FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje
Autor Wiadomość
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 29-11-2009, 21:54   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


Od tego ktoś wymyślił czujniki i inne sprawy żeby się nie martwić o takie sprawy jak włączanie wentylatora i wyłączanie przyciskiem.
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 29-11-2009, 22:30   
   Bolid: fiat seicento


wybacz ale to było awaryjne rozwiązanie bo jechałem do Niemiec i potrzebowałem, sprawnego ukł chłodzenia i powiem ci ze to uratowało mi silnik bo stałem w korku (wypadek upał +30 i co włączyłem wiatrak dopóki nie ruszyliśmy i silnik jest cały a ze zalałem nowy płyn przed przed wyjazdem to juz niech pozostanie jeszcze rok i jak będę wymieniał płyn to od razu czujnik wentylatora sie wymieni :D w moim przypadku głupota było by nie zrobienie tego na krótko bo by mnie to wyniosło na pewno więcej niz te 1.5 m kabla i głupi włącznik
kolego tylko ten ktoś zapomniał żeby to dopracować i nie przewidzieli ze będą nim jeździć pk
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 30-11-2009, 00:20   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Danielek nie wszystko co fabryka wypuściła jest ok :) Prosty przykład np. głowica... lekka jej obróbka, tzn. poprawienie niedoskonałości fabryki i już jakiś efekt minimalny, to daje :)

A ten z włącznikiem wentylatora jest całkiem rozsądny, że tak powiem... jak jedziesz, to autku ten wentylator jest nie potrzebny, natomiast jak stoisz albo często stajesz, to wtedy tak :) Dlatego ten pomysł nie jest głupi żeby mieć taki włącznik na wypadek jakby przypadkiem się okazało, że jednak te czujniki nawaliły :P
 
 
Danielek 
Nałogowiec

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 447
Skąd: WWL
Wysłany: 30-11-2009, 06:30   
   Bolid: Toledo 1.8 20V


W awaryjnych sytuacjach każde rozwiązanie jest dobre ale na dłuższą metę wypadało by to zrobic tak jak być powinno przynajmiej ja tak uważam.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2009, 13:07   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Mam chyba rozwiązanie - wadliwe czujniki jakie do tej pory kupowałem. Poszedłem do innego sklepu i pytali czy czasem nie kupuje czujników w niebieskim pudełku. Ja na to, że tak. Powiedział, że wstyd je sprzedawać i polecił inny tej samej firmy co kupowałem wcześniej do głowicy. Najlepszy podobno oryginał jednak kosztuje 55zł. Za ten zapłaciłem 30zł a za tn w niebieskim opakowaniu płaciłem po 9zł.

Co do podłączenia wentylatora do przełącznika w kabinie - dobry pomysł, ale jest przecież jeszcze ogrzewanie.
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 30-11-2009, 16:06   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


dre123 napisał/a:
dobry pomysł, ale jest przecież jeszcze ogrzewanie.
TAk ale uwierz, że jeżeli te ogrzewanie włączysz w upale to się ugotujesz żywcem mimo otwartych szyb :P
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 30-11-2009, 16:07   
   Bolid: fiat seicento


w kabinie wiem niechlujnie wygląda ale jak będzie chwila to sie da w miejsce regulacji świateł
a to w komorze silnika

wiem nie ładnie to wygląda ale ja go mam schowanego pod puszką filtra i nic nie widać a nie raz udało mi sie schłodzić silnik stojąc w słynnych wrocławskich korkach :D
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
Bobster 
Bywalec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-12-2009, 19:59   
   Bolid: Fiat Albea 1,2 16V


Danielek napisał/a:
Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali.

"Czujnik" się nie pali, bo to nie czujnik, tylko wyłącznik termostatyczny - styk bezpotencjałowy, który jest otwierany/zamykany pod wpływem temperatury.
Skutkiem zwarcia byłoby załączenie się wentylatora (zresztą wykonując zwarcie sprawdza się czy wentylator pracuje).
_________________
Trzeba znać swoje możliwości...
 
 
Jarinio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 28
Skąd: Nowe Kusy
Wysłany: 08-10-2012, 21:24   
   Bolid: Seicento 900


Witam.

Podłączę się pod ten temat.

Mam problem z czujnikiem temperatury a dokładniej czujnikiem od kontrolki. Dokładnie chodzi mi oto, że kontrolka załącza się dosyć szybko, nawet po przejechaniu kilku- kilkunastu kilometrów. Silnik się oczywiście nie gotuje więc obstawiam że ten czujnik się zepsuł. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje i jak wygląda. Pomożecie?

Pozdrawiam

Jarinio
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 08-10-2012, 22:37   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Jarinio, jeżeli to 900-setka, tak jak w profilu, to w tym miejscu gdzie ta dziura w czerwonym prostokącie, bo akurat wykręcony.

http://www.fotosik.pl/pok...d09699486d.html
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 08-10-2012, 23:30   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Jarinio... włącza się mocnym światłem? czy jedynie żarzy coraz mocniej? jeśli to drugie to w FAQ masz odpowiedź na swoje pytanie
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
zeman23 
Bywalec

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Kęty
Wysłany: 08-10-2012, 23:35   
   Bolid: cc 1.1 sporting


taki sam problem mam ze sie mi nie wlacza wentylator wyminilem termostat i temeratura mi sie wacha kolo 82 stopni. jak dochodzi do 95stopni to dalej nie wlacza sie wentylator. jak zepne koncowke od czujnika w chlodnicy na krotko to sie wlacza wentylator. wlasnie tez planuje kupic nowy czujnik i mam dylemat czy zakupic orginalny wkrecany do chlodnicy czy kipic taki czujnik na weza i dac go za termostatem
http://allegro.pl/czujnik...2677304017.html
z takim adapterem
http://allegro.pl/adapter...2685620342.html
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-10-2012, 08:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


zeman23 odczytywałeś temperaturę na diagnoskopie? Jeśli masz czujnik w chłodnicy to opiszę to co wiem . Czujnik w chłodnicy powinien zaąłczyć się w temperaturze 90-94 stopnie . Ale różnica jest taka - badałem wielokrotnie oryginalny czujnik od nowości i wentylator załączał się zawsze w temperaturze 98-99 . Wymontowałem i do wrzątku . Przed zagotowaniem załączył się - słyszałem pstryknięcie wieć było poniżej tych 98-99 stopni - woda nie wrzała. Wniosek mój jest taki że czujnik który podaje temperaturę do komputera silnika jest w gorętszym miejscu silnika niż czujnik w chłodnicy którego tylko opływa czynnik chłodzący i jeśli teperatura siulnika wynosi 98-99 stopni to właśnie na czujniku w chłodnicy może być dopiero 95. Wymontuj czujnik i zrób jak ja do garnka i spróbuj zagotować wodę .Usłyszysz pstryknięcie przed zagotowaniem - czujnik jest dobry. Dobrze czujnik umieść w garnku we wodzie na jakiejś podstawce np kawałku drewna, ebonitu by przewodnictwo cieplne ze spodu garnka (np na płycie elektrycznej czy gazie) nie fałszowało wskazań na czujniku. Próby rób wielokrotnie (podgrzewaj wodę i schładzaj- wyłączaj grzanie) niech woda dobrze się wymiesza.Jesli masz interfejs i możesz odczytywać temperaturę silnika na bierząco to zanim wymontujesz czujnik to poczekaj do tych 100 stopni C. Nic się nie stanie . Przegrzanie kontrolka wskazywała przy 119 więc jest zapas
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
zeman23 
Bywalec

Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Kęty
Wysłany: 09-10-2012, 11:00   
   Bolid: cc 1.1 sporting


oki wiem o co chodzi. ale jest taki problem ze mi mam na czujniku okolo 80 stopni a nie kiedy wybija wode mi na odpowietrzaczuju gornym. a druga sprawa mam chlodna chlodnice a zrobilem taki uklad jak w 1.1
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-10-2012, 11:26   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli układ się zapowietrza i wybija płyn to poszukaj usterki. Żaden czujnik nie zadziała w porę jak będzie opływało go powietrze a nie sama ciecz. Jeśli układ się nie zapowietrza a masz wymieniony termostat i chłodnicę nie gorącą to możliwe że pompa cieczy nie nadąża z wydajnością.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum