| prawidłowe ciśnienie opon | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | waciun111   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:15   prawidłowe ciśnienie opon Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam, szukałem po necie bo niestety nie mam instrukcji do swojego seja jakie powinno byc prawidlowe cisnienie w oponach?  na różnych stronach znalazlem różne info  Orientuje się ktoś? mój pojazd to 1.1 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:21 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli koła mają rozmiar 145/70/13 to na przód proponuję ciśnienie 2.3(zawsze przy wyjmowaniu końcówki z zaworka wyleci 0,1, dlatego należy uwzględnić to przy dopompowywaniu), a na tył zależnie od obciążenia-od 2.1 do 2.3-średnie obciążenie to 2.2. Natomiast jak koła mają rozmiar 155/65/13 to na obu osiach w zupełności wystarczy po 2.2. Niższe wartości tylko utrudniają manewrowanie oraz zwiększają zużycie paliwa. Przy dobrze doklejonej oponie do obręczy i braku gwoździków w niej samej nie trzeba pilnować ciśnienia nawet parę miesięcy. Oczywiście jak przewozisz po 400-500kg na pace to trzeba w tylnych kołach dać nawet i 2.6-2.8atm... Pamiętaj też, że w przypadku zaciągu załadowanej przyczepy lekkiej(400kg), należy dopompować tylne koła do tych wartości jak w przypadku załadunku wewnątrz.
 |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | waciun111   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:29 Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P
 | 
 |  
               | 
 |  
               | dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:31 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | waciun111 napisał/a: |  	  | dziękuje bardzo za info, wczoraj troche przepompowałem bo dałem po 2.6 i samochód jeździł "za twardo" więc 2.2 powinno byc w sam raz   | 
 
 Jedna sugestia-jak wymieniasz co sezon opony na tych samych felgach, to po wyjeździe od wulkanizatora proponuję przez jedną dobę właśnie taką wartość jaką 'przepompowałeś'-wtedy masz milion procent pewności, że opona dobrze się przyklei.
 |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | waciun111   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 5
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:36 Bolid: Seicento 1.1, - małe i szybkie :P
 | 
 |  
               | 
 |  
               | w tej chwili jeżdze na tzw. całorocznych, ale nie zdają zbytnio egzaminu więc będe musiał coś pomyślec o zimówkach:) zapamiętam rade   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez   Nałogowiec
 professional audio
 
  
 Dołączył: 19 Sty 2008
 Posty: 382
 Skąd: stolica Wlkp
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:44 Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Dodam jeszcze ostatnią rzecz-serdecznie nie polecam rozmiaru 145/70/13 do tego silnika-jest on cięższy od 'dziewięć sety' i jeździ się jak w wozie drabiniastym niezależnie od ciśnienia w kołach-nawet instrukcja to przewidywała, lecz życie jak zwykle pokazuje inną prawdę(widziałem takowych co takimi kółkami zwiedzali świat, zapewne kierując się aspektem czysto finansowym-niestety po czasie wychodzi szybsze zużycie poszczególnych elementów zawieszenia). |  
				| _________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2009, 09:47 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | ja mam 145 zimowe i 155 letnie. mysle ze jest to optymalnie, zimowe powinny byc cieńsze |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Misha   nówka sztuka ;)
 
  
 Wiek: 42
 Dołączył: 26 Cze 2008
 Posty: 12
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-05-2009, 18:07 Bolid: 1.1 SPI '99
 | 
 |  
               | 
 |  
               | U mnie jest tak samo,to dobre połączenie do normalnej,'miejsko-pozamiejskiej' jazdy   |  
				| _________________ Nec temere, nec timide
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kosiar   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 20 Maj 2008
 Posty: 42
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 09:15 Bolid: Fiat Bravo II
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ? |  
				| _________________ Fiat Bravo 1.9 MultiJet  -jest
 Fiat Uno 1.4 IES - jest
 Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
 Fiat Seicento Go! 0.9 - było
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | elmo   Nałogowiec
 maruda
 
  
 Wiek: 41
 Dołączył: 14 Lis 2007
 Posty: 338
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 09:35 Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie
 | 
 |  
               | 
 |  
               | przecie to by sam bieżnik już był  175/50 jeśli chodzi o 13" to minimum |  
				| _________________ [moje auto]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kosiar   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 20 Maj 2008
 Posty: 42
 Skąd: Dąbrowa Górnicza
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 11:31 Bolid: Fiat Bravo II
 | 
 |  
               | 
 |  
               | za duży traktor będzie , auto i tak siada na ziemię -50  więc oponka też ma być mała i rant ma wystawać poza oponę |  
				| _________________ Fiat Bravo 1.9 MultiJet  -jest
 Fiat Uno 1.4 IES - jest
 Alfa Romeo 156 2.0 TS - było
 Fiat Seicento Go! 0.9 - było
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pepel   I live here!
 
  
 Wiek: 36
 Dołączył: 19 Wrz 2007
 Posty: 172
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 13:55 Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Kosiar napisał/a: |  	  | Panowie a rozmiar 175/40/R13 jest taki możliwy do kupienia ? | 
 
 Były kiedys Conti w rozmiarze 195/40/13 , ale to tylko uzywki juz mozesz trafic i czesto leciwe. Takie coś jak tutaj
  http://www.allegro.pl/ite..._13_r13_13.html |  
				| _________________ 1.2 8V
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | snoopi_lubin   Nałogowiec
 
 Dołączył: 09 Wrz 2006
 Posty: 265
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 14:50 Bolid: SC
 | 
 |  
               | 
 |  
               | continental 195/40 to nie jest przypadkiem r14 ? |  
				| _________________ Sprzedam:
 
 Gwint FK Konigsport - 2500
 
 puszke filtra powietrza MPI - 60
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Michal_K   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 6
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 18:46 Bolid: Fiat Seicento 1.1
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Odnośnie pompowania kół. Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może  z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam  jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ReplikantONE   Nałogowiec
 
 Dołączył: 04 Cze 2008
 Posty: 113
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-05-2009, 21:13 Bolid: 16v
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Michal_K napisał/a: |  	  | Odnośnie pompowania kół. Czy mierząc ciśnienie w kołach korzystacie ze swojego ciśnieniomierza, czy może  z tych, przy kompresorach na stacjach? Moje pytanie wynika stąd, że mam  jakieś nieodparte wrażenie, że na każdej stacji ciśnieniomierz pokazuje co innego.
 | 
 
 Na bytomskim LukOil'u napompowałem do każdego z kół 2.7 atmosfery. Po dojechaniu do garażu sprawdziłem sobie jeszcze raz czy aby na pewno w każdym jest taka sama wartość - okazało się, że tak, ale nie 2.7, a 2.8. W sumie nie wiem który zestaw pokazywał poprawną wartość ale na wszelki wypadek wypuściłem 0.1 z każdego koła.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |