Przesunięty przez: szymonek 07-04-2007, 20:27 |
Termometr do cieczy chłodzącej |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-02-2007, 11:47 Termometr do cieczy chłodzącej
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Idzie jakoś założyć? Jakiś fajny liczniczek dokupić i domontować? Jeśli tak, to gdzie go wpiąć? Może na Fiacie Panda się wzorować? |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
Endymion
nówka sztuka ;)

Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |
Lukas100
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: slask
|
Wysłany: 26-02-2007, 20:41
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
witam ! JESLI MASZ SEJA 1100 MPI to mozesz zrobic cos takiego wpiełem diodę pod przekaznik który steruje napiecie wentylatora i teraz gdy temperatura przekroczy 97 stopni to napiecie jest podawane na wentylatora i włącza diode która swieci sie do momentu schłodzenia płynu na temp 94 i tak wkółko dla elektryka to bajka wpiąc diode a precyzja mówi sama za siebie bo podczas wpiecia diody miłaem seja wpietego pod kompa i tak własnie na koąpie działał wentylator 94 włączał a 94 wyłączał wentylator koszt nie wielki wiec poco sie bawic z zegarami dioda pokazuje wszystko .pozdro |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-2007, 21:07
Bolid: Audi |
|
|
dioda pokazuje tylko kiedy włącza się wentylator, co zimą nie zdarza sie zbyt często.
Ja wykorzystałem do tego wskaźnik paliwa (chyba najtańsza i najprostsza opcja) i czujnik temp z punto |
|
|
|
 |
ArturS
coś innego

Pomógł: 33 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-02-2007, 22:39
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
No.. dioda wszystkiego nie załatwia. Chodzi mi m.in. oto, żeby wiedzieć czy wszystko z termostatem ok. W każdym aucie mi po pewnym czasie siadł - rzecz tania i łatwa w wymianie (choć w omedzie ani nie była tania ani łatwa w wymianie), ale jeśli się skopie to auto może duuużo więcej palić, albo też puszczać ciecz na mały obieg (miałem tak w hondzie) i to może już więcej szkód narobić. A tak w ogóle, to podobają mi się zegary Fajne to z tego linku - ten voltomierz też |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 28-12-2007, 18:24
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Lukas100 napisał/a: | witam ! JESLI MASZ SEJA 1100 MPI to mozesz zrobic cos takiego wpiełem diodę pod przekaznik który steruje napiecie wentylatora i teraz gdy temperatura przekroczy 97 stopni to napiecie jest podawane na wentylatora i włącza diode która swieci sie do momentu schłodzenia płynu na temp 94 i tak wkółko dla elektryka to bajka wpiąc diode a precyzja mówi sama za siebie bo podczas wpiecia diody miłaem seja wpietego pod kompa i tak własnie na koąpie działał wentylator 94 włączał a 94 wyłączał wentylator koszt nie wielki wiec poco sie bawic z zegarami dioda pokazuje wszystko .pozdro |
Zrobiłem sobie taki sam "wskaźniczek" ale nie jest on w stanie dostarczyć prawidłowej informacji ponieważ podczas jazdy powiedzmy powyżej 70km/h wiatrak na chłodnicy obraca się co za tym idzie indukuje się napięcie na zaciskach wentylatora i dioda świeci. Na postoju oczywiście jak najbardziej można ocenić czy wentylator sie włączył..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Lukas100
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: slask
|
Wysłany: 28-12-2007, 21:47
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
jasne ze dioda świeci ale ja dałem sobie diode która miga jak jest podawane napiecie i przy jezdzie np 80 na godzine tylko sie lekko żarzy musiałbym chyba ze 120 jechac zeby migała pełna moca a przy takiej predkosci nie obawiaj sie o swego seja bo napewno jest schłodzony a bynajmniej wiesz ze wentylator jest nie zatarty to tez wazna rzecz w SC |
|
|
|
 |
|