FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje
Autor Wiadomość
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2009, 16:34   Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje
   Bolid: Seicento 900 LPG


Co może być powodem częstego psucia się tego czujnika ? Wymieniam go co 2-3 miesiące. Ostatnio kupiłem go w zeszłym tygodniu a dziś auto znów mi się zagotowało w korku. Wcześniej wiatrak załączył się dopiero po wyłączeniu silnika po około 40 km i dośc długo chodził jakieś 10 minut. Później już go nie słyszałem a dziś nie uruchomił wiatraka.

Dodam, że nie jest to winą samego wiatraka bo jest nowy, a także bezpiecznika bo wiatrak chodzi zawsze po spięciu wtyczki. Wiatrak chodzi też zawsze po wymianie czujnika na nowy.
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 27-11-2009, 16:38   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Jeśli wszystko nowe, to może wina gdzieś leży po stronie elektryki... jakieś przebicia, coś innego...

A czy to na pewno kwestia tego czujnika?

Może tak jak w poprzednich Twoich tematach pisali Ci inni użytkownicy, że to np. termostat.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2009, 20:03   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Termostat jeśli jest zablokowany to na dużym obiegu. Chłodnica zawsze robi się gorąca. Jeśli występuje ten problem to wymiana czujnika na jakiś czas pomaga i to od razu wiatrak załącza się po wymianie czujnika. Kable wyglądają ok nie są naderwane, ogólnie wyglądają jak nowe. Poza tym jeśli włożę przewód w tą wtyczkę to wiatrak zawsze działa.

Problem występuje tylko jeśli nie włączy się wiatrak po dłuższej jeździe w korku. Nigdy w trasie a często jeździłem i jeżdżę z pedałem gazu do oporu..
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 27-11-2009, 20:31   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


W trasie się nie włącza, bo powietrze dodatkowo chłodzi :) A w mieście, w korkach, to tegu ruchu powietrza nie ma i dlatego wentylator jest potrzebny....

Ja bym jednak obstawiał, że wina leży gdzie indziej, bo żeby czujnik działał 2-3 miesiące :| No chyba, że to jakaś marna podróbka :P
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 27-11-2009, 21:19   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali. Ale to musiał byś dokładnie prześwietlic całą instalację
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-11-2009, 21:29   
   Bolid: Seicento 900 LPG


karol napisał/a:
W trasie się nie włącza, bo powietrze dodatkowo chłodzi :) A w mieście, w korkach, to tegu ruchu powietrza nie ma i dlatego wentylator jest potrzebny....


A do wentylatora czujnik, który non stop nawala..

Danielek napisał/a:
Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali. Ale to musiał byś dokładnie prześwietlić całą instalację


Ok biorę to pod uwagę, bo teraz zdarzyło się to po myciu auta. Nie wiem jednak jak ten czujnik może się spalić ? Przecież jak byłoby zwarcie to załączyłby się wiatrak właśnie..
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 28-11-2009, 07:54   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


To może sprawdź bezpiecznik od wiatraka jest za akumulatorem tzn są tam 4 ale od wentylatora będzie w lewym górnym rogu.
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 28-11-2009, 10:24   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Oznaczenie 30A, zielony :)

Może faktycznie jak myłeś, to może jakoś coś zalałeś... a może zmierzyć jakie wartości ma prąd, lub coś... elektrykiem nie jestem, to dokładnie Ci nie powiem.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-11-2009, 10:25   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Danielek napisał/a:
o może sprawdź bezpiecznik od wiatraka jest za akumulatorem tzn są tam 4 ale od wentylatora będzie w lewym górnym rogu.


Bezpiecznik jest ok jeśli wiatrak chodzi po spięciu przewodem. Poza tym wydaje mi się, że jeśli byłoby coś nie tak z przewodami i robiło się zwarcie to poszedłby właśnie on a nie czujnik..
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 28-11-2009, 13:11   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


To ja już nie mam pomysłów może podjedź do elektryka to szybciej to zdiagnozuje bo samemu za pomocą prób i błędów może trochę potrwać chyba że ktoś na forum będzie mial jeszcze jakieś pomysły. Pozdro i życzę znalezienia usterki
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 28-11-2009, 22:48   
   Bolid: fiat seicento


kolego ja zrobiłem na ostro ( włącznik z sklepu z elektroniką za 3.50 i 1.2M kable 2 żyłki + 2 wtyki ) i jakaś godzinka pracy ja jak stoje w korku pow 10 min to włączam i jak do tej pory ani razu mi się nie zagotował :D
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2009, 10:42   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Tak to też jest pomysł, jak z czujnikiem będę miał nadal kłopoty to po prostu tak zrobię i już.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-11-2009, 10:59   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rolmik napisał/a:
kolego ja zrobiłem na ostro ( włącznik z sklepu z elektroniką za 3.50 i 1.2M kable 2 żyłki + 2 wtyki ) i jakaś godzinka pracy ja jak stoje w korku pow 10 min to włączam i jak do tej pory ani razu mi się nie zagotował :D


napisz książke pt instrukcja obsługi auta jak dasz komus samochod w przejażdżkę :)) i wsadz ją pod fotel :)
_________________

 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 29-11-2009, 11:14   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


To jest głupota podłączać wentylator na krótko z kat wiesz kiedy masz go włączyć i wyłączyć?
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 29-11-2009, 20:36   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Danielek napisał/a:
To jest głupota podłączać wentylator na krótko z kat wiesz kiedy masz go włączyć i wyłączyć?
Tylko ta głupota jak to nazywasz czasami potrafi uratować Twój silnik przed śmiercią :znudzony:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum