Jakie części eksploat. i nie tylko wymienialiście do 60k ? |
Autor |
Wiadomość |
mrjoy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Police
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:37 Jakie części eksploat. i nie tylko wymienialiście do 60k ?
Bolid: brak |
|
|
Witam
Kilka dni temu kupiłem Seicento 1.1 MPI Actual 2002 rok z przebiegiem 57k . Pojazd był serwisowany w Fiacie przez cały okres przez poprzedniego właściciela i tak przeglądając książkę serwisową zauważyłem, że jakoś mało rzeczy były w nim wymieniane, a auto ma już przecież 9 lat.
Wymieniane były płyny, olej, 1x klocki przód, 1x świece, uszczelniacz pół osi (jakoś tak) i akumulator no i opony.
I tak się zastanawiam czy przy tym przebiegu nie powinno być wymienionych więcej części tj. wydech, elementy zawieszenia, amortyzatory itp.
Czy zaczną się wszystkie wymiany naraz.
Jak to u Was wyglądało ?
pzdr
mrjoy |
_________________ mrjoy |
|
|
|
 |
Hammer111
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:47
Bolid: Seicento 1.1 S |
|
|
Zapewne trafiło na osobę która bedzie musiała wreszcie auto doinwestować Zawsze tak jest. Urok kupowania używanego auta Ale póki nic nie stuka - nie puka - to po co sie przejmujesz, wymieniaj to co eksploatacyjne i widocznie zużyte i ciesz się niskimi kosztami eksploatacji fiacika. |
|
|
|
 |
automaniak126
Nałogowiec

Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 21-02-2011, 18:58
Bolid: Seicento |
|
|
niekoniecznie tłumik musiał być wymieniany w serwisie, a po prostu u zwykłego mechanika bo było taniej co w tym trudnego wyjać stary tłumik i zawiesić w te same miejsca nowy, a w serwisie wysokie koszta więc tam tylko może były raczej wymianiane techniczne sprawy syilnika a nie wszystkie eksploatacyjne części. poza tym 57 tys. to bardzo mało:) oprócz podstawowych wymian raczej nic nie powinno się dziać o ile autko było użytkowane z głową:) |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-02-2011, 23:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rozrząd sie kłania |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-02-2011, 01:04
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Do 60kkm u mnie amorki z tyłu, raz płyn chłodniczy, tłumik końcowy, manszeta przegubu, zamek lewych drzwi, olej w silniku wraz z filtrem, ze 2 razy świece, 3-4 razy filtr powietrza, chyba ze 3 razy przednia szyba, raz żarówki stopu i chyba wszystko. Przy 90 kkm doszły kable WN ale tylko dlatego że myszy je pogryzły i niechcący urwałem kapturki przy świecach. Wymienione zostały świece chyba po raz 3. Wymieniony płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, chyba 3 raz szyba przednia, żarówki w przednich lampach, klocki hamulcowe, rura kolektorowa, opony na przedniej osi, linka ręcznego. To tak mniej więcej co pamiętam. Były wymieniane przede wszystkim materiały eksploatacyjne. Z mechanicznych rzeczy jeszcze nic i chyba jeszcze przez długi czas nic nie będzie trzeba zmieniać.
P.S. pasek rozrządu u mnie ma 11 lat i 90kkm przebiegu... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-02-2011, 08:16
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Bandzior napisał/a: |
P.S. pasek rozrządu u mnie ma 11 lat i 90kkm przebiegu... |
wiesz, pewno w POlsce znajde ludzia, co jezdzi 20 lat na pasku rozrządu. nie w tym rzecz. lubie komfort. nie chciałbym sie zatrzymać w środku lasu przy -20 stopniach, czekać na lawete by potem usłyszeć że pasek był leciwy... kazdy robi jak uważa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 22-02-2011, 12:01
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Ja mam 54k przebiegu i jak dotąd to materiały eksploatacyjne. Niedawno termostat, opony, dwa razy tłumik, olej i filtry to wiadome, żarówki, świecie, korpus lewarka zmiany biegów. To byłoby na tyle. Ale po zimie muszę wymienić tuleje na wachaczach, pompkę paliwa chyba, klocki, ręczny i poza tym chyba wszystko. Amortyzatory mają u mnie sprawność chyba ponad 70% po 10 latach. Nie były wymieniane. |
_________________  |
|
|
|
 |
zlaczka
nówka sztuka ;)
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-02-2011, 13:56
Bolid: Seicento 0,9 |
|
|
Obowiązkowo wszystkie płyny, rozrząd z pompą wody plus olej w skrzyni, świece plus przewody jeśli nadal oryginalne. Przy tym przebiegu opony powinny być prawie nowe. |
_________________ Marcin
wawa |
|
|
|
 |
ulmi
Centomania Podkarpacie Przyjaciel

Pomógł: 63 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2007 Posty: 1545 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
mrjoy
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Police
|
Wysłany: 22-02-2011, 21:17
Bolid: brak |
|
|
to akurat czytałem, chciałem poczytać jak to wygląda w praktyce |
_________________ mrjoy |
|
|
|
 |
|