regulacja świateł ? |
Autor |
Wiadomość |
legol88
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 1 Skąd: katowice
|
Wysłany: 03-12-2009, 21:22 regulacja świateł ?
Bolid: bravo |
|
|
witam mam taki problem poniewaz w moim seicento świecą za wysoko przednie światła .Jak ustawić je nizej czym wyregulować ? |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 03-12-2009, 21:26
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
mozna pierw "spuscic" troszku reflektory na śrubach. potem imbus |
_________________
 |
|
|
|
 |
JumperSerek
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 14 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 03-12-2009, 22:35
Bolid: Seicento 900cm |
|
|
a w środku samochodu nie masz jakiegoś pokrętła od ustawień światła.. koło stacyjki ... |
_________________ Sprzedam ?wiatła tylne i wydech Seryjne.. ^^ |
|
|
|
 |
Mociumpel
nówka sztuka ;)
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-12-2009, 00:02
Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi |
|
|
Regulację pionową świateł "robi" się w warunkach domowych dwojako:
1. Stawia się seja pod ścianą
2. Nad reflektorami znajduje się takie ustrojstwo z plastikowym łebkiem sześciokatnym - za pomoca klucza, imbusa lub wkretaka krzyzowego - polecam klucz - kręcąc ustawia się światła równo tak aby po lekkim przysłonięciu raz lewego raz prawego reflektora poziome linie świecenia były w miarę równe.
3. znając sposób kręcenia śrubami przeprowadzamy ustawianie właściwe
4. stając jak najbliżej ściany zaznaczamy dwa punkty będące na równi środka osadzenia żarówki lewego i prawego reflektora.
5. rysujemy linię miedzy tymi punktami - to bedzie poziom odniesienia - ponizej - jakies 10 cm rysujemy druga linie - to bedzie wlasciwy poziom ustawienia swiatel
6. odjezdzamy na jakies 5m i regulujemy śrubam, tak aby były równo ustawione.
7. dla pewności sprawdzamy KOREKTOR położenia reflektorów w kabinie czy był ustawiony na ZERO.
WAŻNE: KOREKTOR SŁUŻY DO USTAWIENIA SWIATEŁ W ZALEZNOŚCI OD OBCIĄZENIA nie jest to regulacja świateł jako taka.
8 Powyższa regulacja była PIONOWA
9. regulacja POZIOMA czyli własciwego nałożenia sie plam światła PRZED SAMOCHODEM odbywa się śrubami dla prawego przy prawej krawędzi i dla lewego przy lewej krawedzi reflektora (patrzac zza kierownicy;) - bo stojac przodem do maski sruby sa odwrotnie )
REGULACJA POZIOMA JEST TRUDNIEJSZA niz pionowa gdyz w warunkach domowych wymaga poprawnego ustawienia światel w pionie.
10. Po ustawieniu światel pionowo i poziomo sprawdzamy czy mniej wiecej w odleglosci 40-50m od samochodu plamy lewa i prawa nakładają sie na siebie - chodzi o to aby linia wznoszaca sie swiatla lewego nalozyla sie z prawym.
Dzięki temu światła nie swieca sobie gdzie popadnie ale zgodnie z zyczeniem producenta i siedzacego kierowcy swieca tam gdzie powinny
KONIEC REGULACJI.
Polecam jednak stacje diagnostyczna (15-30 zł i 15 minut krecenia) a potem doregulowanie we wlasnym zakresie delikatnie dajac nieco w gore (pol lub caly obrot sruby) polepszajac zasieg swiecenia. |
|
|
|
 |
|