FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilanie "po stacyjce" w komorze silnika.
Autor Wiadomość
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 16-10-2010, 09:14   Zasilanie "po stacyjce" w komorze silnika.
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Witam i zapytuję.
Czy w komorze silnika w Seicento jest możliwość podpięcia się pod zasilanie "po stacyjce".
Zabieram się za zamontowanie świateł dziennych i będę potrzebował miejsca, w które można się wpiąć z zasilaniem dostępnym po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Wiem, gdzie szukać tego w kabinie ale zastanawiam się czy muszę prowadzić kolejny kabelek do środka auta.
Proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
kilpa 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 17-10-2010, 01:06   
   Bolid: fiat


cześć
polecam podpiąc sie w komorze silnika bezposrednio przy leflektorach do kabli świateł pozycyjnych.
Ja tak podpiołem ledy i wszystko gra
Są na rynku takie sprytne spinki które bez zbędnych czynności podpinają kabelki
_________________
kilpa
 
 
fajerski1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 48
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 9
Skąd: KWIDZYN
Wysłany: 17-10-2010, 06:55   
   Bolid: SEICENTO 1.1 MPI


Witam . W komorze silnika po prawej stronie jest taki dekielek plastykowy przykręcany na dwie nakrętki klucz 10 . Odkręć je i zobaczysz trzy bezpieczniki i dwa przekaźniki . Na bezpieczmikach są napięcia : + aku stały , + po stacyjce i + na wtryski i cewkę .
_________________
http://www.kwidzyn.strefa.pl
 
 
Ciastek 
Bywalec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-10-2010, 08:17   
   Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM


fajerski1, oo ;) a w 0.9 jest identycznie?? :)
kilpa, pod pozycyjne z zasilaniem świateł nie może sie za bardzo podpiąć z trzech powodów:
-niezgodne z przepisami
-po co świecić DRL i pozycyjne?? żadnej teoretycznej oszczędności
-będzie razić po oczach w nocy jeżeli nie podepnie sie sterowania
pozatym i tak musi sie wpiąć do pozycyjnych ale sterowaniem :)
a co do złączek to masz 100% racje;) ja użyłem takich telefonicznych zaciskanych z silikonem:) że włożyłem 3 kabelki w izolacji i zacisnąłem :) oczywiście na sterowaniu bo na zasilaniu nic nie ciąłem bo wziełem je z pustego bezpiecznika w skrzynce bezpieczników (Peugeot 206 1.9D), a co do seja i tak na zasilaniu lepiej użyć starego poczciwego lutu :) tak dla bezpieczeństwa.

P.S. anathema4, proponuje Ci dodatkowo zastosować na zasilaniu prosty układ stabilizujący napięcie na równe 12v, bo te wszystkie LEDy w granicach 100-200zł że tak powiem palą sie przy 14v panujących w instalacji samochodu :) a dodatkowym plusem stabilizatora jest to że nie pobiera żadnego prądu i nie trzeba go liczyć :] w przeciwieństwie do opornika. A stabilizator to np. UA 7812 12v 1A i dwa kondensatory jeden 0.1uF a drugi 0.33uF
Ostatnio zmieniony przez Ciastek 17-10-2010, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-10-2010, 08:47   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Dziękuję wszystkim serdecznie! Informacje bardzo pomocne. Dziś trochę czasu to się podłubie przy tym. Dokładnie tak jak ciastek pisze światła dzienne muszą być zasilane oddzielnie od reszty światełek i wyłączać się gdy zapalimy światła mijania.
Zaopatrzyłem się w switch do świateł dziennych wyposażony w stabilizator napięcia więc nie powinno być problemu.
Pozdrawiam!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
kilpa 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: szczecin
Wysłany: 17-10-2010, 17:08   
   Bolid: fiat


do ciastek
dzieki za informacje ale ja podszedłem do tego inaczej, gdyż mieszkam w irlandii i nie wiem jakie tu sa przepisy ale robiłem wszystko po partyzancku tzn cos miało byc dla żony w stylu audii :lol:
-kupiłem ledy za 1 euro z honkongu
-wpuściłem je bezpośrednio w światła
-ledy sa widoczne jak jezdzę w dzien na postojowych
-w nocy na mijania juz tak nie, dopiero jak sie podjedzie do 5 metrów sa widoczne
-teoretycznie ledy nie wpływaja na światła ale to okarze sie podczas kontroli
- nie wiem jakie tu maja przepisy (pewnie takie jak u nas)ale przeglad jest co 2 lata a wiec mam jeszcze troche czasu
jak pojade na przeglad to je wyłącze i zobaczymy co powiedza i czy wywalą mnie za ingerencje w homologowane światła
ogólnie rzecz biorąc w Polsce przepisy ruchu drogowego i wiedza kierowców o nich( prawie wszystkich) jest 100% większa niż tu, pozdrawiam!
jeszcze raz dzieki za podpowiedzi!!!
_________________
kilpa
 
 
Ciastek 
Bywalec

Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-10-2010, 18:26   
   Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM


no to już wszystko rozumie :) taki ala ledline;)
a co do przepisów to w niektórych krajach EU nawet jest zakazana jazda w dzień z włączonym jakimkolwiek oświetleniem :roll: paranoja
_________________
był Sej 899 sx jest Golf4 1.9TDI AJM :]
 
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 18-10-2010, 17:41   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Udało się! Światełka podłączone i świetnie działają. Mała rada dla wszystkich podłączających światła dzienne z automatycznymi włącznikami / wyłącznikami. Są tam trzy kabelki:
- CZERWONY - należy podłączyć do + "po stacyjce"
- CZARNY - wiadomo - masa
- ŻÓŁTY - to automatyczne wyłączanie świateł dziennych po włączeniu świateł mijania. W seju należy to podłączyć do plusa świateł pozycyjnych. Nie dajcie sobie wmówić, że trzeba to podłączać do świateł mijania bądź drogowych. Tylko postojówki :!:
Pzdr!
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Mikołaj 
Bywalec


Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 18-10-2010, 17:56   
   Bolid: Seicento 899 "S"


Może jakieś zdjęcia? :) Pochwal się efektem.
 
 
anathema4 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 677
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-10-2010, 23:27   
   Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic.


Zdjęcia na pewno się pojawią w temacie mojego autka. Link w podpisie. To jest warsztat a nie Nasze auta. :)
_________________
Być latarnią dla innych...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum