Przepis na tani i dobry dolot - wykres z hamowni |
Autor |
Wiadomość |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 27-03-2011, 22:57
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
panowie tylko spokojnie
zacznijmy od tego ze temat był o dolocie
loobo wskazał ze wymiana kopułki z 900 z orginalną gumą zakonczona małym stozkiem na allegrowy dolot z kibel rura i duzym stożkiem dał mu przyrost o kilka kuni
i chyba nikt tutaj nie bedzie protestował ?
teraz odnosnie tych nieszczesnych 93 koni
pytanie
skoro poprzednio silnik na wykresie miał 49 to ile miał w rzeczywistosci 40 ? 35?
no bez żartów on nie jechał jak 1,2 ale tez nie jechał jak 900
loobo sam zwrócił uwage na wpływ temperatury
jako nieliczny juzer hamował swoj silnik kilkukrotnie,
pytanie ilu z marudzacych było na hamowni klika razy w ciagu kilku dni?
żeby po zmianie nastawów sprawdzić efekty?
no tak hamownia kosztuje
tak BTW
1.wielkość stozka moze nie ma znaczenia jak jest nowy=czysty
2.fabryczne parametry ustawieni rozrzadu i punktu zapłonu są optymalne pod wzgledem emisji spalin i spalania a nie mocy- kto sprawdzał jaki jest przyrost przy przestawieniu rozrzadu na 5 stopni ? wszycy wiemy ze bryka sie lepeij zbiera ale kto sprawdzał na hamowni? |
|
|
|
 |
karan
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 22 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-03-2011, 18:00
Bolid: SC |
|
|
joki napisał/a: | panowie tylko spokojnie
zacznijmy od tego ze temat był o dolocie
loobo wskazał ze wymiana kopułki z 900 z orginalną gumą zakonczona małym stozkiem na allegrowy dolot z kibel rura i duzym stożkiem dał mu przyrost o kilka kuni
i chyba nikt tutaj nie bedzie protestował ?
teraz odnosnie tych nieszczesnych 93 koni
pytanie
skoro poprzednio silnik na wykresie miał 49 to ile miał w rzeczywistosci 40 ? 35?
no bez żartów on nie jechał jak 1,2 ale tez nie jechał jak 900
loobo sam zwrócił uwage na wpływ temperatury
jako nieliczny juzer hamował swoj silnik kilkukrotnie,
pytanie ilu z marudzacych było na hamowni klika razy w ciagu kilku dni?
ja
żeby po zmianie nastawów sprawdzić efekty?
no tak hamownia kosztuje
tak BTW
1.wielkość stozka moze nie ma znaczenia jak jest nowy=czysty
2.fabryczne parametry ustawieni rozrzadu i punktu zapłonu są optymalne pod wzgledem emisji spalin i spalania a nie mocy- kto sprawdzał jaki jest przyrost przy przestawieniu rozrzadu na 5 stopni ? wszycy wiemy ze bryka sie lepeij zbiera ale kto sprawdzał na hamowni? |
ja np dzisiaj...hamowany na 0 -2.5, -5st
93KM na seryjnym wałku, nieobrabianej głowicy i seryjnym kompie??????????????
zejdzcie na ziemię |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 28-03-2011, 18:44
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Glowica prawdopodobnie nie jest obrobiona, ale nie wiadomo, bo jej nie zdejmowalismy.
Komp widac ze byl otwierany, ale nie wiem, czy bebechy jego sa seryjne.
Jakie dokladnie modyfikacje pozwolily Tobie osiagnac te dzisiejsze 90 HP ? |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 28-03-2011, 19:03
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Tak wogole, czy moze ktos napisac jakies konkrety? Obejdzmy sie bez biadolenia, blagam.
Ta hamownia jest na takich samych roklach i takim samym sterowniku Dynojet, jak wiekszosc hamowni w Warszawie (w firmie VTG, lub na Zwirki Wigury, lub na Mineralnej).
Oprogramowanie ma dokladnie to samo, pisane przez jednego czlowieka.
Gdziekolwiek indziej pojade, to bedzie to samo (bylo to sprawdzane kiedys przez
Macka Grabowskiego z GMS Motorsport, ktory hamowal tego samego dnia jedna Honde i roznice na nich wychodzily ponizej jednego HP, czyli w granicach bledu pomiarowego).
Generalnie jezdza tam mocniejsze auta, ale z tych slabszych (oprocz mnie) ostatnio byly na przyklad Civici, ktore maja w serii 1.4 90 HP i seryjnym wychodzilo 89 - 91 HP.
Nie ma takiej mozliwosci, zeby z XXX samochodow tylko moje pomiary wychodzily zle.
Jesli ktos nie ma nic konstruktywnego do dodania, ale tylko "niezmozliwe" albo "bzdura", to prosze, aby sie powstrzymal przed komentarzami. |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-03-2011, 20:49
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Co to za różnica ile miał czy 93 czy ile, może mieć i 250. ważna jest różnica jaka była miedzy dolotami
i szczerze popieram pomysł rafal8818 żeby tutaj dawać swoje praktyczne doświadczenia z dolotem
I zaczynajac od siebie, tez mam bawiłem i w zasadzie bawię nadal z kibel rurą bo to tani materiał do badań Jutro wstawię zdjęcie co udało mi się zrobić. |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-03-2011, 20:51
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Wiadomo nie kazdy tez tak jak ja ma kase i hamownie pod ręką a pobawić sięlubi wiec moze warto wymyslic pewnego rodzaju testy i na ich podstwie bedziemy mniej wecej mieli obraz tego co jest. Np elastycznosc 4bieg 60-120, sprint 0-100 club dosc podobnego |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 29-03-2011, 08:02
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Bachor napisał/a: | elastycznosc 4bieg 60-120 |
To dobry sposob na sprawdzenie, jesli nie ma sie pod reka hamowni.
Lub na przyklad przyspieszenie na 2 biegu od np. 3000 rpm do odciecia. |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 29-03-2011, 11:23
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Czy tak jak Loobo pisze, tutaj już byśmy wszyscy razem ustalili kilka testów , najlepiej żeby było ich wydaje mi się co najmniej 3 i wiadomo tez kilka powtórzeń na każdy test żeby zmniejszyć błąd pomiarowy
np"
0-100
2bieg 40-odciecie
3 bieg 50-odciecie
4 bieg 60-120
i moze np 5bieg od 90 do 130 |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 29-03-2011, 12:12
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
zwracam uwage ze pomysł niezły ale ....
za duzo typów skrzyń biegów
odcinki tez sa w róznych miejscach |
|
|
|
 |
Citeriusz
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 216 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-03-2011, 12:39
Bolid: Seicento |
|
|
Jak komuś prędkościomierz oszukuje to co wtedy? |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 29-03-2011, 13:38
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
Do tego tez dochodza inne rozmiary opon itd...
Mi bardziej chodzilo o to, ze w swoim zakresie przerabiajac dolot mozna dla siebie testowac osiagane przyspieszenia.
Hamowni niestety nic nie zastapi... |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 29-03-2011, 17:32
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
No hamowni na 100% nic nie zastąpi ale ... czepiacie się lekko Niech każdy opisze jaka skrzynia, kółka itd im więcej informacji tym lepiej |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 29-03-2011, 18:10
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Tak jak mówiłem zamieszczam zdjęcia mojego pseudo dolotu. Długość łącznie z kolankiem wynosi 35cm a średnica 50mm plus do tego oczywiście nawiew ze zderzaka na stożek jakiś NoName. Odma jak widać puszczona dalej.
Efekt: sprint do setki z katalogowych 18sek spadło do 15,5-15,8sek z kierowca i pasażerem [żyjącym stoperem], silnik zyskał lekko na elastyczności , już nie wspominam ze całkiem przyjemnie "ryczy" ale to już tylko audio. Ogólnie niby głupi kawałek plastiku a jednak "coś" daje.
 |
|
|
|
 |
letis
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-03-2011, 21:58
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
czy ja dobrze widze ? tam sa jakies magnetyzery ? to by wszystko tłumaczyło |
|
|
|
 |
Loobo
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 24 Skąd: WB
|
Wysłany: 29-03-2011, 22:13
Bolid: Sensej 1.2 8v |
|
|
PCV ma pare zalet:
- Nie grzeje sie tak jak stal.
- Jest dostepna w kazdym sklepie typu OBI, Castorama i wielu innych mniejszych.
- Jest bardzo tania.
Ma tez wade - niestety jest nastepnym latwopalnym materialem pod maska. |
|
|
|
 |
|