FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie gazu???
Autor Wiadomość
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
  Wysłany: 08-06-2009, 12:36   Zimny dolot w spi
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


owen napisał/a:
Apropo zimnego dolotu (chodzi mi o silnik 900) jeśli damy tylko zimny dolot to wtedy czujnik zasysanego powietrza w przepustnicy będzie dostawał sygnał, że powietrze jest zimne i chyba nie będzie to tak działać jak piszecie. Mogę się mylić ale powiedzcie czy ten czujnik ma jakiś znaczący wpływ na działanie silnika?


Nie ma żadnego czujnika zasysanego powietrza. Jest tylko marny termostat w obudowie filtra, który uchyla klapkę zasłaniając zimne powietrze(zasilany podciśnieniem). W 97% przypadkach patent ten nie działa lub pozostawia klapkę zawieszoną w któreś pozycji. Żaden sterownik nie bierze z niego żadnego sygnału. W przepustnicy jest czujnik położenia (tps) i ten bierze udział w sterowaniu dawką paliwa(obojętnie jakiego-w przypadku lpg też, jeśli ktoś raczył podłączyć). Mowa o 1108ccm starego typu(mpi mają tylko zimny dolot).

Sonic napisał/a:
mozesz zarzucic jakimis fotami tego patentu? mam tez Bingo ale wersje S


Robi się.

http://win386.fotosik.pl/albumy/645295.html

Jak widać na zdjęciach zaślepiony otwór po rurze ciepłego podmuchu porządną taśmą(nie tym dziadostwem z pcv co się odkleja przy temperaturze), założony nowy płaskownik(uformowany młotkiem, by całość przybliżyć, żeby cały dolot nie wadził o parownik) oraz końcowa gumowa rura skierowana w kierunku zderzaka, centralnie pod lampę(spięta opaskami do wiązki przewodów-ostatnie zdjęcie)-standardowo wychodzi przy skrzyni biegów, co powoduje wpadanie pędu powietrza. Może nie wygląda profesjonalnie, ale zadanie swoje spełnia i jest porządnie ulokowane ;) . Zapomniałbym-obowiązkowo odłączyć przewód idący od klapki na mieszaczu do termostatu(przy termostacie łatwiej wychodzi, a przy klapce można zniszczyć jej obudowę i nie wyciągnąć) i zawinąć go taśmą. Rozwiązanie te polecam każdemu, kto ma tak lub podobnie umiejscowiony parownik jak ja, niezależnie od posiadanego sterownika gazu.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 08-06-2009, 15:31   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


barthez a co powiesz na to?



Ten wynalazek znajduje się w przepustnicy

Źródło "sam naprawiam fiat seicento"
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 09-06-2009, 13:28   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Chciałbym zaznaczyć, że na zdjęciach szczególnie widać jaki silnik dotyczy opis. Innych rozwiązań nie testowałem, z braku ochotników.
Po za tym nawet jeśli taki obiekt występuje u mniejszych braci, to ciepłe czy zimne powietrze absolutnie nie wpływa na podanie zmiennej dawki rozruchowej, którą głównie ecu bierze z czujnika temperatury na termostacie. Ssanie pracuje prawidłowo-pomyśl logicznie: gdyby ten czujnik miał jakikolwiek wpływ i był powiązany z mieszaczem, to byś nie mógł uruchomić silnika na gołej przepustnicy(bez żadnej obudowy filtra), zarówno w zimie, jak i w lecie.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 10-06-2009, 11:32   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


To miało tylko na celu pokazanie tego czujnika u mniejszego brata ;) i tu było moje pytanie czy ten czujnik odgrywa jakąkolwiek rolę przy doborze składu mieszanki :> A autka nigdy nie odpalałem na gołej przepustnicy z racji braku takiej potrzeby więc myślę

PS: Wyraźnie zaznaczyłem, że pytam o silnik 900 a Ty od razu opowiadasz mi o 1100

barthez napisał/a:
Po za tym nawet jeśli taki obiekt występuje u mniejszych braci, to ciepłe czy zimne powietrze absolutnie nie wpływa na podanie zmiennej dawki rozruchowej, którą głównie ecu bierze z czujnika temperatury na termostacie.


I to jest odp na moje pytanie :)
 
 
elmo 
Nałogowiec
maruda


Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 338
Skąd: Radom
Wysłany: 11-06-2009, 00:08   
   Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie


taki sam czujnik jest w 1.1spi (jak np. u kolegi barthez'a, który sam nie wie co ma jak widać, a wywody prawi na cały ekran)
_________________
[moje auto]
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 11-06-2009, 17:12   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


elmo napisał/a:
taki sam czujnik jest w 1.1spi (jak np. u kolegi barthez'a, który sam nie wie co ma jak widać, a wywody prawi na cały ekran)


Twoje ironie na mnie nie działają. Zrób próbę-odłącz cały mieszacz i zobaczysz, że nic to nie zmieni w pracy, więc ten czujnik nie ma wpływu w tym miejscu, a o tym pisałem!.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
elmo 
Nałogowiec
maruda


Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 338
Skąd: Radom
Wysłany: 11-06-2009, 20:07   
   Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie


piszesz, że nie masz czujnika, który masz... czyli coś tu nie tak opowiadasz :))
przestań mylić czujnik temperatury zasysanego powietrza umieszczony w przy wtrysku z mieszalnikiem ciepłe/zimne
_________________
[moje auto]
 
 
martek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: szczecin
Wysłany: 16-06-2009, 19:45   
   Bolid: seicento 1.1


Jestem posiadaczem seicento 1,1 spi z gazem od miesiąca i przeżyłem szok po kilku tankowaniach lpg.Pali tyle jak zapewniał sprzedający tz 6 - 6,5 gazu a nawet po ostatniej trasce przy prędkości 110-120 wyszło 5,9.To spalanie rekompensuje wszelkie niewygody.
 
 
Pucek 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 168
Skąd: Wołomin
Wysłany: 17-06-2009, 00:04   
   Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX !


martek, nie mozliwe. i tyle
_________________
Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !

www.niemirka.pl

 
 
 
marek_grz 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-06-2009, 08:58   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI + LPG Stag 300


A możliwe, mi pali 6,5 średnio, na trasie schodzi nawet do 6.0
 
 
Roman1111 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 24-11-2009, 15:44   
   Bolid: seicento


Witam niedawno zalozylem gaz do mojego seitka 900 na poczatku palil okolo 9 liter ale po regulacji wyszlo mi 7 ciekawe jakj bedzie dalej<mam 3 letnia gwarancje na instalacje
 
 
Fly 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 24-11-2009, 16:22   
   Bolid: seicento fun 0.9+LPG, cc700


witam a moja 900 pali 8 po miesćie i po trasie 6,5 i regulacje nic nie dawały :-?
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 24-11-2009, 16:31   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Fly napisał/a:
witam a moja 900 pali 8 po miesćie i po trasie 6,5 i regulacje nic nie dawały :-?
To tyle ma palić jeśli chcesz nią jeszcze pojeździć...ten silnik musi wziąść te 8 litrów. Więc ciesz się bo jest dobrze :) Inaczej nie będzie
 
 
Pucek 
Nałogowiec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 168
Skąd: Wołomin
Wysłany: 24-11-2009, 17:41   
   Bolid: Fiat Punto 2002 1.2 16V 80KM HLX !


mi pali teraz dyche ale mam cos z czujnikiem polozeia walu nie tak
_________________
Hurtownia wyrobów ciastkarskich i cukierniczych !

www.niemirka.pl

 
 
 
obcy21 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: W-wa
Wysłany: 24-11-2009, 17:42   
   Bolid: audi 80 B4 1.9 TD


ludzie to by chcieli aby samochody paliły gazu nawet z 30% mniej niż benzyny. nie bądźmy zbytnio oszczędni, nawet spalanie o 15-20% większe niż benzyny, to jest i tak taniość w jeździe :D - oszczędzajmy z głową.
_________________
to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum