FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szymonek
07-04-2007, 19:32
Naprawa drążka zmiany biegów
Autor Wiadomość
Viater 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2006, 22:10   Naprawa drąźka zmiany biegów
   Bolid: Seicento SX 1,1 MPI


Kupiłem zestaw naprawczy drążka zmiany biegów na stronie: zestaw naprawczy i zastanawiam się jak się do tego zabrać :)
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć i napisać jak się najlepiej zabrać do wymiany, żeby nic nie spaprać? Czy są jakieś sztuczki? Na co zwrócić szczególną uwagę?
dzięki za wszystkie uwagi
 
 
 
mick
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 00:29   

witam :wink:

hmm.
sprawa nie jest taka prosta :shock:
nie wiem jak wyglada ten Twoj ''zestaw naprawczy'' ale to co ja bym zrobil, to przerzucil caly kompletny mechanizm z innego seja. kiedys silowalem sie z tym ustrojstewem :evil:
sprawa nie jest taka prosta. to naprawe oporny gad. chodzi mi o ciegna sterujace wybierakiem w skrzyni biegow. bardzo latwo je urwac.

moze to wstyd, ale dla skorzanej galki (!) ja, przelozylem kompletny mechanizm

pzdr.
 
 
Tytus
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 03:38   

Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ? :]
 
 
Viater 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2006, 08:41   
   Bolid: Seicento SX 1,1 MPI


Tytus napisał/a:
Co wchodzi w skład zestawu naprawczego ? :]


W zestawie jest to wszystko co na tej stronie (poprawiłem już linka :mrgreen: ): zestaw naprawczy drąźka zmiany biegów
Myślałem, żeby odkręcić cały mechanizm od spodu auta, odłączyć linki od strony skrzyni, wybebeszyć wszystko na zewnątrz i dopiero z tym się bawić. Co Wy na to?
 
 
 
Tytus
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 11:27   

A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał.

Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?

Najlepiej bedzie wykrecic wszystko i zrobic poza samochodem bedzie wygodnie zwlaszcza ze zdjeciem głowki lewarka.

Reszta to pryszcz :wesoly:
 
 
Viater 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2006, 11:39   
   Bolid: Seicento SX 1,1 MPI


Tytus napisał/a:
A by wykonac ta wymiane musisz miec kanał.

Czy masz bieg wszteczny na pierscien podnoszony do gory ?


Mam kanał i nie mam podnoszonego wstecznego :smile:
Mam zwrócić na coś szczególną uwagę przy odkręcaniu i zakładaniu mechanizmu?
 
 
 
Tytus
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 17:33   

1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC

Ale sie opisałem POMÓGł się należy

PS: Możecie to dodać do manuali :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Tytus 16-11-2006, 17:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 16-11-2006, 19:43   
   Bolid: 1E 187


Tytus napisał/a:
1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC

Ale sie opisałem POMÓGł się należy

PS: Możecie to dodać do manuali :mrgreen:

Wszystko dokładnie wyjaśnione! :) Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a !!! wyciągana do góry :)
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
mick
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 20:02   

szymonek napisał/a:
Tytus napisał/a:
1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC

Ale sie opisałem POMÓGł się należy

PS: Możecie to dodać do manuali :mrgreen:

Wszystko dokładnie wyjaśnione! :) Ja dodam od siebie że u mnie GAłKA ZMIANY BIEGÓW nie była odkręcana a !!! wyciągana do góry :)


we wszytkich fiatach tak siedza :wink:
 
 
Viater 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 6
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2006, 22:03   
   Bolid: Seicento SX 1,1 MPI


Tytus napisał/a:
1. Zdejmujesz mieszek zmiany biegów - zatrzask i rzep.
2. Uwalniasz lewarek od linki zatrzaski kulowe delikatnie odciagasz śrubokrętem.
2. Wchodzisz pod samochód i wykręcasz trzy śruby w takim białym pudełku koło rury wydechowej.
4. Wyciągasz całe ustrojstwo z samochodu.
5. Teraz najlepsze Jak sciagnać kulke miany biegów ...? Ja ją wykręcilem ( jest ona zalana na stałe i niestety jesli cie stac to kupujesz lewarek ) owinąłem ją grubą szmatą i wkreciełm w imadło dopiero gdy miałem pewność że ją nie zgniecie - bedziesz miał wtedy ślady po imadle a wtedy cały patent na nic.
6. Zamieniasz elementy.
8. Zakrecasz pod samochodem kołyskę 3 śruby
9 nakładasz linke biegów na wcisk
10. Gałkę z rozrobionym środkiem zalewasz w środku poxipolem nakładasz równo na pręt i zostawiasz na jakiś czas aż wyschnie
11. Zakładasz mieszek i KONIEC

Ale sie opisałem POMÓGł się należy


Pewnie, że pomógł! Odpowiedni punkt poleciał już do Ciebie :)
Dzięki wszystkim:) Jak tylko uporam się ze sprzęgłem (dzisiaj właśnie wysiadło :sad: ) to biorę się za wymianę tego ustrojstwa :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum