FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana baku
Autor Wiadomość
mati 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 360
Skąd: Ostrów k. Włoszcz.
Wysłany: 15-09-2009, 20:29   
   Bolid: 900ccm 2001r


Może ktoś inny wie?
_________________
Słuchaj mnie, a z biedy nie wyjdziesz!
 
 
banan_wlkp 
Chiquita
Banana :)


Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 451
Skąd: Konin / Bydgoszcz
Wysłany: 12-10-2009, 16:53   
   Bolid: Fiat Seicento FUN (899cm3) / VW Bora 1.9 TDI


ha ... no i mnie dopadł bak :D a raczej konieczność jego wymiany :P


wczoraj zalałem chłopinę tak 3/4 baku i sie zdziwiłem jak wieczorek wsiadłem do auta :)

jak na moje zemścił się za to że go nie umyłem jeszcze od ostatniej wycieczki na wieś :)
_________________



...Don't wanna be a hero
Just an everyday man
Trying to do the job the very best he can...

 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-07-2011, 11:47   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


i mnie dopadło. coś ostatnio mi benzyną zalatywało i w końcu sie pofatygowałem pod auto... szok. puściło na zgrzewie, sączy sie delikatnie.

2005 rocznik, zawsze zalewany na full, rzadko kiedy jeżdzę poniżej połowy baku...

spróbuje to zalepić czymś, ale niestety w niedługim czasie pewnie moja kieszeń sie uszczupli :znudzony:
_________________

 
 
agrest_1976 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-07-2011, 00:59   
   Bolid: FIAT Seicento 1.1 S


Baki w Seczku to właśnie ich zmora, szybko gniją. Nowy i to jak najszybciej, szkoda wydawanie kasy na łatanie i tak będziesz musiał zmienić. Zamiennik też może być, jak go dobrze zamalujesz np. chlorokauczukiem, będzie miał warstwę pod gumowaną i na jakiś czas masz spokój. Korozja Ci go tak szybko nie zeżre. ;)
_________________
FIAT Seicento 1.1 kat.S 1999 rok
Przeróbka z Vana, kolor: NISSAN Skyline
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-07-2011, 01:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


najgorsze jest to, że znam auta co mają po 16 lat, 300 000 przebiegu i tam ani sprzęgło, ani chłodnica, ani bak, ani nic nie było wymieniane.... to z reguły auta ze wschodu...

a tutaj człowiek stara sie, zalewa do pełna i na nic wszystko....jakość jakość i jeszcze raz jakość wykonania :znudzony:
_________________

 
 
marek75 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: poznan
Wysłany: 21-07-2011, 07:27   
   Bolid: seicento1.1 mpi


agrest_1976 napisał/a:
Baki w Seczku to właśnie ich zmora, szybko gniją. Nowy i to jak najszybciej, szkoda wydawanie kasy na łatanie i tak będziesz musiał zmienić. Zamiennik też może być, jak go dobrze zamalujesz np. chlorokauczukiem, będzie miał warstwę pod gumowaną i na jakiś czas masz spokój. Korozja Ci go tak szybko nie zeżre. ;)


ja kuplem zamiennik byl czymstam zabiezpieczony, dodatkowo dalem bitex, bo akurat bylo pod reka, ale jezeli blacha nie jest prawidlowo wytrawiona i odpowiedniej jakosci to najlepsze zabezpieczenie i tak nic nie pomoze, blacha bedzie po prostu rdzewiala od srodka, oryginała i tak nie kupie bo jest po prostu za , oryginal i tak nie wytrzyma trzy razy dluzej niz zamiennik
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-07-2011, 08:11   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


marek75 napisał/a:
agrest_1976 napisał/a:
Baki w Seczku to właśnie ich zmora, szybko gniją. Nowy i to jak najszybciej, szkoda wydawanie kasy na łatanie i tak będziesz musiał zmienić. Zamiennik też może być, jak go dobrze zamalujesz np. chlorokauczukiem, będzie miał warstwę pod gumowaną i na jakiś czas masz spokój. Korozja Ci go tak szybko nie zeżre. ;)


ja kuplem zamiennik byl czymstam zabiezpieczony, dodatkowo dalem bitex, bo akurat bylo pod reka, ale jezeli blacha nie jest prawidlowo wytrawiona i odpowiedniej jakosci to najlepsze zabezpieczenie i tak nic nie pomoze, blacha bedzie po prostu rdzewiala od srodka, oryginała i tak nie kupie bo jest po prostu za , oryginal i tak nie wytrzyma trzy razy dluzej niz zamiennik


oryginał trzyma z tego co widze 6-8 lat. mi akurat wytrzymał 7. jeśli zamiennik za 110 zł wytrzyma 4-5 lat to warto. Ale obawiam się że po 1,5 roku znów będzie walka.

więc jest pytanie

zamiennik
http://allegro.pl/zbiorni...1688744217.html

czy oryginał
http://www.fiat-lancia-al...a-seicento.html

wydaje mi się że kupie oryginał i i tak go zabezpiecze, gdyż autem jeszcze chce pojeździć a wymiana baku nie jest przyjemna :znudzony:
_________________

 
 
marek75 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 72
Skąd: poznan
Wysłany: 21-07-2011, 15:01   
   Bolid: seicento1.1 mpi


Łukasz napisał/a:
oryginał trzyma z tego co widze 6-8 lat. mi akurat wytrzymał 7. jeśli zamiennik za 110 zł wytrzyma 4-5 lat to warto. Ale obawiam się że po 1,5 roku znów będzie walka.


a skad wiesz ile wytrzyma zamiennik?

moze równie wytrzymac i 1,5 roku a moze i wytrzymac 10 lat, to czysta loteria

tak samo jak i oryginal moga wytrzymac dluzej lub krocej

ja nie mam pojecia ile wytrzyma moj bak


moj poprzedni oryginalny bak wytrzymal 9 lat
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 21-07-2011, 19:26   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


marek75 napisał/a:

a skad wiesz ile wytrzyma zamiennik?
moze równie wytrzymac i 1,5 roku a moze i wytrzymac 10 lat, to czysta loteria
tak samo jak i oryginal moga wytrzymac dluzej lub krocej
ja nie mam pojecia ile wytrzyma moj bak
moj poprzedni oryginalny bak wytrzymal 9 lat


wszystkie dostępne zamienniki to badziewie z gołej blaszki obrzygane jakimś lakierem, nie dość że rdzewieją z zewnątrz to jeszcze wewnątrz powodując problemy z np pompą paliwa

jedyny zamiennik o którym niewiele wiem to firmy 4max blachy który kosztuje przyzwoicie b o około 260zł i PODOBNO jest z blachy cynkowanej/aluminiowanej

oryginał po dodatkowym zakonserwowaniu powinien wytrzymać 8lat

zdoktoryzowałem się w temacie baków do sejtka i z tego wszystkiego kupuje PANDĘ która ma zbiornik z plastiku :)
 
 
agrest_1976 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Będzin
Wysłany: 22-07-2011, 00:25   
   Bolid: FIAT Seicento 1.1 S


=Miro= napisał/a:
marek75 napisał/a:

a skad wiesz ile wytrzyma zamiennik?
moze równie wytrzymac i 1,5 roku a moze i wytrzymac 10 lat, to czysta loteria
tak samo jak i oryginal moga wytrzymac dluzej lub krocej
ja nie mam pojecia ile wytrzyma moj bak
moj poprzedni oryginalny bak wytrzymal 9 lat


wszystkie dostępne zamienniki to badziewie z gołej blaszki obrzygane jakimś lakierem, nie dość że rdzewieją z zewnątrz to jeszcze wewnątrz powodując problemy z np pompą paliwa

jedyny zamiennik o którym niewiele wiem to firmy 4max blachy który kosztuje przyzwoicie b o około 260zł i PODOBNO jest z blachy cynkowanej/aluminiowanej

oryginał po dodatkowym zakonserwowaniu powinien wytrzymać 8lat

zdoktoryzowałem się w temacie baków do sejtka i z tego wszystkiego kupuje PANDĘ która ma zbiornik z plastiku :)

Panie kochany nic nie jest oryginał...
Jedynie z fabryki wyjeżdża oryginał, wszystko inne to zamienniki firmowe bądź firmy "kogucik" ale zależy kto robi i jak robi...
_________________
FIAT Seicento 1.1 kat.S 1999 rok
Przeróbka z Vana, kolor: NISSAN Skyline
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-07-2011, 00:33   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


marek75 napisał/a:
Łukasz napisał/a:
oryginał trzyma z tego co widze 6-8 lat. mi akurat wytrzymał 7. jeśli zamiennik za 110 zł wytrzyma 4-5 lat to warto. Ale obawiam się że po 1,5 roku znów będzie walka.


a skad wiesz ile wytrzyma zamiennik?

moze równie wytrzymac i 1,5 roku a moze i wytrzymac 10 lat, to czysta loteria

tak samo jak i oryginal moga wytrzymac dluzej lub krocej

ja nie mam pojecia ile wytrzyma moj bak


moj poprzedni oryginalny bak wytrzymal 9 lat


nie jestem alfą i omegą, jak coś chce wymienić to czytam opinie ludzi. skoro piszą, że bak z allegro za pare groszy po 2 latach pada to im wierze. ponadto - rzeźba. oryginalny dziwnym trafem pasuje P&P. z zamiennikami sie ludzie mocują, wiercą itp. nie mowie ze z wszystkimi.

druga sprawa - cena. oryginalny 300 zł, zamiennik 110. nic za darmo nie ma. jakość wykonania musi być inna. tak samo jak sprzęgło za 120 zł NO NAME a za 250 VALEO albo za 320 Sachs..tu sprzęgło i tu sprzęgło. a w rzeczywistości 2 światy...

gdyby nie upierdliwa wymiania, pewnie kupiłbym szmelc licząc że wytrzyma 2 lata i znów zmienie jak rękawiczki. wiem natomiast, że wymiana baku to nie zmiana rękawiczek, a robota kosztuje - nie mówiąc o mojej cennej benzynie, która ucieka :(
_________________

 
 
agrest_1976 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Będzin
Wysłany: 22-07-2011, 00:46   
   Bolid: FIAT Seicento 1.1 S


i tu masz racje...
a skąd wiesz ile bak wytrzyma, albo tym autem pojeździsz, auto swoje już za sobą ma i zawsze coś jeszcze po drodze z kosztami wyjdzie....
Kupisz to co będziesz uważał za rozsądne i jak długo planujesz tym autem jeździć przyczyni się do twego zakupu. A tak na marginesie wymiana baku jest bardzo szybka i prosta. Sam byś to zrobił. Ja na zmienniku pojeździłem 2 lata, bo auto rozwaliłem i poszło do kasacji, to nie wiem ile bym jeszcze pojeździł. Niczego nie przewidzisz...
_________________
FIAT Seicento 1.1 kat.S 1999 rok
Przeróbka z Vana, kolor: NISSAN Skyline
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-07-2011, 00:57   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


zastanawiam sie nawet nad wymianą samemu, ale nie mam kanału, ojciec by mi pomógł, ale będzie trudno. po drugie wiem że pourywają sie śruby i pewnie bez wiercenia sie nie obejdzie :znudzony: zrobiłbym nawet manual + foto, ale czy za 100 zł robocizny warto sie cały dzień męczyć ? nie wiem. przemyśle to. :wink:
_________________

 
 
agrest_1976 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 20
Skąd: Będzin
Wysłany: 22-07-2011, 01:11   
   Bolid: FIAT Seicento 1.1 S


Mnie się akurat jedna zerwała, ale szkoda że wcześniej nie dałem dobrze po śrubach WD, bo dwie pozostałe dobrze się odkręciły. A ja też nie miałem kanału ino wjechałem na belki podniesione na podkładach i to mi wystarczyło. Tylko musisz mieć nie dużo paliwa w baku, bo będziesz musiał odlewać sporo i trochę nie za bardzo jest jak.
_________________
FIAT Seicento 1.1 kat.S 1999 rok
Przeróbka z Vana, kolor: NISSAN Skyline
 
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 22-07-2011, 15:45   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


agrest_1976 napisał/a:

Panie kochany nic nie jest oryginał...



to jest oryginał kupiłem i wiem
nawet baranek od spodu gumowany popielaty jest taki sam ja w chwili wyjazdu z fabryki
http://allegro.pl/zbiorni...1707041000.html

wszystko w folii "fiat original"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum