FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana cieczy chłodzącej
Autor Wiadomość
cedric 
Nałogowiec

Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25-08-2009, 11:34   Wymiana cieczy chłodzącej
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Witam.

Chciałbym wymienić płyn w obiegu chłodzenia. Czy jest to trudna operacja, jesli nie to miałbym prośbę o opisanie wszystkich etapów wymiany.
Pogoda sprzyja, więc podjąłbym się....... pozdro.
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 25-08-2009, 13:05   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Proste-wypinasz dolny wąż od chłodnicy i czekasz aż wszystko zleci(dodam od siebie-nie odkręcaj korka zbiornika wyrównawczego czy odpowietrzników-płyn zleci szybciej pod lekkim ciśnieniem i nie będzie się rozlewać wszędzie). Oczywiście uszykuj sobie dobrą michę i trochę szmatek. Gdy już wszystko wyleci zapinasz ponownie wąż do chłodnicy(tylko dobrze skręć opaskę). Następnie zalewasz równe 4L płynu do zbiornika wyrównawczego(najmniej około 3-3,5L). Teraz są dwie sprawdzone szkoły odpowietrzania-jedna zgodnie z książką, a druga to odpowietrzanie samym korkiem zbiornika wyrównawczego-odkręcasz lekko żeby było słychać syczenie. Gdy powietrze zacznie podnosić poziom płynu do okolic korka, zakręcasz ten całkowicie(płyn opadnie). Operację tą powtarzasz cały czas aż przestanie powietrze podnosić poziom płynu w zbiorniku(zupełny brak pęcherzów powietrza). I spokojnie-uszczelki głowicy w ten sposób nie załatwisz :) . Jak wszystko dobrze odpowietrzysz to będziesz mógł spokojnie odkręcić korek zbiornika na pracującym silniku i nie ma absolutnie prawa wyrzucić płynu(minimalnie może się podnieść z uwagi na różnicę ciśnień układ-atmosfera i oczywiście powoli odkręcasz aż przestanie syczeć).
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
czarkom2007 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-08-2009, 13:44   
   Bolid: S


mi mechanik mowil tak.silnik musi byc rozgrzany do 90 stopni tak zeby termostat byl otwarty.wtedy odkrecasz dolny waz od chlodnicy i spuszczasz caly plyn(uwaga zeby sie nie popazyc)zakrecasz waz wlewasz plyn do zbiorniczka odpalasz bryke i czekasz jaz sie znowu termostat otworzy i wtedy dolewasz plynu do poziomu max na zbiorniczku.oczywiscie kazdy ma inna teorie.tak mi mowil mechanik.
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 25-08-2009, 20:20   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Wpierw zobacz jak wygląda schemat układu i gdzie się spuszcza płyn to zrozumiesz, że wszechobecny bełkot mechaników można sobie wsadzić w buty, szczególnie wtedy kiedy ma się spuszczać gorącą ciecz z bloku silnika i nalewać nową zdecydowanie zimniejszą-chyba tylko po to aby szybciej zarobił na wymianie głowicy. Nigdy też się nie dolewa płynu na max.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Yool 
Bywalec


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 26-08-2009, 09:03   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Pamiętaj tylko żeby cały czas pokrętło ogrzewania było ustawione na gorące powietrze.

Nawet zimnego oleju nie dolewa się na gorący silnik a co dopiero płynu na pusty gorący układ, poleci głowica albo blok - mechanik bajkopisarz.
 
 
 
cedric 
Nałogowiec

Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26-08-2009, 09:11   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


Yool napisał/a:
Nawet zimnego oleju nie dolewa się na gorący silnik a co dopiero płynu na pusty gorący układ, poleci głowica albo blok - mechanik bajkopisarz.


czyli rozumiem Panowie, że spokojnie można zrobić na zimnym, np. po nocy?
bez kanału i podnośnika będzie pewnie trudniej.
Gdybym podniósł go na lewarku pewnie wszystko by nie spłynęło????
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
fender 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-08-2009, 09:57   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Możesz śmiało spuszczać płyn bez żadnego kanału czy lewarka. Owszem, będzie trudniej manewrować ale da się. Ja wymieniałem u siebie na działce, na trawie. Najtrudniej było umieścić miskę pod zderzakiem. Spuszczaj oczywiście chłodny płyn bo inaczej masz gwarantowane poparzenie.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
cedric 
Nałogowiec

Wiek: 43
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 304
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26-08-2009, 11:57   
   Bolid: Punto 1.1 1999 r. SOLE


i jeszcze jedno pytanie: coś mi się obiło kiedyś o uszy, że trzeba też z termostatu spuścić płyn?? chyba jakaś bujda, co??? :))
_________________
FIAT FAMILY: 126p, Uno1.0 Fire, Punto I, Seicento 900, Seicento MPI, Punto I, cdn.....
 
 
ulmi 
Centomania Podkarpacie
Przyjaciel


Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 1545
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-08-2009, 12:42   
   Bolid: seicento 1,1 MPI


barthez napisał/a:
Teraz są dwie sprawdzone szkoły odpowietrzania-jedna zgodnie z książką, a druga to odpowietrzanie samym korkiem zbiornika wyrównawczego-odkręcasz lekko żeby było słychać syczenie. Gdy powietrze zacznie podnosić poziom płynu do okolic korka, zakręcasz ten całkowicie(płyn opadnie). Operację tą powtarzasz cały czas aż przestanie powietrze podnosić poziom płynu w zbiorniku(zupełny brak pęcherzów powietrza)


to na wyłączonym silniku :?:
_________________
BORKI 2010 # 105
A STATE OF TRANCE with ARMIN VAN BUUREN
 
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 12-11-2012, 16:19   
   Bolid: Seicento 16v


Patrząc dziś na płyn chłodniczy, zauważyłem że poziom jest sporo poniżej MIN. Jednak bardziej zdziwił mnie kolor płynu "Zielony" auto kupiłem dość niedawno
Wymień zatem cały płyn. Zielony - może być petrygo ale głowy nie daję.Nie wiesz co tam jest i jaka jest tego krzepliwość . Dla spokoju wymień . To niedrogi interes.
btw niezły odkop :)
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
pawel85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Płochocin
Wysłany: 04-11-2014, 16:45   płyn chłodzący - odpowietrzenie
   Bolid: Seicento 1.1 Sporting


Witam, ja sie podłącze pod temat. Czy wystający króciec z zaślepką przy nagrzewnicy jest odpowietrzeniem układu chłodzenia? Jest najwyżej położony - znajduje się praktycznie pod przednią szybą i pod maską auta. :) pzdr
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 04-11-2014, 16:53   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


pawel85 napisał/a:
Witam, ja sie podłącze pod temat. Czy wystający króciec z zaślepką przy nagrzewnicy jest odpowietrzeniem układu chłodzenia?

Tak, jeden z dwóch. Drugiego masz przy prawej lampie, obok wlewu płynu do spryskiwaczy.
 
 
pawel85 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Płochocin
Wysłany: 04-11-2014, 19:01   chłodziwo
   Bolid: Seicento 1.1 Sporting


Cytat:

Tak, jeden z dwóch. Drugiego masz przy prawej lampie, obok wlewu płynu do spryskiwaczy.


Byłem w garazu i widziałem te dwa króćce. Dzięki za info :P nawet z jednego sykneło. Zabiore sie za wymiane chłodziwa :) pozdro :)
 
 
Dżeja 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 31
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 19-09-2015, 15:27   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Wiem,że pewnie dostane złotą łopate za odkopywanie tematu ;)
Ale,dziekuje @barthez przydała mi się twoja pomoc :)
_________________

 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2015, 15:56   



proszzzz.... :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum