Kiedy przy zmianie silnika konieczna jest wymiana kompa ? |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:19 Kiedy przy zmianie silnika konieczna jest wymiana kompa ?
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Słuchajcie, nurtuje mnie pytanie. Kiedy nalezy - wręcz jest konieczne - przy zmianie silnika - zmiana kompa ?
Wiadomo:
zmiany takie jak 0,9 na 1,1 czy 1,2 - komp musi byc zmieniony - dostosowany
ale zmiana z 1.1 na 1.1 silnik Pandy ? czy to będzie chodzic ?
korzystając z okazji, chciałem zapytac, czym rozni sie silnik 1.1 MPI taki ( twardy, zakrecany korek )
od 1.1 MPI takiego (miękki, gumowy korek )
roznią sie wiadomo paskiem rozrządu, filtrem oleju... czy komp moze tu byc ten sam ?
dzieki za odpowiedz, pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:26
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
Teoretycznie nie powinno być żadnych problemów-należy czekać na odpowiedz elektryka ale w silniku z Pandy nie widać miejsca w pokrywie zaworowej na czujnik położenia wałka rozrządu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:44
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
tutaj fotka z innej strony, wiec chyba miejsce na czujnik tam jest...
pytanie wlasnie - czy komp sie nada
pozdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:58
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
W/g mnie powinno wszystko pasować to są takie same silniki.Zadzwoń jutro do ASO i zapytaj czy listwa wtryskowa jest taka sama do SC 1100MPI jak do Pandy i sprawa się wyjaśni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 30-08-2009, 23:11
Bolid: sc A0 |
|
|
silnik ten z twardym korkiem to euro4...więc z 600tki...
komputer to 4AW z softem od 2004chyba...(mam taki soft u siebie i hula..)
chodzi o to ze te pokrywy idą też w grande...a jak znacie fiata - ciągłe improvement wiec i utypowienie detali tak jak to jest z blokiem fire i superfire..
nie do konca tez wiem - bo u mnie ten soft np po wlaczeniu silnika czasem wlacza wentylator (raczej jak ciepły ale nie gorący - ale włącza wentylator na dobrą minute..)
chyba włącza EGR-a - do tego doszliśmy więc nie wiem czy w euro4 ni ma przypadkiem innego ssącego i przepustu jak w grande albo coś pośrednieg - glowica jest taka sama ale wlasnie jest egr a potem chyba inny katalizator...do konca nie wiem..
http://www.allegro.pl/ite...nto_1_2_8v.html
napewno słupek jest taki sam i glowica od strony ssącej - więce spokojnie zakładasz górę z 1,1 mpi i gra...a komputer to taki jaki masz bo to jasne...
euro4 podobno ma bardzo niskie zużycie paliwa - mpi euro3 jezdząc dynamicznie spali 8..a euro4 ponoc co najmniej litr mniej..
no ale euro4 to np t-jet
jeden jezdzi na slasku w budzie sc ale ciiiiiiii |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-08-2009, 23:19
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
dzieki wielkie panowie za pomoc...
ps. faktycznie fiat chyba idzie tą drogą, aby części były integralne ze sobą z aut wszelkich maści w ramach rodziny... |
_________________
 |
|
|
|
 |
airbites
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 8 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-08-2009, 13:58
Bolid: fiat |
|
|
Seicento 1.1 MPI ma Euro 3 do dziś a w pandzie ma Euro 4, |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 31-08-2009, 16:48
Bolid: sc A0 |
|
|
w Pandzie było euro3 ..potem pojawiło się euro 4
w "600" też idzie do dzisiaj euro4 |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
|