ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA |
Autor |
Wiadomość |
Spec
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2010, 01:55
Bolid: Seicento 899 |
|
|
u mnie tez przy tych mrozach przestal grzac na wolnych obrotach, jak normalnie jade to leci cieple, ale nie gorace. termostat ma 2 miesiace wiec zakladam ze dobry (chyba ze bubel kupilem, bo jakis tani byl ). plyn z 10 miesiecy, wiec chyba tez. brak jakichs ubytkow. odpowietrzone powinno byc dobrze, chociaz na wolnych obrotach z tego odpowietrznika od chlodnicy plyn nie leci, musze przegazowac. o pompie niestety nic nie wiem kiedy byla wymieniana. czy mozna jakos jednoznacznie zdiagnozowac czy to w niej tkwi problem? bo chyba wszystko inne jest ok, a nie chce wydawac 150 zl w bloto |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 02-12-2010, 02:58
Bolid: SC |
|
|
ja zawsze czekam az plyn poleci bez gazowania, musi kiedys poleciec.
I jeszcze podnosze lewy przod do gory aby odpowietrznik byl wyzej niz zbiorniczek wyrownawczy. |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 02-12-2010, 16:37
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Jak podniesiesz lewy przód do góry to będzie odwrotnie. |
_________________  |
|
|
|
 |
Zelot
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 154 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 05-12-2010, 01:15
Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07 |
|
|
barthez napisał/a: | Toffik napisał/a: | powiedział, że to z powodu reduktora i że nie ma szans zeby na wolnych obrotach grzał |
Pojedź jeszcze raz kiedy naprawisz i udowodnij temu cieciowi, że nadaje się tylko do usuwania śniegu z ulic/chodników.
Ja bym termostat sprawdził. Jeżeli żaden ze sposobów odpowietrzania nie skutkuje, to należy znaleźć miejsce dostawania się powietrza do układu lub pompa cieczy ma już zbyt mały wydatek.
Mi przy -20*C w byłym seju grzał jak wściekły, nawet na wolnych obrotach. |
Moze chodzi o podlaczenie reduktora? Ma byc szeregowo czy rownolegle? |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 05-12-2010, 21:30
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Tylko równolegle. Gdy ktoś podłącza szeregowo to powinien zwinąć interes. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-12-2010, 22:49
Bolid: Audi |
|
|
barthez napisał/a: | Tylko równolegle. Gdy ktoś podłącza szeregowo to powinien zwinąć interes. |
otóż w sc można (a nawet trzeba szeregowo), zawór nagrzewnicy jest tak skonstruowany ze powinno się szeregowo |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zelot
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 154 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 05-12-2010, 23:02
Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07 |
|
|
jerzyk napisał/a: | otóż w sc można (a nawet trzeba szeregowo), zawór nagrzewnicy jest tak skonstruowany ze powinno się szeregowo |
Czyli plyn ma najpierw grzac nagrzewnice a potem reduktor? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-12-2010, 07:48
Bolid: Audi |
|
|
Zelot napisał/a: |
Czyli plyn ma najpierw grzac nagrzewnice a potem reduktor? |
dokładnie tak |
_________________
 |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 06-12-2010, 09:44
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
jerzyk, rozwiń proszę myśl, bo chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat. |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-12-2010, 10:13
Bolid: Audi |
|
|
Yool napisał/a: | jerzyk, rozwiń proszę myśl, bo chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat. |
którą myśl czyli co konkretnie chcesz wiedziec ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mrartur
Bywalec

Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 06-12-2010, 12:12
Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg |
|
|
Proste i logiczne - Najpierw nagrzewa sie nagrzewnica następnie reduktor co tu jest niezrozumiałe?
Zobacz pod maskę w które miejsce masz wpięty wąż od reduktora... |
_________________ www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez ! |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 07-12-2010, 10:58
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
dlaczego szeregowe połączenie nagrzewnicy i reduktora jest lepsze od równoległego ? |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-12-2010, 12:37
Bolid: Audi |
|
|
Yool napisał/a: | dlaczego szeregowe połączenie nagrzewnicy i reduktora jest lepsze od równoległego ? |
przy szeregowym wymuszany jest obieg przez wszystkie układy (czyliu kazdy dostaje tyle samo wody)
przy równoległym obieg wody dzieli się na dwa układy, jesli np. parownik bedzie "bardziej przepustowy" to do nagrzewnicy poleci tylko mała część płynu |
_________________
 |
|
|
|
 |
holdek71
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Siemianowice ?ląskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:40
Bolid: grande punto 1.4 |
|
|
Też byłem zdziwiony dlaczego jest równolegle,szeregowo byłoby najlepiej,płyndochodził by wszędzie bez podzielenia na dwa przewody.W moim jest równoległe ale trójnik jest za nagrzewnicą.Najpierw płyn do nagrzewnicy leci a dopiero potem termostat i parownik |
|
|
|
 |
Yool
Bywalec

Pomógł: 40 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 96 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 08-12-2010, 08:27
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Rozumiem,że lepiej jest dać szeregowo ale tak żeby nagrzewnica była pierwsza ? żeby do nagrzewnicy leciał płyn nie schłodzony przez parownik ? Nie będzie problemów z niedogrzanym parownikiem przy załączonym ogrzewaniu na max ?
Chyba czeka mnie latem przeróbka tego układu bo moja nagrzewnica nie za dobrze grzeje. |
|
|
|
 |
|