Czujnik wentylatora chłodnicy często się psuje |
Autor |
Wiadomość |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 29-11-2009, 21:54
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Od tego ktoś wymyślił czujniki i inne sprawy żeby się nie martwić o takie sprawy jak włączanie wentylatora i wyłączanie przyciskiem. |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 29-11-2009, 22:30
Bolid: fiat seicento |
|
|
wybacz ale to było awaryjne rozwiązanie bo jechałem do Niemiec i potrzebowałem, sprawnego ukł chłodzenia i powiem ci ze to uratowało mi silnik bo stałem w korku (wypadek upał +30 i co włączyłem wiatrak dopóki nie ruszyliśmy i silnik jest cały a ze zalałem nowy płyn przed przed wyjazdem to juz niech pozostanie jeszcze rok i jak będę wymieniał płyn to od razu czujnik wentylatora sie wymieni w moim przypadku głupota było by nie zrobienie tego na krótko bo by mnie to wyniosło na pewno więcej niz te 1.5 m kabla i głupi włącznik
kolego tylko ten ktoś zapomniał żeby to dopracować i nie przewidzieli ze będą nim jeździć pk |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 30-11-2009, 00:20
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Danielek nie wszystko co fabryka wypuściła jest ok Prosty przykład np. głowica... lekka jej obróbka, tzn. poprawienie niedoskonałości fabryki i już jakiś efekt minimalny, to daje
A ten z włącznikiem wentylatora jest całkiem rozsądny, że tak powiem... jak jedziesz, to autku ten wentylator jest nie potrzebny, natomiast jak stoisz albo często stajesz, to wtedy tak Dlatego ten pomysł nie jest głupi żeby mieć taki włącznik na wypadek jakby przypadkiem się okazało, że jednak te czujniki nawaliły |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 30-11-2009, 06:30
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
W awaryjnych sytuacjach każde rozwiązanie jest dobre ale na dłuższą metę wypadało by to zrobic tak jak być powinno przynajmiej ja tak uważam. |
|
|
|
 |
dre123
Nałogowiec
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 275 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:07
Bolid: Seicento 900 LPG |
|
|
Mam chyba rozwiązanie - wadliwe czujniki jakie do tej pory kupowałem. Poszedłem do innego sklepu i pytali czy czasem nie kupuje czujników w niebieskim pudełku. Ja na to, że tak. Powiedział, że wstyd je sprzedawać i polecił inny tej samej firmy co kupowałem wcześniej do głowicy. Najlepszy podobno oryginał jednak kosztuje 55zł. Za ten zapłaciłem 30zł a za tn w niebieskim opakowaniu płaciłem po 9zł.
Co do podłączenia wentylatora do przełącznika w kabinie - dobry pomysł, ale jest przecież jeszcze ogrzewanie. |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 30-11-2009, 16:06
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
dre123 napisał/a: | dobry pomysł, ale jest przecież jeszcze ogrzewanie. | TAk ale uwierz, że jeżeli te ogrzewanie włączysz w upale to się ugotujesz żywcem mimo otwartych szyb |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 30-11-2009, 16:07
Bolid: fiat seicento |
|
|
w kabinie wiem niechlujnie wygląda ale jak będzie chwila to sie da w miejsce regulacji świateł
a to w komorze silnika
wiem nie ładnie to wygląda ale ja go mam schowanego pod puszką filtra i nic nie widać a nie raz udało mi sie schłodzić silnik stojąc w słynnych wrocławskich korkach |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
Bobster
Bywalec

Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 54 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:59
Bolid: Fiat Albea 1,2 16V |
|
|
Danielek napisał/a: | Możesz mieć gdzieś przetarta izolację i dostaje się woda robi zwarcie i czujnik się pali. |
"Czujnik" się nie pali, bo to nie czujnik, tylko wyłącznik termostatyczny - styk bezpotencjałowy, który jest otwierany/zamykany pod wpływem temperatury.
Skutkiem zwarcia byłoby załączenie się wentylatora (zresztą wykonując zwarcie sprawdza się czy wentylator pracuje). |
_________________ Trzeba znać swoje możliwości... |
|
|
|
 |
Jarinio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 22 Maj 2010 Posty: 28 Skąd: Nowe Kusy
|
Wysłany: 08-10-2012, 21:24
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Witam.
Podłączę się pod ten temat.
Mam problem z czujnikiem temperatury a dokładniej czujnikiem od kontrolki. Dokładnie chodzi mi oto, że kontrolka załącza się dosyć szybko, nawet po przejechaniu kilku- kilkunastu kilometrów. Silnik się oczywiście nie gotuje więc obstawiam że ten czujnik się zepsuł. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje i jak wygląda. Pomożecie?
Pozdrawiam
Jarinio |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 08-10-2012, 22:37
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
Jarinio, jeżeli to 900-setka, tak jak w profilu, to w tym miejscu gdzie ta dziura w czerwonym prostokącie, bo akurat wykręcony.
http://www.fotosik.pl/pok...d09699486d.html |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 08-10-2012, 23:30
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
Jarinio... włącza się mocnym światłem? czy jedynie żarzy coraz mocniej? jeśli to drugie to w FAQ masz odpowiedź na swoje pytanie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 08-10-2012, 23:35
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
taki sam problem mam ze sie mi nie wlacza wentylator wyminilem termostat i temeratura mi sie wacha kolo 82 stopni. jak dochodzi do 95stopni to dalej nie wlacza sie wentylator. jak zepne koncowke od czujnika w chlodnicy na krotko to sie wlacza wentylator. wlasnie tez planuje kupic nowy czujnik i mam dylemat czy zakupic orginalny wkrecany do chlodnicy czy kipic taki czujnik na weza i dac go za termostatem
http://allegro.pl/czujnik...2677304017.html
z takim adapterem
http://allegro.pl/adapter...2685620342.html |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-10-2012, 08:17
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
zeman23 odczytywałeś temperaturę na diagnoskopie? Jeśli masz czujnik w chłodnicy to opiszę to co wiem . Czujnik w chłodnicy powinien zaąłczyć się w temperaturze 90-94 stopnie . Ale różnica jest taka - badałem wielokrotnie oryginalny czujnik od nowości i wentylator załączał się zawsze w temperaturze 98-99 . Wymontowałem i do wrzątku . Przed zagotowaniem załączył się - słyszałem pstryknięcie wieć było poniżej tych 98-99 stopni - woda nie wrzała. Wniosek mój jest taki że czujnik który podaje temperaturę do komputera silnika jest w gorętszym miejscu silnika niż czujnik w chłodnicy którego tylko opływa czynnik chłodzący i jeśli teperatura siulnika wynosi 98-99 stopni to właśnie na czujniku w chłodnicy może być dopiero 95. Wymontuj czujnik i zrób jak ja do garnka i spróbuj zagotować wodę .Usłyszysz pstryknięcie przed zagotowaniem - czujnik jest dobry. Dobrze czujnik umieść w garnku we wodzie na jakiejś podstawce np kawałku drewna, ebonitu by przewodnictwo cieplne ze spodu garnka (np na płycie elektrycznej czy gazie) nie fałszowało wskazań na czujniku. Próby rób wielokrotnie (podgrzewaj wodę i schładzaj- wyłączaj grzanie) niech woda dobrze się wymiesza.Jesli masz interfejs i możesz odczytywać temperaturę silnika na bierząco to zanim wymontujesz czujnik to poczekaj do tych 100 stopni C. Nic się nie stanie . Przegrzanie kontrolka wskazywała przy 119 więc jest zapas |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
zeman23
Bywalec
Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 72 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 09-10-2012, 11:00
Bolid: cc 1.1 sporting |
|
|
oki wiem o co chodzi. ale jest taki problem ze mi mam na czujniku okolo 80 stopni a nie kiedy wybija wode mi na odpowietrzaczuju gornym. a druga sprawa mam chlodna chlodnice a zrobilem taki uklad jak w 1.1 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-10-2012, 11:26
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli układ się zapowietrza i wybija płyn to poszukaj usterki. Żaden czujnik nie zadziała w porę jak będzie opływało go powietrze a nie sama ciecz. Jeśli układ się nie zapowietrza a masz wymieniony termostat i chłodnicę nie gorącą to możliwe że pompa cieczy nie nadąża z wydajnością. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|