Zasilanie "po stacyjce" w komorze silnika. |
Autor |
Wiadomość |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-10-2010, 09:14 Zasilanie "po stacyjce" w komorze silnika.
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
Witam i zapytuję.
Czy w komorze silnika w Seicento jest możliwość podpięcia się pod zasilanie "po stacyjce".
Zabieram się za zamontowanie świateł dziennych i będę potrzebował miejsca, w które można się wpiąć z zasilaniem dostępnym po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Wiem, gdzie szukać tego w kabinie ale zastanawiam się czy muszę prowadzić kolejny kabelek do środka auta.
Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję! |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
kilpa
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 17-10-2010, 01:06
Bolid: fiat |
|
|
cześć
polecam podpiąc sie w komorze silnika bezposrednio przy leflektorach do kabli świateł pozycyjnych.
Ja tak podpiołem ledy i wszystko gra
Są na rynku takie sprytne spinki które bez zbędnych czynności podpinają kabelki |
_________________ kilpa |
|
|
|
 |
fajerski1
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 48 Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 9 Skąd: KWIDZYN
|
Wysłany: 17-10-2010, 06:55
Bolid: SEICENTO 1.1 MPI |
|
|
Witam . W komorze silnika po prawej stronie jest taki dekielek plastykowy przykręcany na dwie nakrętki klucz 10 . Odkręć je i zobaczysz trzy bezpieczniki i dwa przekaźniki . Na bezpieczmikach są napięcia : + aku stały , + po stacyjce i + na wtryski i cewkę . |
_________________ http://www.kwidzyn.strefa.pl
 |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-10-2010, 08:17
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
fajerski1, oo a w 0.9 jest identycznie??
kilpa, pod pozycyjne z zasilaniem świateł nie może sie za bardzo podpiąć z trzech powodów:
-niezgodne z przepisami
-po co świecić DRL i pozycyjne?? żadnej teoretycznej oszczędności
-będzie razić po oczach w nocy jeżeli nie podepnie sie sterowania
pozatym i tak musi sie wpiąć do pozycyjnych ale sterowaniem
a co do złączek to masz 100% racje;) ja użyłem takich telefonicznych zaciskanych z silikonem:) że włożyłem 3 kabelki w izolacji i zacisnąłem oczywiście na sterowaniu bo na zasilaniu nic nie ciąłem bo wziełem je z pustego bezpiecznika w skrzynce bezpieczników (Peugeot 206 1.9D), a co do seja i tak na zasilaniu lepiej użyć starego poczciwego lutu tak dla bezpieczeństwa.
P.S. anathema4, proponuje Ci dodatkowo zastosować na zasilaniu prosty układ stabilizujący napięcie na równe 12v, bo te wszystkie LEDy w granicach 100-200zł że tak powiem palą sie przy 14v panujących w instalacji samochodu a dodatkowym plusem stabilizatora jest to że nie pobiera żadnego prądu i nie trzeba go liczyć w przeciwieństwie do opornika. A stabilizator to np. UA 7812 12v 1A i dwa kondensatory jeden 0.1uF a drugi 0.33uF |
Ostatnio zmieniony przez Ciastek 17-10-2010, 09:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-10-2010, 08:47
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
Dziękuję wszystkim serdecznie! Informacje bardzo pomocne. Dziś trochę czasu to się podłubie przy tym. Dokładnie tak jak ciastek pisze światła dzienne muszą być zasilane oddzielnie od reszty światełek i wyłączać się gdy zapalimy światła mijania.
Zaopatrzyłem się w switch do świateł dziennych wyposażony w stabilizator napięcia więc nie powinno być problemu.
Pozdrawiam! |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
kilpa
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 17-10-2010, 17:08
Bolid: fiat |
|
|
do ciastek
dzieki za informacje ale ja podszedłem do tego inaczej, gdyż mieszkam w irlandii i nie wiem jakie tu sa przepisy ale robiłem wszystko po partyzancku tzn cos miało byc dla żony w stylu audii
-kupiłem ledy za 1 euro z honkongu
-wpuściłem je bezpośrednio w światła
-ledy sa widoczne jak jezdzę w dzien na postojowych
-w nocy na mijania juz tak nie, dopiero jak sie podjedzie do 5 metrów sa widoczne
-teoretycznie ledy nie wpływaja na światła ale to okarze sie podczas kontroli
- nie wiem jakie tu maja przepisy (pewnie takie jak u nas)ale przeglad jest co 2 lata a wiec mam jeszcze troche czasu
jak pojade na przeglad to je wyłącze i zobaczymy co powiedza i czy wywalą mnie za ingerencje w homologowane światła
ogólnie rzecz biorąc w Polsce przepisy ruchu drogowego i wiedza kierowców o nich( prawie wszystkich) jest 100% większa niż tu, pozdrawiam!
jeszcze raz dzieki za podpowiedzi!!! |
_________________ kilpa |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-10-2010, 18:26
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
no to już wszystko rozumie taki ala ledline;)
a co do przepisów to w niektórych krajach EU nawet jest zakazana jazda w dzień z włączonym jakimkolwiek oświetleniem paranoja |
_________________ był Sej 899 sx jest Golf4 1.9TDI AJM |
|
|
|
 |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-10-2010, 17:41
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
Udało się! Światełka podłączone i świetnie działają. Mała rada dla wszystkich podłączających światła dzienne z automatycznymi włącznikami / wyłącznikami. Są tam trzy kabelki:
- CZERWONY - należy podłączyć do + "po stacyjce"
- CZARNY - wiadomo - masa
- ŻÓŁTY - to automatyczne wyłączanie świateł dziennych po włączeniu świateł mijania. W seju należy to podłączyć do plusa świateł pozycyjnych. Nie dajcie sobie wmówić, że trzeba to podłączać do świateł mijania bądź drogowych. Tylko postojówki
Pzdr! |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
Mikołaj
Bywalec

Wiek: 34 Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 64 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 18-10-2010, 17:56
Bolid: Seicento 899 "S" |
|
|
Może jakieś zdjęcia? Pochwal się efektem. |
|
|
|
 |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-10-2010, 23:27
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
Zdjęcia na pewno się pojawią w temacie mojego autka. Link w podpisie. To jest warsztat a nie Nasze auta. |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
|