Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje |
Autor |
Wiadomość |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2009, 16:34 Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Co może być powodem częstego psucia się tego czujnika ? Wymieniam go co 2-3 miesiące. Ostatnio kupiłem go w zeszłym tygodniu a dziś auto znów mi się zagotowało w korku. Wcześniej wiatrak załączył się dopiero po wyłączeniu silnika po około 40 km i dośc długo chodził jakieś 10 minut. Później już go nie słyszałem a dziś nie uruchomił wiatraka.
Dodam, że nie jest to winą samego wiatraka bo jest nowy, a także bezpiecznika bo wiatrak chodzi zawsze po spięciu wtyczki. Wiatrak chodzi też zawsze po wymianie czujnika na nowy. |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 27-11-2009, 16:38
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Jeśli wszystko nowe, to może wina gdzieś leży po stronie elektryki... jakieś przebicia, coś innego...
A czy to na pewno kwestia tego czujnika?
Może tak jak w poprzednich Twoich tematach pisali Ci inni użytkownicy, że to np. termostat. |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2009, 20:03
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Termostat jeśli jest zablokowany to na dużym obiegu. Chłodnica zawsze robi się gorąca. Jeśli występuje ten problem to wymiana czujnika na jakiś czas pomaga i to od razu wiatrak załącza się po wymianie czujnika. Kable wyglądają ok nie są naderwane, ogólnie wyglądają jak nowe. Poza tym jeśli włożę przewód w tą wtyczkę to wiatrak zawsze działa.
Problem występuje tylko jeśli nie włączy się wiatrak po dłuższej jeździe w korku. Nigdy w trasie a często jeździłem i jeżdżę z pedałem gazu do oporu.. |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 27-11-2009, 20:31
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
W trasie się nie włącza, bo powietrze dodatkowo chłodzi A w mieście, w korkach, to tegu ruchu powietrza nie ma i dlatego wentylator jest potrzebny....
Ja bym jednak obstawiał, że wina leży gdzie indziej, bo żeby czujnik działał 2-3 miesiące No chyba, że to jakaś marna podróbka |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 27-11-2009, 21:19
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali. Ale to musiał byś dokładnie prześwietlic całą instalację |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-11-2009, 21:29
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
karol napisał/a: | W trasie się nie włącza, bo powietrze dodatkowo chłodzi A w mieście, w korkach, to tegu ruchu powietrza nie ma i dlatego wentylator jest potrzebny.... |
A do wentylatora czujnik, który non stop nawala..
Danielek napisał/a: | Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali. Ale to musiał byś dokładnie prześwietlić całą instalację |
Ok biorę to pod uwagę, bo teraz zdarzyło się to po myciu auta. Nie wiem jednak jak ten czujnik może się spalić ? Przecież jak byłoby zwarcie to załączyłby się wiatrak właśnie.. |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28-11-2009, 07:54
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
To może sprawdź bezpiecznik od wiatraka jest za akumulatorem tzn są tam 4 ale od wentylatora będzie w lewym górnym rogu. |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 28-11-2009, 10:24
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Oznaczenie 30A, zielony
Może faktycznie jak myłeś, to może jakoś coś zalałeś... a może zmierzyć jakie wartości ma prąd, lub coś... elektrykiem nie jestem, to dokładnie Ci nie powiem. |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-11-2009, 10:25
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Danielek napisał/a: | o może sprawdź bezpiecznik od wiatraka jest za akumulatorem tzn są tam 4 ale od wentylatora będzie w lewym górnym rogu. |
Bezpiecznik jest ok jeśli wiatrak chodzi po spięciu przewodem. Poza tym wydaje mi się, że jeśli byłoby coś nie tak z przewodami i robiło się zwarcie to poszedłby właśnie on a nie czujnik.. |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28-11-2009, 13:11
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
To ja już nie mam pomysłów może podjedź do elektryka to szybciej to zdiagnozuje bo samemu za pomocą prób i błędów może trochę potrwać chyba że ktoś na forum będzie mial jeszcze jakieś pomysły. Pozdro i życzę znalezienia usterki |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 28-11-2009, 22:48
Bolid: fiat seicento |
|
|
kolego ja zrobiłem na ostro ( włącznik z sklepu z elektroniką za 3.50 i 1.2M kable 2 żyłki + 2 wtyki ) i jakaś godzinka pracy ja jak stoje w korku pow 10 min to włączam i jak do tej pory ani razu mi się nie zagotował |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-11-2009, 10:42
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Tak to też jest pomysł, jak z czujnikiem będę miał nadal kłopoty to po prostu tak zrobię i już. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-11-2009, 10:59
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rolmik napisał/a: | kolego ja zrobiłem na ostro ( włącznik z sklepu z elektroniką za 3.50 i 1.2M kable 2 żyłki + 2 wtyki ) i jakaś godzinka pracy ja jak stoje w korku pow 10 min to włączam i jak do tej pory ani razu mi się nie zagotował |
napisz książke pt instrukcja obsługi auta jak dasz komus samochod w przejażdżkę i wsadz ją pod fotel |
_________________
 |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 29-11-2009, 11:14
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
To jest głupota podłączać wentylator na krótko z kat wiesz kiedy masz go włączyć i wyłączyć? |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 29-11-2009, 20:36
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Danielek napisał/a: | To jest głupota podłączać wentylator na krótko z kat wiesz kiedy masz go włączyć i wyłączyć? | Tylko ta głupota jak to nazywasz czasami potrafi uratować Twój silnik przed śmiercią |
|
|
|
 |
|