FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskażnik temperatury wody
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 23-07-2011, 09:12   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


mariusz1606 napisał/a:
też dziś zacząłem rzeźbić zobaczymy jakie będą efekty, słuchajcie a jak wygląda sprawa czujnika? tego w głowicy, mój szef mówił że jak kupił CC700 coś mu tam nie pasowało i założył drugi licznik i żadnego czujnika nie wymieniał tylko się podpiął pod ten od kontrolki i działa mu już kilkanaście lat
To coś kłamie. Czujnik do kontrolki jest na zasadzie zerojedynkowej czyli załącza kontrolkę w określonej za wysokiej temperaturze i wyłącza w niższej bezpiecznej. Jest z czarną końcówką konektorową. Do wskaźnika potrzebny jest czujnik liniowy rezystancyjny. U siebie mam taki z CC z czerwoną końcówką osłony konektora.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-07-2011, 09:45   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


ja poszedlem do sklepu z fiatowskimi czesciami powiedzielem o co mi chodzi i typek dal mi czujnik ten z czerwonym kołnierzem przelozylem wszystko smiga ;) zaplacilem 25 zl
_________________

 
 
bzyku26 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-07-2011, 08:38   
   Bolid: seicento 1.1spi


jaki w końcu mam kupić wskaźnik i jaki czujnik, bo już nie wiem ,proszę o konkretną odpowiedz kup to i to.
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-07-2011, 11:03   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


masz dwie opcje albo kupujesz zestaw AUTO GAUGE wskażnik trójnik i czujnik wbijasz sie gdzies tym w instalacje chłodzenia i dziala
albo kupujesz zegary z punta ,CC czy z czego chcesz do tego pasujacy czujnik i rzeźbisz
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 24-07-2011, 13:27   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


bzyku26 napisał/a:
jaki w końcu mam kupić wskaźnik i jaki czujnik, bo już nie wiem ,proszę o konkretną odpowiedz kup to i to.
Zawsze jest jeszcze trzecie wyjście. Tak jak kolega JERZYK pisał, możesz wykorzystać wskaźnik poziomu paliwa jako temperatury silnika. Tylko czujnik musiałbyś mieć od CC z czerwoną końcówką. Najmniej rzeźbienia.Wyskaluj tak opornikiem żeby wskazówka przy załączeniu wentylatora chłodnicy była w okolicy kreski F a gdy ją minie czyli coś nie tak i byś wiedział że za wysoka temperatura. W trasie utrzymywałaby się wskazówka jakoś na 3/4 zbiornika więc ładnie by to wyglądało.Co do rzeźbienia, ten wskaźnik autogauge tez jakoś będzie trzeba umocować i kabelek pociągnąć.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bzyku26 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-07-2011, 16:27   
   Bolid: seicento 1.1spi


a jak bym dał ten wskaźnik od Auto Gaude i czujnik od cc ,dobre było by rozwiązanie :?:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 24-07-2011, 16:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie wiadomo jaką rezystancję ma czujnik tego z autoogauge. Napisze jedynie że czujnik od CC ma prawie 3kiloomy na zimnym silniku(20 stopni). a w 100 stopniach około 150 omów. Wystarczy że będzie inna charakterystyka termistora w czujniku autogauge i będziesz miał wskazanie zafałszowane.Jeśli chcesz kupić wskaźnik autogauge to lepiej do niego ten dedykowany czujnik (będzie bez przekłamania) i przejściówkę którą w wąż się wepniesz a jak nie chcesz przejściówki to do ślusarza i dorób tulejkę jak pisałem na redukcję do czujnika tak by pasował w głowicy. Osobiście ten wariant bym wybrał.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
bzyku26 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 24-07-2011, 16:58   
   Bolid: seicento 1.1spi


dzięki za odpowiedzi coś z tego wybiorę
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 26-07-2011, 18:30   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


Siemaa
czytałem i kupiłem taki czujnik, chyba dobry?
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 26-07-2011, 21:51   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


dobry
_________________

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-07-2011, 22:03   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Może być ;) . Ale przy zakładaniu uszczelnij go silikonem troszkę. Zobaczysz ze oryginalny czujnik który wykręcisz jest z gwintem stożkowym a ten nie bardzo więc wejdzie do końca i może troszkę popuszczać płynu. Jak nie silikon to podkładkę ebonitową taką jak do baterii nad umywalkę lub zlew lub podkładkę miedzianą. Tez tak zakładałem i musiałem ponownie płyn zlewać by uszczelnić
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 26-07-2011, 22:44   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


Koledzy tak przedstawiały się prace przy budziku




później zauważyłem że licznik km dziennych można założyć i tak się stało







dziś wieczorem zakończyłem prace efekt


podziękowania dla Macher'a
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-07-2011, 22:55   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ładniej jak u mnie. Mój to był prototyp i metodą prób i błędów budowany. Ważne że działa. Jak masz tyle fotek zrób manuala na pewno przyda się potomnym forumowiczom.Ciekawi mnie licznik dzienny. Też zakładałeś z licznika CC ten bębenek? Bo ma cały zegar i jak siadzie mi obrotomierz który mam w tym miejscu to pokuszę się o takie coś właśnie bo bez dziennego to jak bez ręki wiecznie zapisywać stan i liczyć ile spala
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
mariusz1606 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 650
Skąd: Żółtowo
Wysłany: 26-07-2011, 23:01   
   Bolid: SC 0.9,SC 1.1-> 1.2 16V, GS500E


cały mechanizm pasował,musiałem rozłożyć wszystko, i bębenek założyłem z tym do kasowania, tylko nie zdejmuj górnego,przebiegu całkowitego, tam te zapadki są i ciekawe jak dalej będzie,narazie dobrze się przewijają,założyłem bębenek,kasowanie,ślimacznice
 
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-07-2011, 10:18   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


No i gitara ;) Ja mialem wiecej roboty bo zmienialem oś wskaźnika i niwiem czy to dobrze wymierzylem ale tak na oko na trasie pokazuje mi jakos przed 90 stopni jak jest u Ciebie?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum