Silnik przegrzewa się |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:09 Silnik przegrzewa się
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Witam, na zewnątrz nie jest jeszcze tak ciepło a u mnie w aucie po przejechaniu niewielkiego dystansu zaczyna gotować się borygo.
Raz stałem w korku i zauważyłem parę wydobywającą się spod maski. Zjechałem na pobocze i otworzyłem maskę, tam spod korka i z węża tego od zbiornika wyrównawczego płyn lał się jak z kranu. Odczekałem dobrą godzinę, aż silnik przestygł i dojechałem na ogrzewaniu na full.
Po tym zdarzeniu doszedłem do wniosku, że pewnie wiatrak nie załącza się. Sprawdziłem podłączając go na krótko przy czujniku w chłodnicy, jak również zakręciłem ręka sprawdzić czy lekko obraca się. Z wiatrakiem było wszystko dobrze. Wymieniłem więc czujnik w chłodnicy na nowy, sprawdziłem bezpiecznik 30A za akumulatorem, odpowietrzyłem układ i czekałem na wolnych obrotach aż sam załączy się wiatrak. Włączył się po około 5 minutach, pochodził parę sekund i wyłączył się.
Po tym uznałem, że wszystko jest dobrze i jeździłem dalej. W czasie jazdy w korku znów wiatrak nie załączał się w ogóle. Na poboczu zauważyłem, że silnik "bulgocze", cały układ chłodzenia jest bardzo gorący, a spod korka wydostawał się płyn.
Pomyślałem, że trzeba ponownie odpowietrzyć układ. Dziś przejechałem około kilometra i zostawiłem auto na poboczu by odpowietrzyć chłodnice. Po paru minutach wentylator znów załączył się jednak ponownie nie chciał, aż znów zaczął gotować się płyn na otwartym korku. Wypłynął ze zbiornika pod sporym ciśnieniem, musiałem wyłączyć silnik. Gotował się jeszcze na samym silniku.
Dodam, że kontrolka temperatury silnika nie włączyła się nigdy. Ponadto sprawdzałem też bezpieczniki i przekaźniki przy komputerze (sprawdzałem je zamieniając ze sobą i odpalając silnik)
W związku z powyższym moje pytanie: Czemu wiatrak załącza się tylko raz i to na zaledwie 10 sekund a później nie chce w ogóle? Obecnie mam wrażenie, że silnik bardzo szybko przegrzewa się nawet na krótkim dystansie lub na krótkiej pracy na biegu jałowym. Co można jeszcze zrobić - wymienić termostat, czujnik wkręcany w termostat? Proszę o jakieś rady. |
|
|
|
 |
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:18
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
Miałem to samo okazalo sie ze termostat do wymiany. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:22
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tylko czemu wentyl sie włącza a potem nie.... |
|
|
|
 |
GETomek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 24 Lut 2007 Posty: 49 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:33
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Wymień termostat powinno pomóc.
Cytat: | tylko czemu wentyl sie włącza a potem nie.... |
Bo jak termostat jest zamknięty/zacięty to płyn nie idzie pełnym przepływem na chłodnicę.Góra się gotuje a chłodnicy wystarczy jedno załączenie wiatraka,bo nie ma przepływu płynu. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-04-2009, 13:58
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no w sumie racja. ja bym sie spieszyl, pare zagotowań i silnik przegrzany |
|
|
|
 |
obcy21
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 153 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:10
Bolid: audi 80 B4 1.9 TD |
|
|
ja jakimś tam szpecem nie jestem a może to coś ma wspólnego z pompą wody(bo jak stoisz to obieg płynu chłodniczego wystarcza, a jak jedziesz to już nie) - a może ja herezje prawię.
druga sprawa to raz mi się zagotował jak miałem lekko zagięty przewód os zbiorniczka wyrównawczego, wywaliło korkiem itp.
posprawdzaj przewody, termostaty a na końcu pompę wody |
_________________ to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ?? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
avatara masz do***nego |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-04-2009, 14:36
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Chłodnica jest tak samo nagrzana jak przewody i cały układ chłodzenia a nawet bardziej. Jak poznać czy dobra jest pompa? |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-04-2009, 22:03
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Problem rozwiązany wentylator zacina się, chodzi dopiero jak ruszy się go ręką. Rozkręca się pomału i później wchodzi na wyższe obroty. Chodzi również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce. W tygodniu do wymiany, na razie jazdę autem sobie odpuszczę dopóki tego nie zrobię. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26-04-2009, 12:08
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dre123 napisał/a: | Problem rozwiązany wentylator zacina się, chodzi dopiero jak ruszy się go ręką. Rozkręca się pomału i później wchodzi na wyższe obroty. Chodzi również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce. W tygodniu do wymiany, na razie jazdę autem sobie odpuszczę dopóki tego nie zrobię. |
pisalem wczesniej, iż dziwi mnie zachowanie wentyla....
fajnie ze sobie poradziles, pozdr |
|
|
|
 |
muchasso
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:25
Bolid: SC 1.1 SPI + LPG |
|
|
witam ostatnio zagotował mi sie płyn chłodniczy , żadnego wycieku płynu nie zlokalizowałem wentylator chłodnicy działa, tylko jak ostatnio sprawdzałem to zauważyłem ze chłodnica jest zimna i waz co do niej dochodzi też i myślę ze może być padnięty termostat dobrze kombinuje ?? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:42
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
muchasso napisał/a: | witam ostatnio zagotował mi sie płyn chłodniczy , żadnego wycieku płynu nie zlokalizowałem wentylator chłodnicy działa, tylko jak ostatnio sprawdzałem to zauważyłem ze chłodnica jest zimna i waz co do niej dochodzi też i myślę ze może być padnięty termostat dobrze kombinuje ?? |
tylko ( w dodatku mamy zime ) |
_________________
 |
|
|
|
 |
muchasso
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:12
Bolid: SC 1.1 SPI + LPG |
|
|
no, ale połowa przewodów rozgrzana na maxa i a wentylator chyba sie nie włącza jutro ale to chyba dlatego ze chłodnica jest zimna |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 29-10-2009, 20:34
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Termostat ci się nie otwiera i chłodziwo nie dociera do chłodnicy,włącznik wentylatora nie ma odpowieniej temp żeby włączyć wiatrak i dlatego się nie załącza. Wymień termostat i powinno pomoc. |
|
|
|
 |
muchasso
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 19 Skąd: Orzesze
|
Wysłany: 31-10-2009, 12:12
Bolid: SC 1.1 SPI + LPG |
|
|
termostat wymieniony wszystko śmiga jak należy |
|
|
|
 |
|