FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przegrzewa się
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-04-2009, 12:09   Silnik przegrzewa się
   Bolid: Seicento 900 LPG


Witam, na zewnątrz nie jest jeszcze tak ciepło a u mnie w aucie po przejechaniu niewielkiego dystansu zaczyna gotować się borygo.

Raz stałem w korku i zauważyłem parę wydobywającą się spod maski. Zjechałem na pobocze i otworzyłem maskę, tam spod korka i z węża tego od zbiornika wyrównawczego płyn lał się jak z kranu. Odczekałem dobrą godzinę, aż silnik przestygł i dojechałem na ogrzewaniu na full.

Po tym zdarzeniu doszedłem do wniosku, że pewnie wiatrak nie załącza się. Sprawdziłem podłączając go na krótko przy czujniku w chłodnicy, jak również zakręciłem ręka sprawdzić czy lekko obraca się. Z wiatrakiem było wszystko dobrze. Wymieniłem więc czujnik w chłodnicy na nowy, sprawdziłem bezpiecznik 30A za akumulatorem, odpowietrzyłem układ i czekałem na wolnych obrotach aż sam załączy się wiatrak. Włączył się po około 5 minutach, pochodził parę sekund i wyłączył się.

Po tym uznałem, że wszystko jest dobrze i jeździłem dalej. W czasie jazdy w korku znów wiatrak nie załączał się w ogóle. Na poboczu zauważyłem, że silnik "bulgocze", cały układ chłodzenia jest bardzo gorący, a spod korka wydostawał się płyn.

Pomyślałem, że trzeba ponownie odpowietrzyć układ. Dziś przejechałem około kilometra i zostawiłem auto na poboczu by odpowietrzyć chłodnice. Po paru minutach wentylator znów załączył się jednak ponownie nie chciał, aż znów zaczął gotować się płyn na otwartym korku. Wypłynął ze zbiornika pod sporym ciśnieniem, musiałem wyłączyć silnik. Gotował się jeszcze na samym silniku.

Dodam, że kontrolka temperatury silnika nie włączyła się nigdy. Ponadto sprawdzałem też bezpieczniki i przekaźniki przy komputerze (sprawdzałem je zamieniając ze sobą i odpalając silnik)

W związku z powyższym moje pytanie: Czemu wiatrak załącza się tylko raz i to na zaledwie 10 sekund a później nie chce w ogóle? Obecnie mam wrażenie, że silnik bardzo szybko przegrzewa się nawet na krótkim dystansie lub na krótkiej pracy na biegu jałowym. Co można jeszcze zrobić - wymienić termostat, czujnik wkręcany w termostat? Proszę o jakieś rady.
 
 
Dj Kris 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 148
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 25-04-2009, 12:18   
   Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja


Miałem to samo okazalo sie ze termostat do wymiany.
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2009, 12:22   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tylko czemu wentyl sie włącza a potem nie....
 
 
GETomek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 29 razy
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 49
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 25-04-2009, 13:33   
   Bolid: seicento 1.1


Wymień termostat powinno pomóc.
Cytat:
tylko czemu wentyl sie włącza a potem nie....

Bo jak termostat jest zamknięty/zacięty to płyn nie idzie pełnym przepływem na chłodnicę.Góra się gotuje a chłodnicy wystarczy jedno załączenie wiatraka,bo nie ma przepływu płynu.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2009, 13:58   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no w sumie racja. ja bym sie spieszyl, pare zagotowań i silnik przegrzany :znudzony:
 
 
obcy21 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: W-wa
Wysłany: 25-04-2009, 14:10   
   Bolid: audi 80 B4 1.9 TD


ja jakimś tam szpecem nie jestem :D a może to coś ma wspólnego z pompą wody(bo jak stoisz to obieg płynu chłodniczego wystarcza, a jak jedziesz to już nie) - a może ja herezje prawię.
druga sprawa to raz mi się zagotował jak miałem lekko zagięty przewód os zbiorniczka wyrównawczego, wywaliło korkiem itp.
posprawdzaj przewody, termostaty a na końcu pompę wody ;)
_________________
to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ??
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 25-04-2009, 14:11   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


avatara masz do***nego :wink:
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-04-2009, 14:36   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Chłodnica jest tak samo nagrzana jak przewody i cały układ chłodzenia a nawet bardziej. Jak poznać czy dobra jest pompa?
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-04-2009, 22:03   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Problem rozwiązany wentylator zacina się, chodzi dopiero jak ruszy się go ręką. Rozkręca się pomału i później wchodzi na wyższe obroty. Chodzi również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce. W tygodniu do wymiany, na razie jazdę autem sobie odpuszczę dopóki tego nie zrobię.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-04-2009, 12:08   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dre123 napisał/a:
Problem rozwiązany wentylator zacina się, chodzi dopiero jak ruszy się go ręką. Rozkręca się pomału i później wchodzi na wyższe obroty. Chodzi również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce. W tygodniu do wymiany, na razie jazdę autem sobie odpuszczę dopóki tego nie zrobię.


pisalem wczesniej, iż dziwi mnie zachowanie wentyla....

fajnie ze sobie poradziles, pozdr
 
 
muchasso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Orzesze
Wysłany: 29-10-2009, 19:25   
   Bolid: SC 1.1 SPI + LPG


witam ostatnio zagotował mi sie płyn chłodniczy , żadnego wycieku płynu nie zlokalizowałem wentylator chłodnicy działa, tylko jak ostatnio sprawdzałem to zauważyłem ze chłodnica jest zimna i waz co do niej dochodzi też i myślę ze może być padnięty termostat dobrze kombinuje ??
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-10-2009, 19:42   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


muchasso napisał/a:
witam ostatnio zagotował mi sie płyn chłodniczy , żadnego wycieku płynu nie zlokalizowałem wentylator chłodnicy działa, tylko jak ostatnio sprawdzałem to zauważyłem ze chłodnica jest zimna i waz co do niej dochodzi też i myślę ze może być padnięty termostat dobrze kombinuje ??


tylko ( w dodatku mamy zime )
_________________

 
 
muchasso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Orzesze
Wysłany: 29-10-2009, 20:12   
   Bolid: SC 1.1 SPI + LPG


no, ale połowa przewodów rozgrzana na maxa i a wentylator chyba sie nie włącza jutro ale to chyba dlatego ze chłodnica jest zimna
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 29-10-2009, 20:34   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Termostat ci się nie otwiera i chłodziwo nie dociera do chłodnicy,włącznik wentylatora nie ma odpowieniej temp żeby włączyć wiatrak i dlatego się nie załącza. Wymień termostat i powinno pomoc.
 
 
muchasso 
nówka sztuka ;)

Wiek: 36
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Orzesze
Wysłany: 31-10-2009, 12:12   
   Bolid: SC 1.1 SPI + LPG


termostat wymieniony wszystko śmiga jak należy :wesoly:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum