FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana zacisków i przewodów przednich
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-05-2010, 12:45   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wielkie dzieki za pomoc
_________________

 
 
Drag-On 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-05-2010, 13:00   
   Bolid: Seicento


Opis kolegi luki55 jest jak najbardziej ok. Ja jednak przy regeneracji zacisku wole zawsze wymienić odpowietrznik na nowy (coby sie kiedyś nie zapiekł na amen) i jednak użyłbym tej specjalnej pasty do tłoczków (nauczony doświadczeniem z Fiata 125 i Lady - sam płyn hamulcowy na tłoczek słabo się sprawdza) bądź ewentualnie smaru miedziowanego
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-05-2010, 09:40   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


koledzy mam pytanie, czy jest jakiś moment dokręcania przewodu sztywnego do elastycznego ? bo powiem szczerze ze robi sie ciasno, kiedy jeszcze z przewodu sztywnego zostaje z pół centymetra gwintu... nie chce dokręcać ile fabryka dała bo moge coś powyginać i dupa będzie a nie hamulce...

czy jest jakiś moment do ktorego kręcimy i dość ? sorki za głupie pytanie ale układ hamulcowy to element zycia i smierci
_________________

 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 24-05-2010, 08:35   
   Bolid: 1.1 MPI


fulara w książce znalazłem w tabelce jedynie rybryczkę

"złączka przewodu elastycznego zacisku hamulców kół przednich" ale nie do końca jestem pewien której dokłądnie śróbki to dotyczy.. czy może nie chodzi o ten gwing który wkręcasz od elastycznego do zacisku..?

jak rozszyfrujesz w/w sekwencję to działaj. Parametry podane przy tym to: Gwint M10, Moment 1,5 daN-m.
_________________

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-06-2010, 11:06   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


piszę posta po rozwiązaniu problemu.

wymieniłem przewody elastyczne z przodu + nowe zaciski oraz przewody sztywne z tyłu + cylinderki oczywiscie plus wymiana płynu hamulcowego ale to chyba jest zrozumiale

od tamtego czasu nie wiem co to jest grzanie hamulców, nawet po ostrej jezdzie czy 50 km trasie mam śruby "letnie"

nie wiem czy to był zatkany przewod, czy to był zacisk do regeneracji - a moze to i to... ważne ze w koncu moge jechac nawet do hiszpani tym autem

czyszczenie prowadnic, piłowanie klocków czy smar miedziowy - wszystko super. ale do czasu. jesli to nie pomaga - albo tłoczek nie odbija albo przewód zasyfiony juz.

jesli to komus pomoze, to ciesze sie.
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-06-2010, 17:57   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


fulara, chyba nie masz co z pieniędzmi robić.

Śruby muszą być zimne, chyba że kilka razy ostro hamowałeś na trasie. Lepiej po przejechaniu 10km wrzuć na luz i wyhamuj ręcznym. Wtedy sprawdź czy masz zimne tarcze (przez 10km nie naciskaj hamulca).
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-06-2010, 18:31   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


z pieniędzmi co robić mam :) problem miałem i to spory. wiem jak było ( czesto po wyjsciu z auta kontrolowałem śruby ) i wiem jak jest teraz. teraz po ruchliwym mieście śruby są letnie a nie parzące. w nocy jak jade do domu na trasie to pod domem śruby zimniutkie. w zime nawet temat olewałem, bo przy mrozach i tak nie ma jak sie zagrzać, ale teraz czekają mnie spore trasy wakacyjne i coś z tym musiałem zrobić.

a czy moglem regenerowac zacisk ? sam nie potrafie a jak mam za regeneracje 50 zł dac to mam za 100 zł nowy i 5 lat zapominam o zaciskach, okresowo je tylko czyszcząc wraz z klockami
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-06-2010, 18:40   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Tarcze nie są pordzewiałe? U mnie np są i to powoduje opory na kołach i grzanie się. Troche je czyściłem z rdzy ale tylko na chwile pomogło. U mnie zaciski mają 11 lat i tłoczki chodzą lekko. W środku nie ma rdzy. Najważniejsze aby osłonki tłoczka były całe. Wtedy nic się z nimi nie będzie działo.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 24-06-2010, 18:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


tarcze są raczej ok. zawsze pilnikiem czy papierem próbuje rant zedrzeć przy okazji zdjęcia koła. co prawda mają już nalatane 26 k km ale myśle że jeszcze pociągną.

ważne że jest już wporzo, bo szału z tym dostawałem. jeszcze raz dziekuje wszystkim za porady.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum