prawidłowe ciśnienie opon |
Autor |
Wiadomość |
waciun111
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:15 prawidłowe ciśnienie opon
Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P |
|
|
Witam, szukałem po necie bo niestety nie mam instrukcji do swojego seja jakie powinno byc prawidlowe cisnienie w oponach? na różnych stronach znalazlem różne info Orientuje się ktoś? mój pojazd to 1.1 |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:21
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Jeśli koła mają rozmiar 145/70/13 to na przód proponuję ciśnienie 2.3(zawsze przy wyjmowaniu końcówki z zaworka wyleci 0,1, dlatego należy uwzględnić to przy dopompowywaniu), a na tył zależnie od obciążenia-od 2.1 do 2.3-średnie obciążenie to 2.2. Natomiast jak koła mają rozmiar 155/65/13 to na obu osiach w zupełności wystarczy po 2.2.
Niższe wartości tylko utrudniają manewrowanie oraz zwiększają zużycie paliwa. Przy dobrze doklejonej oponie do obręczy i braku gwoździków w niej samej nie trzeba pilnować ciśnienia nawet parę miesięcy. Oczywiście jak przewozisz po 400-500kg na pace to trzeba w tylnych kołach dać nawet i 2.6-2.8atm... Pamiętaj też, że w przypadku zaciągu załadowanej przyczepy lekkiej(400kg), należy dopompować tylne koła do tych wartości jak w przypadku załadunku wewnątrz. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
waciun111
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:29
Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P |
|
|
dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:31
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
waciun111 napisał/a: | dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz |
Jedna sugestia-jak wymieniasz co sezon opony na tych samych felgach, to po wyjeździe od wulkanizatora proponuję przez jedną dobę właśnie taką wartość jaką 'przepompowałeś'-wtedy masz milion procent pewności, że opona dobrze się przyklei. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
waciun111
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:36
Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P |
|
|
w tej chwili jeżdze na tzw. całorocznych, ale nie zdają zbytnio egzaminu więc będe musiał coś pomyślec o zimówkach:) zapamiętam rade |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:44
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Dodam jeszcze ostatnią rzecz-serdecznie nie polecam rozmiaru 145/70/13 do tego silnika-jest on cięższy od 'dziewięć sety' i jeździ się jak w wozie drabiniastym niezależnie od ciśnienia w kołach-nawet instrukcja to przewidywała, lecz życie jak zwykle pokazuje inną prawdę(widziałem takowych co takimi kółkami zwiedzali świat, zapewne kierując się aspektem czysto finansowym-niestety po czasie wychodzi szybsze zużycie poszczególnych elementów zawieszenia). |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-05-2009, 10:47
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja mam 145 zimowe i 155 letnie. mysle ze jest to optymalnie, zimowe powinny byc cieńsze |
|
|
|
 |
Misha
nówka sztuka ;)

Wiek: 42 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 12 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2009, 19:07
Bolid: 1.1 SPI '99 |
|
|
U mnie jest tak samo,to dobre połączenie do normalnej,'miejsko-pozamiejskiej' jazdy |
_________________ Nec temere, nec timide |
|
|
|
 |
Kosiar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-05-2009, 10:15
Bolid: Fiat Bravo II |
|
|
Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ? |
_________________ Fiat Bravo 1.9 MultiJet -jest
Fiat Uno 1.4 IES - jest
Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
Fiat Seicento Go! 0.9 - było |
|
|
|
 |
elmo
Nałogowiec maruda

Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-05-2009, 10:35
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
przecie to by sam bieżnik już był 175/50 jeśli chodzi o 13" to minimum |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
 |
Kosiar
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 42 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 23-05-2009, 12:31
Bolid: Fiat Bravo II |
|
|
za duży traktor będzie , auto i tak siada na ziemię -50 więc oponka też ma być mała i rant ma wystawać poza oponę |
_________________ Fiat Bravo 1.9 MultiJet -jest
Fiat Uno 1.4 IES - jest
Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
Fiat Seicento Go! 0.9 - było |
|
|
|
 |
pepel
I live here!

Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 23-05-2009, 14:55
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Kosiar napisał/a: | Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ? |
Były kiedys Conti w rozmiarze 195/40/13 , ale to tylko uzywki juz mozesz trafic i czesto leciwe. Takie coś jak tutaj http://www.allegro.pl/ite..._13_r13_13.html |
_________________ 1.2 8V
 |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 23-05-2009, 15:50
Bolid: SC |
|
|
continental 195/40 to nie jest przypadkiem r14 ? |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
Michal_K
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:46
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Odnośnie pompowania kół.
Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego. |
|
|
|
 |
ReplikantONE
Nałogowiec
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 23-05-2009, 22:13
Bolid: 16v |
|
|
Michal_K napisał/a: | Odnośnie pompowania kół.
Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego. |
Na bytomskim LukOil'u napompowałem do każdego z kół 2.7 atmosfery. Po dojechaniu do garażu sprawdziłem sobie jeszcze raz czy aby na pewno w każdym jest taka sama wartość - okazało się, że tak, ale nie 2.7, a 2.8. W sumie nie wiem który zestaw pokazywał poprawną wartość ale na wszelki wypadek wypuściłem 0.1 z każdego koła. |
|
|
|
 |
|