FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kiedy przy zmianie silnika konieczna jest wymiana kompa ?
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-08-2009, 22:19   Kiedy przy zmianie silnika konieczna jest wymiana kompa ?
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Słuchajcie, nurtuje mnie pytanie. Kiedy nalezy - wręcz jest konieczne - przy zmianie silnika - zmiana kompa ?

Wiadomo:

zmiany takie jak 0,9 na 1,1 czy 1,2 - komp musi byc zmieniony - dostosowany

ale zmiana z 1.1 na 1.1 silnik Pandy ? czy to będzie chodzic ?

korzystając z okazji, chciałem zapytac, czym rozni sie silnik 1.1 MPI taki ( twardy, zakrecany korek )




od 1.1 MPI takiego (miękki, gumowy korek )




roznią sie wiadomo paskiem rozrządu, filtrem oleju... czy komp moze tu byc ten sam ?

dzieki za odpowiedz, pozdro
_________________

 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 30-08-2009, 22:26   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


Teoretycznie nie powinno być żadnych problemów-należy czekać na odpowiedz elektryka ale w silniku z Pandy nie widać miejsca w pokrywie zaworowej na czujnik położenia wałka rozrządu.
_________________

 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-08-2009, 22:44   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tutaj fotka z innej strony, wiec chyba miejsce na czujnik tam jest...



pytanie wlasnie - czy komp sie nada :)

pozdr
_________________

 
 
heniog1 
CAR"DIOLOG


Pomógł: 53 razy
Wiek: 53
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 79
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 30-08-2009, 22:58   
   Bolid: seicento HOBBY 1100spi


W/g mnie powinno wszystko pasować to są takie same silniki.Zadzwoń jutro do ASO i zapytaj czy listwa wtryskowa jest taka sama do SC 1100MPI jak do Pandy i sprawa się wyjaśni.
_________________

 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 30-08-2009, 23:11   
   Bolid: sc A0


silnik ten z twardym korkiem to euro4...więc z 600tki...

komputer to 4AW z softem od 2004chyba...(mam taki soft u siebie i hula..)

chodzi o to ze te pokrywy idą też w grande...a jak znacie fiata - ciągłe improvement wiec i utypowienie detali tak jak to jest z blokiem fire i superfire..

nie do konca tez wiem - bo u mnie ten soft np po wlaczeniu silnika czasem wlacza wentylator (raczej jak ciepły ale nie gorący - ale włącza wentylator na dobrą minute..)

chyba włącza EGR-a - do tego doszliśmy więc nie wiem czy w euro4 ni ma przypadkiem innego ssącego i przepustu jak w grande albo coś pośrednieg - glowica jest taka sama ale wlasnie jest egr a potem chyba inny katalizator...do konca nie wiem..

http://www.allegro.pl/ite...nto_1_2_8v.html

napewno słupek jest taki sam i glowica od strony ssącej - więce spokojnie zakładasz górę z 1,1 mpi i gra...a komputer to taki jaki masz bo to jasne...

euro4 podobno ma bardzo niskie zużycie paliwa - mpi euro3 jezdząc dynamicznie spali 8..a euro4 ponoc co najmniej litr mniej..


no ale euro4 to np t-jet :]
jeden jezdzi na slasku w budzie sc :] ale ciiiiiiii :]
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-08-2009, 23:19   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dzieki wielkie panowie za pomoc... :beer: :beer:

ps. faktycznie fiat chyba idzie tą drogą, aby części były integralne ze sobą z aut wszelkich maści w ramach rodziny...
_________________

 
 
airbites 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 8
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-08-2009, 13:58   
   Bolid: fiat


Seicento 1.1 MPI ma Euro 3 do dziś a w pandzie ma Euro 4,
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 31-08-2009, 16:48   
   Bolid: sc A0


w Pandzie było euro3 ..potem pojawiło się euro 4

w "600" też idzie do dzisiaj euro4
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum