Czujnik położenia przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 17-05-2009, 21:17
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
A może ktoś z forumowiczów byłby tak dobry i pomierzył rezystancje czujnika w MPI i zobaczył czy są też takie "skoki" rezystancji...wiedzielibyśmy wtedy czy te czujniki rzeczywiście mają taka charakterystykę....
Pozdrawiam
Łukasz |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-05-2009, 16:04
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
TAkie cos znalazlem odnosnie czujnika polozenia przepustnicy w Pandzie 1.1 a z tego co sie orinetuje to silniki tam takie same jezdza. Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.
Tylko skoro moj teoretycznie jest uwalony to czemu komp pokazuje prawidlowe polozenie przepustnicy w %?? |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-05-2009, 19:32
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
heh...przepustnica jest ta sama, ale parametry trochę inne chyba ma- rezystancja od 0-1,2kΩ...ja już nie wiem o co tu chodzi... |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-05-2009, 20:15
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
luki55 napisał/a: | heh...przepustnica jest ta sama, ale parametry trochę inne chyba ma- rezystancja od 0-1,2kΩ...ja już nie wiem o co tu chodzi... |
chodzi o to ze komp dostaje na wolnych obrotach napięcie 5V przepuszczone przez ten(TPS) rezystor i na wyjściu na jałowych obr ma 0.69V a przy maks otwartej przepustnicy dochodzi do 4.69, skala jest liniowa i tyle na tej samej zasadzie działa map sensor tez sterowany 5V
jak chcesz mogę ci loga z ecu mastera pokazać tam są podane napięcia z poszczególnych czujników
a czujniki mogą się minimalnie różnic ale to załatwia auto adaptacja komputera (ja mam od 1.6 wcześniej było 1.1 i działa tak samo dobrze) |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:22
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Wuniek to jak bys mogl to zapodaj tego loga, bede mial z czym porownywac. |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-05-2009, 21:45
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
djroman napisał/a: | Wuniek to jak bys mogl to zapodaj tego loga, bede mial z czym porownywac. |
no mogę zapodać tego loga ale musisz sobie zapodać klienta żeby go odczytać
a wygląda to tak jak napisałem na starcie jest 0.69v przy uchyleniu przepustnicy 0% potem przy 95% dochodzi do 4.75 skala idzie liniowo dodatkowo komp w seju po przekroczeniu jakiś 75%-80% przechodzi na inna mapę
http://www.youtube.com/watch?v=IfLL2t0su6I - tu na początku widać różową linie to jest położenie przepustnicy po przestawieniu skali z % na volty będziesz mógł podejrzeć ale jak mowie wynika z tego ze 1% uchylenia to jakieś 0.04V |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-05-2009, 17:40
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dzis uzbrojony w nowe narzedzie zdjelem zderzak aby dostac sie do pierwszej lambdy. Okazalo sie ze byla lekko przykrecona, praktycznie nie trzeba bylo uzyc zadnej sily zeby ja odkrecic. Zamienilem sondy miejscami. Teraz caly czas komp pokazuje mi blad podgrzewania sondy 2, dodatkowo w odczycie czujnikow jest takie pole: Status Ukladu Paliwowego 1 - caly czas pokazuje: sprzezenie zwrotne,blad czujnika O2. Dla ciekawosci moge dodat ze kontrolka Check Engine sie nie zapala w czasie jazdy. Zachwouje sie jak by nie bylo bledu. Dodatkowo bede wymienial czujnik polozenia walu, gdyz silnik ma problemy z odpalaniem przy temp okolo 80 stopni. Na zimno i na goraco pali bez problemu. Wymienie sonde i czujnik i zobaczymy co sie zmieni. Po zamanie kolejnoscia sonda zauwazylem lekka poprawe mocy przy goracym silniku.
P.S. Moj czujnik ma wybrzusznie na koncu, czy to normalne?? Np. w corsie jest plaski. |
|
|
|
 |
|