FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana cylinderka tylnego hamulca
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2009, 19:11   Wymiana cylinderka tylnego hamulca
   Bolid: Seicento 900 LPG


Potrzebuje wymienić jeden cylinderek i w związku z tym moje pytania:

1) czy muszę odpowietrzać układ na każdym kole czy tylko na tym jednym ?
2) czy moge poczekać, aż płyn będzie spływał grawitacyjnie czy musze napompować pedałem hamulca ?

Rady sugestie mile widziane, dziękuję.
 
 
ulmi 
Centomania Podkarpacie
Przyjaciel


Pomógł: 63 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 1545
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-10-2009, 19:16   
   Bolid: seicento 1,1 MPI


Cytat:
1) czy muszę odpowietrzać układ na każdym kole czy tylko na tym jednym ?


ja na tych wakacjach wymieniałem: linke, cylinderki i coś jeszcze

i chyba nic mi nie odpowietrzali --- płynu nie wymieniałem :wink:
_________________
BORKI 2010 # 105
A STATE OF TRANCE with ARMIN VAN BUUREN
 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2009, 21:02   
   Bolid: Seicento 900 LPG


No tak ale jak odepnę cylinderek to chyba płyn będzie leciał ? Czy to zależy od tego czy korek wlewu płynu będzie odkręcony ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-10-2009, 21:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


płyn poleci, ale jeśli uda ci się zatkać przewód w miarę sprawnie, żeby za wiele tego nie wyciekło to wystarczy jak odpowietrzysz tylko jedno koło, przynajmniej ja tak kiedyś zrobiłem i było git :wink:
później oczywiście musisz dolać do zbiorniczka ubytek płynu
 
 
Czad Maska 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-10-2009, 21:32   
   Bolid: Seicento S "Żabka"


Płyn będzie leciał, więc poszukaj "giętkiego" przewodu z płynem i go skręć, żeby nie leciało (chociaż płyn kosztuje grosze i warto czasem wymienić). Odpowietrzenie układu, to minuta roboty, więc nie zaszkodzi tego zrobić.
 
 
 
Pucek 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 168
Skąd: Wołomin
Wysłany: 19-10-2009, 21:34   
   Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX !


minuta roboty? chyba razy 5 na jedno kolo (jezeli mamy juz je podniesione i zdjete)
_________________
Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !

www.niemirka.pl

 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2009, 21:53   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Ok a to odpowietrzanie to pompowanie pedałem hamulca przy zakręconym odpowietrzniku i później odkręcenie go tak by zleciało trochę płynu ? Wystarczy raz tak upuścić płyn przez tą śrubę ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19-10-2009, 23:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


jeśli nie masz takiego urządzonka do odpowietrzania, które wysysa powietrze z odpowietrznika to potrzebne będą dwie osoby, jedna pompuje pedał następnie wciska ile się da, a ty rozszczelniasz odpowietrznik. Jak pedał hamulca będzie już w podłodze to zakręcasz odpowietrznik i powtarzacie czynność do póki z odpowietrznika nie poleci sam płyn bez powietrza...
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-10-2009, 19:31   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Ok udało mi się zrobić tak, że przesmarowałem WD-40 cylinderek i ładnie lekko teraz chodzi. Nie wymieniałem niczego bo nie mogłem odkręcić przewodu sztywnego od cylinderka. Hamulec trzyma teraz tak, że koła rękoma nie przekręci się, szczęki ładnie odskakują koło luźno chodzi. Wcześniej szczęki ocierały o koło a podczas naciśniętego hamulca można było dość łatwo koło przekręcić. Na przyszłość mam takie pytania:

1) Czy przewód sztywny łatwiej odkręca się od przewodu elastycznego na wahaczu ?

2) Czy płyn hamulcowy mogę zatkać np palcem na trochę do puki nie przykręcę nowego przewodu ?

3) Czy w ramach polepszania jakości płynu hamulcowego mogę wyciągnąć strzykawką płyn ze zbiornika ile się da i dolać nowego ?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-10-2009, 00:44   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


AD.1 Jak przewód jest zapieczony to raczej go nie odkręcisz tak żeby go nie trzeba było wymienić na nowy, więc najprościej uciąć kombinerkami przewód zaraz przy nakrętce i kluczem nasadkowym później da rade go odkręcić, przy wahaczu z reguły mniej są zapieczone te przewody...
AD.2 nie widzę przeszkód
AD.3 Raczej to nic nie polepszy, bo stary płyn i tak zostanie w przewodach a nie wydaje mi się żeby on jakoś później z tych przewodów wracał i mieszał się z płynem ze zbiorniczka, ale mogę się mylić co do tego :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum