FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ODPOWIETRZANIE UKŁADU CHŁODZENIA
Autor Wiadomość
Spec 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-12-2010, 01:55   
   Bolid: Seicento 899


u mnie tez przy tych mrozach przestal grzac na wolnych obrotach, jak normalnie jade to leci cieple, ale nie gorace. termostat ma 2 miesiace wiec zakladam ze dobry (chyba ze bubel kupilem, bo jakis tani byl :P ). plyn z 10 miesiecy, wiec chyba tez. brak jakichs ubytkow. odpowietrzone powinno byc dobrze, chociaz na wolnych obrotach z tego odpowietrznika od chlodnicy plyn nie leci, musze przegazowac. o pompie niestety nic nie wiem kiedy byla wymieniana. czy mozna jakos jednoznacznie zdiagnozowac czy to w niej tkwi problem? bo chyba wszystko inne jest ok, a nie chce wydawac 150 zl w bloto ;)
 
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-12-2010, 02:58   
   Bolid: SC


ja zawsze czekam az plyn poleci bez gazowania, musi kiedys poleciec.
I jeszcze podnosze lewy przod do gory aby odpowietrznik byl wyzej niz zbiorniczek wyrownawczy.
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
Torrence 
Nałogowiec


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 02-12-2010, 16:37   
   Bolid: ?koda Fabia


Jak podniesiesz lewy przód do góry to będzie odwrotnie.
_________________
 
 
Zelot 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: 3miasto
Wysłany: 05-12-2010, 01:15   
   Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07


barthez napisał/a:
Toffik napisał/a:
powiedział, że to z powodu reduktora i że nie ma szans zeby na wolnych obrotach grzał

Pojedź jeszcze raz kiedy naprawisz i udowodnij temu cieciowi, że nadaje się tylko do usuwania śniegu z ulic/chodników.

Ja bym termostat sprawdził. Jeżeli żaden ze sposobów odpowietrzania nie skutkuje, to należy znaleźć miejsce dostawania się powietrza do układu lub pompa cieczy ma już zbyt mały wydatek.
Mi przy -20*C w byłym seju grzał jak wściekły, nawet na wolnych obrotach.


Moze chodzi o podlaczenie reduktora? Ma byc szeregowo czy rownolegle?
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 05-12-2010, 21:30   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Tylko równolegle. Gdy ktoś podłącza szeregowo to powinien zwinąć interes.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2010, 22:49   
   Bolid: Audi


barthez napisał/a:
Tylko równolegle. Gdy ktoś podłącza szeregowo to powinien zwinąć interes.


otóż w sc można (a nawet trzeba szeregowo), zawór nagrzewnicy jest tak skonstruowany ze powinno się szeregowo
_________________

 
 
Zelot 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: 3miasto
Wysłany: 05-12-2010, 23:02   
   Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07


jerzyk napisał/a:
otóż w sc można (a nawet trzeba szeregowo), zawór nagrzewnicy jest tak skonstruowany ze powinno się szeregowo


Czyli plyn ma najpierw grzac nagrzewnice a potem reduktor?
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2010, 07:48   
   Bolid: Audi


Zelot napisał/a:


Czyli plyn ma najpierw grzac nagrzewnice a potem reduktor?


dokładnie tak
_________________

 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 06-12-2010, 09:44   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


jerzyk, rozwiń proszę myśl, bo chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat.
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-12-2010, 10:13   
   Bolid: Audi


Yool napisał/a:
jerzyk, rozwiń proszę myśl, bo chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat.


którą myśl czyli co konkretnie chcesz wiedziec ?
_________________

 
 
mrartur 
Bywalec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-12-2010, 12:12   
   Bolid: Opel Corsa D 2010 & Seicento0,9 2000+Lpg


Proste i logiczne - Najpierw nagrzewa sie nagrzewnica następnie reduktor co tu jest niezrozumiałe?
Zobacz pod maskę w które miejsce masz wpięty wąż od reduktora...
_________________
www.imprez.org
Profesjonalna Organizacja Imprez !
 
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 07-12-2010, 10:58   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


dlaczego szeregowe połączenie nagrzewnicy i reduktora jest lepsze od równoległego ?
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2010, 12:37   
   Bolid: Audi


Yool napisał/a:
dlaczego szeregowe połączenie nagrzewnicy i reduktora jest lepsze od równoległego ?


przy szeregowym wymuszany jest obieg przez wszystkie układy (czyliu kazdy dostaje tyle samo wody)

przy równoległym obieg wody dzieli się na dwa układy, jesli np. parownik bedzie "bardziej przepustowy" to do nagrzewnicy poleci tylko mała część płynu
_________________

 
 
holdek71 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Siemianowice ?ląskie
Wysłany: 07-12-2010, 17:40   
   Bolid: grande punto 1.4


Też byłem zdziwiony dlaczego jest równolegle,szeregowo byłoby najlepiej,płyndochodził by wszędzie bez podzielenia na dwa przewody.W moim jest równoległe ale trójnik jest za nagrzewnicą.Najpierw płyn do nagrzewnicy leci a dopiero potem termostat i parownik
 
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 08-12-2010, 08:27   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Rozumiem,że lepiej jest dać szeregowo ale tak żeby nagrzewnica była pierwsza ? żeby do nagrzewnicy leciał płyn nie schłodzony przez parownik ? Nie będzie problemów z niedogrzanym parownikiem przy załączonym ogrzewaniu na max ?

Chyba czeka mnie latem przeróbka tego układu bo moja nagrzewnica nie za dobrze grzeje.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum