FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gotujący się płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-04-2009, 14:46   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Endymion napisał/a:
Tak jak mówi fulara, płyn chłodniczy gotuje się przy temp. ok 120 st., a to dzieki jego składnikom, oraz co najważniejsze podwyższonemu ciśnieniu w układzie chłodzenia.
Jeśli jeździsz z wadliwym korkiem który np. nie trzyma ciśnienia to płyn gotuje się znacznie wcześniej.


dokładnie. wracając do właściwości płynu, gdyby on sie gotował przy 100 st. to nie kupował bym dynagela za 50 zł tylko wlałbym kranówy a za 50 zł kupiłbym skrzynke tyskiego
 
 
Yony 
Bywalec


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 94
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-04-2009, 23:34   
   Bolid: Seicento SX 0,9


kranowa to tylko zakamieni uklad jak juz to destylowana ktora i tak trzeba bedzie wymienic na petrygo
_________________


Przycisk POMÓGŁ nie boli...
 
 
 
sardos79 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 9
Skąd: Wielbark
  Wysłany: 01-05-2009, 10:35   zagotowanie sie płynu w chłodnicy??????????
   Bolid: Fiat Seicento 1,1 MPI 2002r.


witam wszystkich. zagotował mi sie płyn chłodniczy. może ktoś mi poda przyczyny????????????
_________________
sardos79
 
 
 
bzyku26 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-05-2009, 10:48   
   Bolid: seicento 1.1spi


mnie jak się zagotował to poszła uszczelka pod głowicą
 
 
sarna23 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Piława Górna
Wysłany: 01-05-2009, 10:53   
   Bolid: Seicento 900 1998r. + LPG


Kolego możliwości może być wiele, zacznij od sprawdzenia termostatu czy wąż za nim jest gorący i czy chłodnica jest gorąca. Niby małe urządzenie, ale jak jest niesprawne to potrafi narobić poważnych szkód. W drugiej kolejności, (jeżeli termo sprawny) sprawdź czujnik wentylatora czy załącza się śmigło.
_________________
*SHELL HELIX PLUS 10W40
*SONY CDX GT620U
*HERTZ DCX 690
http://www.pokerstrategy.com/uKD1VA [pomagam w quizie - info gg 8060440, prawdziwa kasa!]
 
 
 
sardos79 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 9
Skąd: Wielbark
Wysłany: 01-05-2009, 11:55   
   Bolid: Fiat Seicento 1,1 MPI 2002r.


zdarzyło mi się to podczas jazdy w mieście w korku. po zjechaniu na pobocze, zgaszeniu i wyrównaniu ciśnienia poprzez powolne odkręcanie korka, odczekaniu kilku chwil wszystko wróciło do normy. nie mam pojęcia od czego się zagotowało?
_________________
sardos79
 
 
 
sarna23 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Piława Górna
Wysłany: 03-05-2009, 11:08   
   Bolid: Seicento 900 1998r. + LPG


To prawdopodobnie nie włączał się wentylator na chłodnicy, a nie było pędu powietrza, żeby schłodzić ciecz. Chyba, że stało to Ci się po 10 minutach jazdy, wtedy obstawiał bym termostat.
_________________
*SHELL HELIX PLUS 10W40
*SONY CDX GT620U
*HERTZ DCX 690
http://www.pokerstrategy.com/uKD1VA [pomagam w quizie - info gg 8060440, prawdziwa kasa!]
 
 
 
sarna23 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Piława Górna
Wysłany: 03-05-2009, 11:10   
   Bolid: Seicento 900 1998r. + LPG


Istnieje też możliwość, że masz przytkany/niedrożny układ chłodzenia i nie ma dobrego krążenia. Pamiętaj, że diabeł tkwi w szczegółach, a najciemniej pod latarnią. Owocnego szukania :)
_________________
*SHELL HELIX PLUS 10W40
*SONY CDX GT620U
*HERTZ DCX 690
http://www.pokerstrategy.com/uKD1VA [pomagam w quizie - info gg 8060440, prawdziwa kasa!]
 
 
 
sardos79 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 9
Skąd: Wielbark
Wysłany: 03-05-2009, 21:05   
   Bolid: Fiat Seicento 1,1 MPI 2002r.


wentylator pracuje, czujnik temp wody na chłodnicy jest ok bo sprawdzałem, wąż za termostatem jest goracy, uszczelka pod głowicą chyba ok-nie ma zadych wycieków, syczenia ani dmuchania, nadal nie wiem co mogło być przyczyną zagotowania. układ drożny chyba jest bo widać jak do zbiorniczka wyrównawczego wpływa płyn. :?: :?: :?: ??? ??? ??? zastanawiam się czy można jeżdzić dalej bez żadnej wymiany czegokolwiek, bo w sumie nie wiem co wymienić? czy trzeba wymienić płyn chłodniczy?
_________________
sardos79
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-05-2009, 00:07   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja nie wiem czy tutaj chodzi o sam plyn chlodniczy.... dobre chłodzenie pojedzie nawet na kranowie....
 
 
King 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-05-2009, 10:40   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Witam a ja mam takie pytanie :

-wymieniłem płyn w lutym
-wentylator się włącza
-termostat wymieniłem w lutym

a jak stoje w korku to mi się kontrolka czasmi zapali od temp. na desce !?

Mosliwe że wentylator włącza się np. za późno i powinienem wymienić jeszcze jakiś czujnik temp. np. taki który włącza wentylator ??
_________________
Nie uważałeś co robisz ? - teraz rób co uważasz !
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=13271
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-05-2009, 10:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak sie płyn nie gotuje to moze byc sam czujnik. bo zazwyczaj woda sie gotuje a kontrolka rowniez sie nie zalacza... ona by sie zalaczyla jakby cale seicento płonelo chyba...
 
 
King 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-05-2009, 10:49   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


nic nie leci spod maski :D
_________________
Nie uważałeś co robisz ? - teraz rób co uważasz !
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=13271
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-05-2009, 10:56   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


to wątpie zeby bylo za gorąco.... ja bym czujnik obstawial, bo mowie ci, czasem sie juz woda gotuje a ludzie o tym nie wiedza.... a to juz skrajnosc
 
 
niemiec 
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"


Pomógł: 62 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 222
Skąd: LHR/WWE
Wysłany: 11-05-2009, 20:06   
   Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00


fulara napisał/a:
kontrolka rowniez sie nie zalacza... ona by sie zalaczyla jakby cale seicento płonelo chyba...
prawidłowo działająca kontrolka powinna się trochę wczesniej zaświecić...
'U siebie jak zalewałem nowy płyn, to ładnie się zapaliła zanim dolałem do odpowiedniego poziomu.
_________________
Nie ma mnie na forum
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum