę się za wymianę tego ustrojstwa |
|
|
|
|
|