FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator problem
Autor Wiadomość
matts84 
Centomania Chełm


Pomógł: 27 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 976
Skąd: Chełm
Wysłany: 05-08-2010, 21:38   
   Bolid: Było SCS 1.2 8V Jest Toledo II


Yool napisał/a:
Odepnij kabel od czujnika i zewrzyj jego styki, jak zadziała wentylator to czujnik, jak nie zadziała to przetarty kabel od czujnika.

O to to, najprościej sprawdzić kabel w ten sposób. :)
_________________
Było SC Cento na PJ :))
Jest Toledo II 1.8 B+G
Borki 2010 Nr`84
Borki 2012 Nr`48
Szczyrk 2013
www.centolublin.com
 
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 06-08-2010, 11:11   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


matts84 napisał/a:
Przetarty kabel czujnika? Od kontrolki masz w głowicy, więc moze sie zapalać a 2 czujnik najwyraźniej nie łączy


Yool napisał/a:
Odepnij kabel od czujnika i zewrzyj jego styki, jak zadziała wentylator to czujnik, jak nie zadziała to przetarty kabel od czujnika.


matts84 napisał/a:
Yool napisał/a:
Odepnij kabel od czujnika i zewrzyj jego styki, jak zadziała wentylator to czujnik, jak nie zadziała to przetarty kabel od czujnika.

O to to, najprościej sprawdzić kabel w ten sposób. :)


Noo, ładnie spamujecie koledzy...Przecież kolega RazeR wyraźnie napisał, że sprawdzał wentylator "na krótko" przez zwarcie styków...ehhh

Czujnik też można wykluczyć bo zakładając w najgorszym wypadku, że zwiera przy 97°C (jeśli jesteś pewien, że przy takiej temperaturze zwiera).

Odkręć jeszcze raz odpowietrznik dolny obok wlewu do spryskiwacza (najlepiej byłoby założyć jakiś wężyk, ale nie bardzo się da) to powinno być w ogóle puszczone bezpośrednio do zbiornika w najwyższym punkcie, ale to jest fiat oszczędność 0,5 m wężyka.

Jak załącza się kontrolka od przegrzania to co się dzieje z cieczą? Pisałeś, że normalnie się gotuje tak, widać bąbelki?

Czy chłodnica jest na tyle gorąca, że nie da się dłużej ręki na niej przytrzymać?

Pozdrawiam
 
 
 
Bombel 
ZBANOWANY


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 1158
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2012, 13:23   
   Bolid: Seicento 900 Fun '02


Po przeszukaniu czeluści forum, zawężeniu wyników wyszukiwań najbardziej jak się dało (matko, jaki nieraz śmietnik wyskakuje :szok: ) postanowiłem ze swoim problemem podczepić się pod ten temat.

Problem dotyczy 900-tki. Jakiś czas temu wymieniałem wentylator na zamiennik. Ponieważ po tym jak zgubiłem nakrętkę od dolnej łapy skrzyni kółko od napędu alternatora zrobiło mi kuku na ramce wentylatora odpiąłem wtyczkę z czujnika chłodnicy i jeździłem tak jakiś czas. Wczoraj zabrałem się wreszcie za to i nie działa :evil: Po zmostkowaniu wtyczki termowłącznika wentylator nie rusza. Sprawdziłem próbnikiem - na wtyczce wentylatora brak napięcia. Bezpecznik 30A za aku jest dobry. Po sprawdzeniu wtyczki od termowłącznika okazało się, że tam też nie ma napięcia (ale na wtyczce klaksonu np. jest a wychodzą z tego co widzę z tej samej wiązki). Sam wentylator nie wiem czy działa bo nie mam go pod co podpiąć żeby sprawdzić czy silniczek jest sprawny (poprzedni się zatarł).
Liczę głównie na machera naszego speca od spraw beznadziejnych :)
Jeżeli nie podałem jeszcze jakichś istotnych szczegółów proszę pisać, na tą chwilę to wszystko co mi przychodzi na myśl. Z góry dzięki :beer:
_________________
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego :))
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum :hyhy:

Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-08-2012, 13:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


To proste połączenie . Posprawdzaj próbnikiem czy prąd (+12V) dochodzi do bezpiecznika 30A za akumulatorem , czy następnie opuszcza bezpiecznik,. W linii prostej biegnie do wtyczki przy wentylatorze przewodem fioletowym . Tam też powinno być napięcie na tym przewodzie. Jeśli nie ma a wiesz że odchodzi z bezpiecznika (sprawdź pod spodem skrzynki za aku) to będzie przerwa w tym fioletowym przewodzie (urwanie we wtyczce też może być). Jeśli prąd będzie to drugim przewodem idzie masa. Masa dochodzi do wyłącznika w chłodnicy przewodem czarnym a odchodzi do wtyczki wentylatora przewodem szaroczarnym . Jak zewrzesz wtyczkę od wyłącznika w chłodnicy na wtyczce wentylatora na przewodzie szaroczarnym powinna pojawić się masa . Na podstawie silnika 900 gdzie wentylator nie zatrzymuje się po wyłączeniu silnika bo czytałem też że u niektórych wentylator chłodnicy stawał po zgaszeniu silnika.
Wentylator do kontroli podpinasz pod akumulator . We wtyczce silnika wentylatora - tam gdzie wchodzi przewód - fioletowy- plus oraz szaroczarny - minus. Tylko jeśli chcesz sprawdzić to grubymi przewodami z wsuwkami (końcówkami przewodów zaizolowanymi) najlepiej . Duże ampery i możesz się poparzyć!
Klakson to osobna wiązka i tam jest więcej do kopania ...
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Bombel 
ZBANOWANY


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 1158
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-08-2012, 22:07   
   Bolid: Seicento 900 Fun '02


Dzięki :beer: Jak zwykle fachowa porada i wyczerpujący opis :)
Zajrzę do tego jutro po pracy bo dzisiaj już nie dałem rady i dam znać jak sprawy stoją.
_________________
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego :))
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum :hyhy:

Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 
 
 
Bombel 
ZBANOWANY


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 1158
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2012, 01:45   
   Bolid: Seicento 900 Fun '02


Jak widać mój przykład pokazuje, że nie należy zamykać tematów dotyczących nierozwiązanych problemów. Wentylator nie działał bo miał spalony silnik. Po wymianie spięty na krótko działa ale nie załącza się po rozgrzaniu silnika. Obstawiam czujnik w chłodnicy. Pytania są dwa:
- czy i jak można sprawdzić czujnik bez kupowania w ciemno nowego?
- jak wymienić czujnik nie spuszczając jednocześnie całego płynu chłodniczego?
_________________
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego :))
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum :hyhy:

Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-12-2012, 08:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Bombel napisał/a:
Jak widać mój przykład pokazuje, że nie należy zamykać tematów dotyczących nierozwiązanych problemów. Wentylator nie działał bo miał spalony silnik. Po wymianie spięty na krótko działa ale nie załącza się po rozgrzaniu silnika. Obstawiam czujnik w chłodnicy. Pytania są dwa:
- czy i jak można sprawdzić czujnik bez kupowania w ciemno nowego?
- jak wymienić czujnik nie spuszczając jednocześnie całego płynu chłodniczego?

Tak czy inaczej musisz wymontować czujnik by go sprawdzić i konia z rzędem temu kto nie straci dużej ilości płynu.Jak już wymontujesz czujnik to w celu sprawdzenia włóż go do garnka z wodą pionowo tylko metalową część (najlepiej na jakiejś podstawce w garnku by nie działały na czujnik temperatury od kuchenki a tylko z ogrzewanej wody. Garnek na kuchenkę i ogrzewasz wodę. Przed zagotowaniem wody powinieneś usłyszeć cyknięcie czujnika. Teraz też ważne - samo kliknięcie to nie wszystko - jeśli masz multimetr to po podpięciu go do styków i ustawieniu na opór np 200 omów powinno wykazać rezystancję bliską zeru - styki zwarte- wentylator powinien działać. Po odłączeniu podgrzewania wody powinieneś usłyszeć po krótkiej chwili kolejne cyknięcie- czujnik rozłączył zwarcie styków - rezystancja nieskończoności. Spinałeś kostkę czujnika i wentylator startował? Jeśli tak to możesz w ciemno wymienić czujnik - cena około 20 zł - nie majątek.Płyn najlepiej spuścić do szerokiej, niskiej miski - wtedy zalejesz go spowrotem i nic nie stracisz (prawie)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Bombel 
ZBANOWANY


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 1158
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-12-2012, 13:15   
   Bolid: Seicento 900 Fun '02


macher napisał/a:
Spinałeś kostkę czujnika i wentylator startował?

Tak, po zwarciu kostki działa dlatego obstawiam czujnik.
macher napisał/a:
Płyn najlepiej spuścić do szerokiej, niskiej miski - wtedy zalejesz go z powrotem i nic nie stracisz (prawie)

W razie W mam jeszcze trochę gdybym musiał uzupełnić. Dzięki za wyczerpującą (jak zwykle) poradę :dzieki:
Teraz tylko znaleźć jakieś w miarę ciepłe miejsce żeby to zrobić...
_________________
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego :))
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum :hyhy:

Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum