FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie części eksploat. i nie tylko wymienialiście do 60k ?
Autor Wiadomość
mrjoy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Police
Wysłany: 21-02-2011, 18:37   Jakie części eksploat. i nie tylko wymienialiście do 60k ?
   Bolid: brak


Witam

Kilka dni temu kupiłem Seicento 1.1 MPI Actual 2002 rok z przebiegiem 57k . Pojazd był serwisowany w Fiacie przez cały okres przez poprzedniego właściciela i tak przeglądając książkę serwisową zauważyłem, że jakoś mało rzeczy były w nim wymieniane, a auto ma już przecież 9 lat.

Wymieniane były płyny, olej, 1x klocki przód, 1x świece, uszczelniacz pół osi (jakoś tak) i akumulator no i opony.

I tak się zastanawiam czy przy tym przebiegu nie powinno być wymienionych więcej części tj. wydech, elementy zawieszenia, amortyzatory itp.

Czy zaczną się wszystkie wymiany naraz.

Jak to u Was wyglądało ?

pzdr
mrjoy
_________________
mrjoy
 
 
Hammer111 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 21-02-2011, 18:47   
   Bolid: Seicento 1.1 S


Zapewne trafiło na osobę która bedzie musiała wreszcie auto doinwestować :) Zawsze tak jest. Urok kupowania używanego auta :) Ale póki nic nie stuka - nie puka - to po co sie przejmujesz, wymieniaj to co eksploatacyjne i widocznie zużyte i ciesz się niskimi kosztami eksploatacji fiacika.
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 21-02-2011, 18:58   
   Bolid: Seicento


niekoniecznie tłumik musiał być wymieniany w serwisie, a po prostu u zwykłego mechanika bo było taniej co w tym trudnego wyjać stary tłumik i zawiesić w te same miejsca nowy, a w serwisie wysokie koszta więc tam tylko może były raczej wymianiane techniczne sprawy syilnika a nie wszystkie eksploatacyjne części. poza tym 57 tys. to bardzo mało:) oprócz podstawowych wymian raczej nic nie powinno się dziać o ile autko było użytkowane z głową:)
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-02-2011, 23:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rozrząd sie kłania
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-02-2011, 01:04   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Do 60kkm u mnie amorki z tyłu, raz płyn chłodniczy, tłumik końcowy, manszeta przegubu, zamek lewych drzwi, olej w silniku wraz z filtrem, ze 2 razy świece, 3-4 razy filtr powietrza, chyba ze 3 razy przednia szyba, raz żarówki stopu i chyba wszystko. Przy 90 kkm doszły kable WN ale tylko dlatego że myszy je pogryzły i niechcący urwałem kapturki przy świecach. Wymienione zostały świece chyba po raz 3. Wymieniony płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, chyba 3 raz szyba przednia, żarówki w przednich lampach, klocki hamulcowe, rura kolektorowa, opony na przedniej osi, linka ręcznego. To tak mniej więcej co pamiętam. Były wymieniane przede wszystkim materiały eksploatacyjne. Z mechanicznych rzeczy jeszcze nic i chyba jeszcze przez długi czas nic nie będzie trzeba zmieniać.

P.S. pasek rozrządu u mnie ma 11 lat i 90kkm przebiegu...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-02-2011, 08:16   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Bandzior napisał/a:


P.S. pasek rozrządu u mnie ma 11 lat i 90kkm przebiegu...


wiesz, pewno w POlsce znajde ludzia, co jezdzi 20 lat na pasku rozrządu. nie w tym rzecz. lubie komfort. nie chciałbym sie zatrzymać w środku lasu przy -20 stopniach, czekać na lawete by potem usłyszeć że pasek był leciwy... kazdy robi jak uważa :)
_________________

 
 
Torrence 
Nałogowiec


Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 743
Skąd: WPN/WD
Wysłany: 22-02-2011, 12:01   
   Bolid: ?koda Fabia


Ja mam 54k przebiegu i jak dotąd to materiały eksploatacyjne. Niedawno termostat, opony, dwa razy tłumik, olej i filtry to wiadome, żarówki, świecie, korpus lewarka zmiany biegów. To byłoby na tyle. Ale po zimie muszę wymienić tuleje na wachaczach, pompkę paliwa chyba, klocki, ręczny i poza tym chyba wszystko. Amortyzatory mają u mnie sprawność chyba ponad 70% po 10 latach. Nie były wymieniane.
_________________
 
 
zlaczka 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2011, 13:56   
   Bolid: Seicento 0,9


Obowiązkowo wszystkie płyny, rozrząd z pompą wody plus olej w skrzyni, świece plus przewody jeśli nadal oryginalne. Przy tym przebiegu opony powinny być prawie nowe.
_________________
Marcin
wawa
 
 
ulmi 
Centomania Podkarpacie
Przyjaciel


Pomógł: 63 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 1545
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-02-2011, 17:07   
   Bolid: seicento 1,1 MPI


mrjoy, poczytaj tez to http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=560 ;)
_________________
BORKI 2010 # 105
A STATE OF TRANCE with ARMIN VAN BUUREN
 
 
 
mrjoy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Police
Wysłany: 22-02-2011, 21:17   
   Bolid: brak


to akurat czytałem, chciałem poczytać jak to wygląda w praktyce :)
_________________
mrjoy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum